• 1
  • 2
2008-01-08, 08:27
Medlem
Biffen_XxXs avatar
http://skanskan.se/apps/pbcs.dll/art...298143654/1057
http://skanskan.se/apps/pbcs.dll/art...804995719/1057
http://skanskan.se/apps/pbcs.dll/art...954258322/1057

Det verkar som att det har hänt ganska mycket i malmö igår.
Vilka organisationer kan det röra sig om?
Citera
2008-01-08, 09:11
Medlem
_AlcoStar_s avatar
Nationella från hela skåne, bl a. Helsingborgskampanjen.
Kan hålla med om att det var en ganska händelserik dag.

09.00: 2 st rödingar konfronteras och får glasflaskor i huvudet.
09.02: Något smällde högt i närheten av tingsrätten
12.00: Rödingarna som stod åtalade kommer med största sannolikhet få fängelsestraff samt dryga böter.
15.00: Kafé Glassfabriken (malmös svar på kafe 44) fick en "extreme home makeover".
15.40: Rödingar förföljs till Kafé Glassfabriken inne på Möllevången och angrips. Båda sidor hade mycket projektiler.
Citera
2008-01-08, 12:16
Medlem
El Zorros avatar
Trams/one liners raderat.

Om ni ska posta i denna tråden så posta vettiga, konstruktiva inlägg som bidrar till debatten.

/Mod
Citera
2008-01-08, 14:17
Medlem
saprofyt.s avatar
Fler nyheter:

Upplopp på Möllevången - Sydsvenskan

Elva omhändertagna vid rättegång - Sydsvenskan

Tycker det är bra att nazisterna visar vad de går för. Farligt om folk får uppfattningen att de inte bråkar på grund av Salemmarschen där de är jättelugna.
Citera
2008-01-08, 16:18
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
Yes box, så är det Nazister får även gå på bidrag och "parasitera" på samhället, vilket inte invandrare får.

Sedan har väl högt uppsatta inom NSF dömts för pedofili? Lite roligt då de själva förespråkar dödstraff för brottet. Kommer de till makten kan man vara lugn - NSF kommer inte ha några medlemmar kvar!

Skämt åsido. Det är dock jävligt löjligt att de vill kasta ut invandrare för att de tycker de beter sig dåligt, när alla är mycket väl medvetna om vilka det är som står för det grövsta våldet.

Ja, det är helt sjukt. Det värsta är nog ändå att de på något galet vis försöker rättfärdiga sitt beteende dessutom. De är för roliga.

Men sen är det väl så att NSF osv inte är kända för att tillhöra den intellektuella eliten, direkt.
Citera
2008-01-08, 16:40
Medlem
Citat:
Yes box, så är det Nazister får även gå på bidrag och "parasitera" på samhället, vilket inte invandrare får.

Sedan har väl högt uppsatta inom NSF dömts för pedofili? Lite roligt då de själva förespråkar dödstraff för brottet. Kommer de till makten kan man vara lugn - NSF kommer inte ha några medlemmar kvar!

Skämt åsido. Det är dock jävligt löjligt att de vill kasta ut invandrare för att de tycker de beter sig dåligt, när alla är mycket väl medvetna om vilka det är som står för det grövsta våldet.

Vilka är det då?
Citera
2008-01-08, 16:48
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Vilka är det då?
Beror vad vi räknar som grova brott. Men våldsbrott och vandalisering (som nazister ofta beskyller invandrare för) begås jävligt ofta även av just nazister och andra extremister som AFA. Så de har ju ingen anledning att gnälla.

Det är det som är så intressant.
Citera
2008-01-08, 17:56
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Vilka är det då?

Framgår inte det av texten?
Citera
2008-01-08, 18:03
Medlem
Citat:
Framgår inte det av texten?

Nej inte direkt men jag antar att du syftar på nazister?

Hur vet alla det?

Har du någon statistik som visar på att nazister står för majoriteten utav grova våldsbrott/grov brottslighet i Sverige?
Citera
2008-01-08, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biffen_XxX
http://skanskan.se/apps/pbcs.dll/art...298143654/1057
http://skanskan.se/apps/pbcs.dll/art...804995719/1057
http://skanskan.se/apps/pbcs.dll/art...954258322/1057

Det verkar som att det har hänt ganska mycket i malmö igår.
Vilka organisationer kan det röra sig om?

