Citat:
Ursprungligen postat av King Dingeling
Jag tycker att det e väldigt respektlöst att öppna grejjer och börja käka i butiken innan man har betalat.
Dessutom är det aldrig bra att ge in för ungarnas krav. De är barn och fattar faktiskt inte vad som e rätt och vad som e fel och det är ens uppgift som förälder att lära dom det. Om man lär dom att de får allt de vill ha bara de börjar grina så gör man dom en björntjänst, för det e inte så världen fungerar.

Fast det är skillnad på att ge efter för ett barns gnäll och att inse att det var för länge sen barnet fick mat så blodsocket är nog väldigt lågt. Både barn och vuxan blir lätt griniga när blodsockret är för lågt och det är dax för mat.
Trycker man då i barnet något så blir vistelsen behagligar både för banet föräldern och de runt omkring.
Själv öppnar jag en dricka i affären om jag är törstig och betalar den i kassan och tycker inte att det är ett dugg konstigt.
Eftersom flera av inläggen i den här tråden i barn och familj gick över till att handla om man får förtära dricka eller liknade i en affär så bryts de inläggen ut och skickas till Juridik.
/Moderator