• 1
  • 2
2008-01-17, 00:40
Medlem
Finns hur många historier som helst om korkade svenska poliser som gjort löjliga ingripanden eller rent allmänt visat prov på obegåvning.Själv blev jag stoppad av 2 piketbussar efter att genomfört brottet, cykla i kollektivtrafikfil 100 meter.20 minuter av denna arbetsdag ägnade poliserna åt detta .
Här måste ju finnas en SKATTGÖMMA AV SKVALLER OCH ROLIGA EPISODER.
Citera
2008-01-17, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Finns hur många historier som helst om korkade svenska poliser som gjort löjliga ingripanden eller rent allmänt visat prov på obegåvning.Själv blev jag stoppad av 2 piketbussar efter att genomfört brottet, cykla i kollektivtrafikfil 100 meter.20 minuter av denna arbetsdag ägnade poliserna åt detta .

Jag blev tagen av polisen en gång för att jag pissade på avenyn klockan 2 på natten. Snutten tvärnitade framför mig och mina 2 polare, sedan pekade dom på mig och sa att jag skulle följa med, inga problem, jag följde med och hoppade in i bilen, döm om min förvåning när det va mölndalspolisen, skit samma, vi åkte iaf till mölndal. Men grejen va bara den att jag bara hade tagit 4 öl !. Det va lite komiskt i bilen på väg till mölndal när polisen inser att jag faktiskt är mer eller mindre nykter haha. Men enligt dom så ska jag ändå åka med och sitta fyllecell och bla bla bla. Sedan när vi kommer fram till Mölndal fick jag sitta på en bänk ett bra tag, satt och sncka med vakten, men tillslut så inser dom sitt misstag iaf och ringer en taxi så jag får åka hem haha. Fick iaf åka polisbil och fick 30 min i polishuset
Citera
2008-01-17, 01:28
Medlem
Fickludds avatar
Det hände på slutet av 80-talet eller början av 90-talet. Unders sommaren paniksänkte man maxhastigheten på motorvägarna till 90 km/tim.

Detta hände i september. Jag åkte från Stockholm till Linköping på E4'an och förföljdes i flera mil av en MC-polis. Jag höll lagstagade 110 km/tim. Till slut körde han om mig och fick mig att stanna vid vägkanten. Jag fick en lång utskällning och han var oerhört irriterad över att jag hade hållit 110 km/tim trots att jag måste ha sett honom i backspegeln.

Jag försökte förklara att 90-sänkningen sedan länge var över men han kunde inte ta in den informationen. Jag fick åka iväg med en 'muntlig varning' - vad nu det är - och jag såg inte till honom mer. Jag tror att han tog ledigt.
Citera
2008-01-17, 14:03
Medlem
Megaforces avatar
Flyttat till en mer lämplig plats.. /Mod

För övrigt är det tillåtet att cykla i kollektivtrafikfilen i de flesta kommuner. Det finns inget generellt förbud mot det i trafikförordningen annat än att man inte får cykla på motorväg etc. Det betyder att om det finns förbud mot cyklar i bussfilen så skall det stå i den lokala trafikförordningen. Det skall också anges gata för gata vilka gator som har detta förbud i bussfältet och ofta missar man detta i trafikliggaren. Så det går ofta att överklaga och slippa böterna.
Citera
2008-01-17, 21:54
Medlem
P3RK3L3s avatar
Blev tagen anklagad för klotter i mina tidiga tonår en gång under det tidiga 90-talet. En av snutarna var helt rabiat, kanske så att han tappade rim och reson helt. Han bad mig tömma mina fickor och lägga allt på motorhuven på snutbilen. Jag la alla vanliga grejer på huven som jag hade på mig. Nycklar, tändare, busskort osv., men inte mina pennor (som jag och en polare givetvis hade bombat ett centrum med) eller en skruvmejsel jag hade på mig. Sen muttrade han ett tag och hans kollega sa helt sonika att jag kunde gå eftersom jag inte verkade ha något på mig!

Jag tror nog Kling och Klang hade skolkat från plugget när punkten om kroppsvisitation gicks igenom på PHS...
Citera
2008-12-31, 01:09
Medlem
Gammal tråd kanske, men bra.

En fd klasskompis till mig blev polis. Han var en total idiot - befriad från (ja det är sant) Matematik och gymnastik. Kullerbyttorna ledde till klaustrofobiska anfall hos honom - matten vet jag inte hur han undkom. Räkna kunde han i alla fall inte. Skit samma, han var ett mycket vagt lyse under hela grundskolan/gymnasiet (tror han gick samhäll). Betygen givetvis som han förtjänade - urusla. Lägre än skolkarnas.

