Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Finns hur många historier som helst om korkade svenska poliser som gjort löjliga ingripanden eller rent allmänt visat prov på obegåvning.Själv blev jag stoppad av 2 piketbussar efter att genomfört brottet, cykla i kollektivtrafikfil 100 meter.20 minuter av denna arbetsdag ägnade poliserna åt detta .
Här måste ju finnas en SKATTGÖMMA AV SKVALLER OCH ROLIGA EPISODER.
Jag blev tagen av polisen en gång för att jag pissade på avenyn klockan 2 på natten. Snutten tvärnitade framför mig och mina 2 polare, sedan pekade dom på mig och sa att jag skulle följa med, inga problem, jag följde med och hoppade in i bilen, döm om min förvåning när det va mölndalspolisen, skit samma, vi åkte iaf till mölndal. Men grejen va bara den att jag bara hade tagit 4 öl !. Det va lite komiskt i bilen på väg till mölndal när polisen inser att jag faktiskt är mer eller mindre nykter haha. Men enligt dom så ska jag ändå åka med och sitta fyllecell och bla bla bla. Sedan när vi kommer fram till Mölndal fick jag sitta på en bänk ett bra tag, satt och sncka med vakten, men tillslut så inser dom sitt misstag iaf och ringer en taxi så jag får åka hem haha. Fick iaf åka polisbil och fick 30 min i polishuset