Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
Japp, jag syftar självklart på nazister. Vart har jag skrivit att nazister står för majoriteten utav grova våldsbrott? Jag säger bara att nazister sysslar med grov brottslighet (bl.a mord), vilket många är mycket väl medvetna om.
Skärpning! Håll er till topic!!!
från soc.nu
"Den skadade är med största säkerhet ifrån de attackerande nazzarna, var själv EJ på plats vid attackerna och kan ej uttala mig om det, men alla uppgifter ifrån folk som var där är att ingen överhuvudtaget var skadad av oss (och när jag tittade runt själv var det fan i mig inte ens ett skrubbsår på nån och ingen uppgav någon skadad överhuvudtaget). Nån flaska som studsat, nån sten som nästan träffat och liknande, vilket är mycket bra med tanke på allt bråte som kastats.
Så 3 halvdant pangade rutor, lite ärtsoppa på trappen och att sedan bli jagade på flykt (in på vårdcentralen) när dom inte längre hade något att kasta är väl ingen "seger". Om INGEN av dem blivit skadad, INGEN av dem blivit gripen då hade det varit annorlunda.
Att folk fick mycket foton på de som är nya ansikten av dem, och även att en del såg dem gå förbi på nära håll (utan att de märkte oss överhuvudtaget) gör att vi har ansikte, namn och allt sådant på dem.
Attacken var jävligt korkad av bland annat 3 skäl:
1.Dels för att det bara väcker sympatier till Glassfabriken (grannar, kioskägare och allehanda folk kom förbi och snackade och visade stöd, det var riktigt grymt).
2. Glassfabriken är synonymt med varmhjärtad vänsterpolitik (med mat till hemlösa, brett engagemang mellan massa olika grupper/människor/föreningar, stöd för gömda flyktingar och en varm kopp kaffe till den som känner sig frusen), något som man ej kan ta ifrån dem genom att panga 3 rutor lite halvdant, kasta konserver och lite flaskor.
Det är mer praktisk "folksolidaritet" eller vad nu nazzarna vill kalla det än de någonsin kommer att åstadkomma. Vi har den sociala aktivismen, det är vi som arbetar med människor dagligen, och vi står inte bara och prackar på folk flygblad, vi försöker konkretisera vissa av de saker vi står för genom praktiskt arbete.
3. Det startar oss. Detta blev en kär reunion på sätt och vis, jag dök upp på Glassfabriken efter en stund och det var en jävla massa folk som hade kommit dit efter attackerna. Folk som inte varit aktiva på år och dar var där, gamla rävar och nya ansikten. Alla kom dit för att hjälpa till, höra vad som hänt, ordna med saker och ting. Detta är snarare en pulshöjare som kan leda till storverk, folk som haft fullt upp med arbete, familj, skola och annat kom helt plötsligt fram ur sina skrymmen.
Tummen upp till ALLA som deltog på något sätt, "