Det rör sig inte om några nynazister från NSF utan det rör sig om nationella från Helsingborgskampanjen och den förlorande partern var Afa-Malmö, visst artiklarna var från sydsvenskan, men eftersom det inte var någon reporter på plats under sammandrabbningarna så gick journalisten in på anarkisternas högkvareter "Glassfabriken" och fick all info av dem, vilket resulterade i att hela artiklen blev vinklad till AFAs fördel. DVS "vi jagade iväg nazisterna in i en vårdcentral"
Citera
2008-01-08, 19:03
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Nej inte direkt men jag antar att du syftar på nazister?

Hur vet alla det?

Har du någon statistik som visar på att nazister står för majoriteten utav grova våldsbrott/grov brottslighet i Sverige?

Japp, jag syftar självklart på nazister. Vart har jag skrivit att nazister står för majoriteten utav grova våldsbrott? Jag säger bara att nazister sysslar med grov brottslighet (bl.a mord), vilket många är mycket väl medvetna om.
Citera
2008-01-08, 19:16
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Japp, jag syftar självklart på nazister. Vart har jag skrivit att nazister står för majoriteten utav grova våldsbrott? Jag säger bara att nazister sysslar med grov brottslighet (bl.a mord), vilket många är mycket väl medvetna om.

Skärpning! Håll er till topic!!!

från soc.nu

"Den skadade är med största säkerhet ifrån de attackerande nazzarna, var själv EJ på plats vid attackerna och kan ej uttala mig om det, men alla uppgifter ifrån folk som var där är att ingen överhuvudtaget var skadad av oss (och när jag tittade runt själv var det fan i mig inte ens ett skrubbsår på nån och ingen uppgav någon skadad överhuvudtaget). Nån flaska som studsat, nån sten som nästan träffat och liknande, vilket är mycket bra med tanke på allt bråte som kastats.

Så 3 halvdant pangade rutor, lite ärtsoppa på trappen och att sedan bli jagade på flykt (in på vårdcentralen) när dom inte längre hade något att kasta är väl ingen "seger". Om INGEN av dem blivit skadad, INGEN av dem blivit gripen då hade det varit annorlunda.

Att folk fick mycket foton på de som är nya ansikten av dem, och även att en del såg dem gå förbi på nära håll (utan att de märkte oss överhuvudtaget) gör att vi har ansikte, namn och allt sådant på dem.

Attacken var jävligt korkad av bland annat 3 skäl:
1.Dels för att det bara väcker sympatier till Glassfabriken (grannar, kioskägare och allehanda folk kom förbi och snackade och visade stöd, det var riktigt grymt).
2. Glassfabriken är synonymt med varmhjärtad vänsterpolitik (med mat till hemlösa, brett engagemang mellan massa olika grupper/människor/föreningar, stöd för gömda flyktingar och en varm kopp kaffe till den som känner sig frusen), något som man ej kan ta ifrån dem genom att panga 3 rutor lite halvdant, kasta konserver och lite flaskor.
Det är mer praktisk "folksolidaritet" eller vad nu nazzarna vill kalla det än de någonsin kommer att åstadkomma. Vi har den sociala aktivismen, det är vi som arbetar med människor dagligen, och vi står inte bara och prackar på folk flygblad, vi försöker konkretisera vissa av de saker vi står för genom praktiskt arbete.
3. Det startar oss. Detta blev en kär reunion på sätt och vis, jag dök upp på Glassfabriken efter en stund och det var en jävla massa folk som hade kommit dit efter attackerna. Folk som inte varit aktiva på år och dar var där, gamla rävar och nya ansikten. Alla kom dit för att hjälpa till, höra vad som hänt, ordna med saker och ting. Detta är snarare en pulshöjare som kan leda till storverk, folk som haft fullt upp med arbete, familj, skola och annat kom helt plötsligt fram ur sina skrymmen.

Tummen upp till ALLA som deltog på något sätt, "
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in