Till saken hör i alla fall han pappsen hans var polis. Misstänker svågerpolitik angående att han kom in på polis"hög"skolan, men det gjorde han..misstänker också svågerpolitik pga att han kom igenom den.

Skit samma, detta lyse är idag polis på våra gator och torg. Får väl hoppas han inte kommer längre upp, på krim - som hans farsa..

Om ett enda sånt rötägg kan passera så underminerar det hela jävla polisväsendet. Och fanskapet passerade. Det var en av de största idioter jag stött på.

"Känner andra som man känner sig själv" säger någon kanske nu, men jag kan svära på allt jag har att jag lyckades hyfsat i livet och äger ingen bitterhet gentemot denna idiot - han hade nog däremot inte "lyckats" om hans pappa inte hade dragit i trådar. Kan tänka mig att han numer är den lokala polisstationens egna lilla driftkucku.

På ett sätt en rolig polishistoria.

Ja, en annan grej: Skjutsade en kompis på cykel en gång.. i cirklar (vi skulle ingenstans)..det var en parkeringsplats, en stor yta - inga bilar fanns där, givetvis var det i en småstad..vi var 18 år när detta hände. Nyktra var vi med. 300 kr i böter per skalle. Snutarna var skit-auktoritära och detta är också en grej som underminerar polisväsendet.
Citera
2008-12-31, 02:12
Medlem
Troians avatar
Tråd flyttad. Veckans brott ---> Brott och brottsbekämpning.

/Mod
Citera
2009-01-01, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake

har för mig att det är tillåtet att cykla och t.om köra moped i kollektivtrafikfil
Citera
2009-01-01, 19:40
Medlem
Slumlords avatar
Lustigt att den här tråden poppat upp. Var nämligen ned och hämtade en pizza nyss och kom då att tänka på händelsen i Eskilstuna där snuten bevakade en pizzeria under flera veckor. Anledningen var att man misstänkte fiffel så snutarna förde anteckningar över hur många pizzakartonger som bars ut. Det man inte tänkt på var att det kan ligga flera pizzor i varje kartong så det där höll inte alls som bevismaterial.

Sedan blev jag tagen för äppelpallning i min ungdom. En snutbil kom förbi när jag hoppade ut ur en villatrådgård med ett äpple i handen. Snuten tvärnitade och hoppade ut och började skälla. Den ena snuten tog äpplet ifrån mig och höll demonstrativt upp och det och sade i auktoritärt tonläge "det här är stöld". Jag fyllde i med "av ett äpple?", med betoning på ordet ett. Snuten såg ut som om han skulle explodera av ilska...
Citera
2009-01-01, 20:13
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Har en del roliga historier, dock inga som jag själv är drabbad av. Är skötsam.

Jag känner en polis som är hundförare, han har för övrigt inte alla baguetter i picknickkorgen om man säger så. Jag tänker inte gå ut med namn så vi kallar honom för herr polis.

Jag och en vän satt och åt en mosbricka vid ett gatukök en varm sommarkväll, herr Polis stannar till och kommer ut och hälsar på mig, jag presentera honom för min vän och sedan satte hans svada igång, det bör nämnas att herr Polis är en mycket pratglad herre.

Han frågade om vi ville se hans nya hund? Självklart ville vi det, han öppnar bagagluckan till sin Volvo 945 och ut kommer nog den mest galna Malle jag någonsin skådat, han kunde knappt kontrollera hunden, jag bör nämna att herr Polis är ingen liten man. Av förståeliga själ gick vi inte fram till hunden för att klappa, sedan berättade herr Polis stolt att han brukar släppa denna best efter muslimerna ute i Bergsjön, något han fann mycket roligt, jag tittade på min vän och såg att han var mer eller mindre i chock.
Citera
2009-01-01, 23:50
Medlem
TröttSvensks avatar
Jag tror att en tråd om korkade snorungar och korkade små pundare skulle bli betydligt längre än denna tråd.
Denna tråd tillför inget annat än rena påhittade och förvanskade historier och rent skitsnack, borde låsas.

Citera
2009-01-02, 00:23
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Jag tror att en tråd om korkade snorungar och korkade små pundare skulle bli betydligt längre än denna tråd.
Denna tråd tillför inget annat än rena påhittade och förvanskade historier och rent skitsnack, borde låsas.

Haha, är du helt slut i huvudet? Menar du att alla poliser är exemplariska och inte gör misstag eller?

Minns en gång när det begav sig med stök på svenska fotbollsarenor. Att kvinnliga poliser alltid vevat mest och flitigast med batongen är kanske inget nytt - men sent skall jag glömma den poliskvinna som istället för att träffa en grabb träffade sin egna kollega som fick åka pling-plong taxi till sjuhuset.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in