2008-01-11, 17:18
Medlem
Hejhej tänkte bara fråga, sitter här hemma och har ett lan. men det är en polare som är ganska hemlighetsfull med vad han tankar osv. så då tänkte jag går det på något sett utan större "utbildningar" kunna se allt han tar emot och skickar iväg? och varifrån dom kommer?, eller måste man vara superhacker för att kunna se sådant?
vi sitter på BBB och har en Dlink 524 router om det kanske hjälper.
tack på förhand.
Citera
2008-01-11, 17:30
Medlem
du kan ju köra med "Cain" för att se vilka http sidor osv. han är inne på, tror även du ser vad han requestar att ladda ner för nåt.

Radmin kan du annars köra med om du lyckas installera det på hans dator dvs.

här hittar du download till Cain: http://www.oxid.it/cain.html
här har du en guide hur du gör: http://www.youtube.com/watch?v=zG-_Y17lKpg
Senast redigerad av Blackreaper 2008-01-11 kl. 17:46.
Citera
2008-01-11, 17:31
Medlem
ok

Cain, bara att tanka på google då eller? kanske kan du länka en nedladdnings sida?
Citera
2008-01-11, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drawser
Hejhej tänkte bara fråga, sitter här hemma och har ett lan. men det är en polare som är ganska hemlighetsfull med vad han tankar osv. så då tänkte jag går det på något sett utan större "utbildningar" kunna se allt han tar emot och skickar iväg? och varifrån dom kommer?, eller måste man vara superhacker för att kunna se sådant?
vi sitter på BBB och har en Dlink 524 router om det kanske hjälper.
tack på förhand.

Har du tillgång till routern? Brukar finnas på 192.168.0.1
Standardlösenord brukar vara password och user brukar vara admin eller en kombination av dessa... försök google Dlink 524 + default password...
Väl inne i routern kan du se loggar på vilka sidor som besöks...

Gör annars en google-sökning på ettercap...
Citera
2008-01-11, 17:38
Medlem
hittade det

Hittade ettercap men det är filer men ingen t.ex. .exe osv så jag kan inte installera det:S
Citera
2008-01-11, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drawser
Hittade ettercap men det är filer men ingen t.ex. .exe osv så jag kan inte installera det:S

Är det rätt version? Windows-version eller linux?
På sourceforce.com borde bägge varianterna finnas.

Hade han bytt lösenord på routern eller? Du borde prova "default" lösenorden på den. Skriv in 192.168.0.1 eller 192.168.1.1 i webbrowsern...
Citera
2008-01-11, 17:53
Medlem
..

ingen fara jag kommer in på routern. men på download på deras hemsida finns troligtvist bara linux version eftersom det finns inga EXE eller RAR filer:S
Citera
2008-01-11, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av esrwe
Hade han bytt lösenord på routern eller? Du borde prova "default" lösenorden på den. Skriv in 192.168.0.1 eller 192.168.1.1 i webbrowsern...
Hur byter man lösenord på sin egen router?
Citera
2008-01-11, 17:59
Medlem
routern

du går först in i routern och så finns det menyer där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in