• 1
  • 2
2008-01-05, 23:11
Medlem
HarryHarry_s avatar
Ja som ni ser en liten ironisk topic tyvärr bara lögn

Men till saken.. Mina Far va nyligen och köpte sig en laptop..

hans hagga till sambo delar naturligtvist datorn med honom. när hon skapade min systers inloggnings konto valde hon att göra detta account till en typ av "normal" .. jag blir nu redigt förbannad på denna omoraliska attityd mot min syster och vill nu återställa min systers account till Admin typ. och haggans till normal. för att jag skall kunna använda denna laptop till ändamål att jävlas lite samt att min syster skall slippa springa och fråga haggan om lov till att installera diverse flashprogram till skolprogram.. och nej min syster är inte den heta 19 åringen för er flashbackare.. ni får inte hennes telefonnummer

Nu till saken. hur skall jag gå tillväga för att kunna ändra hennes lösenord. jag har inget lösenord till ngt admin account. det enda jag har är ett standard account. hur ska jag gå tillväga för att höjja hennes "rang"..

jag har provat följande :

Felsäkert läge
Gissning av lösenord ( 35cm , deeptrhoat , och diverse )

Mvh / Harry Harry
Citera
2008-01-05, 23:22
Bannlyst
Vet inte hur man gör men det går att ta bort/ändra admin lösen, fråga hos någon datorhandlare annars och säg att det är ditt login som du har glömt bort,
Citera
2008-01-05, 23:24
Medlem
HarryHarry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _markus_pirate
Vet inte hur man gör men det går att ta bort/ändra admin lösen, fråga hos någon datorhandlare annars och säg att det är ditt login som du har glömt bort,

När jag provade så skulle jag tydligen behöva ett USB minne eller diskett med något speciellt på.. och jag provade att föra in min externa hårddisk som den accepterade men sedan nekade och sa att den inte var giltig.

men helt klart värt att prova på Måndag om inte annat förslag dyker upp.

Tack för tipset buddy
Citera
2008-01-05, 23:30
Medlem
StorMammas avatar
Gissa lösenord är en sport.

Kolla hennes personnummer om hon har ett mellannamn, eventuellt husdjur, alla i familjens personnummer och deras namn. Hennes efternamn, ert efternamn, regnumret på bilen, etc.
Så lär du knäcka det, tro mig.

Det vanligaste lösenorder som finns är faktiskt ordet "Lösenord" så testa på du.
Favoritmanlig skådespelare?
Favoritfärg?
favoritmat?

Det kan vara riktigt roligt.

Har tagit mig in både här och där bara genom att tänka till litegrann.

Eran adress?

Som sagt, tänk....

Ha penna och papper redo, skriv upp allt du testat, annars är det lätt att vimsa bort sig.

Ett flashminne är vad datorn vill ha.
Citera
2008-01-05, 23:35
Medlem
HarryHarry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Gissa lösenord är en sport.

Kolla hennes personnummer, eventuellt husdjur, alla i familjens personnummer och deras namn. Hennes efternamn, ert efternamn, regnumret på bilen, etc.
Så lär du knäcka det, tro mig.

Det vanligaste lösenorder som finns är faktiskt ordet "Lösenord" så testa på du.
Det kan vara riktigt roligt.

Har tagit mig in både här och där bara genom att tänka till litegrann.

Eran adress?

Som sagt, tänk....

Ett flashminne är vad datorn vill ha.

Tack mamma!

Flashminne?
Citera
2008-01-05, 23:38
Medlem
StorMammas avatar
Uppdatera mitt inlägg, jag har editerat det.

jo, ett flashminne som är aktivt själv är vad den frågar efter, men jag TROR jag säger tror att du måste ha ngn sorts nyckel till detta.

Otur för dig. Vänta en stund skall jag kolla om du kan göra något i bios...

Återkommer om en tio minuter..... OK?
Citera
2008-01-05, 23:39
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryHarry_
Flashminne?
USB-pinne.

Urinvägsinfektion kanske kan vara lösenordet?

Annars är det väl bara att installera om Windows på den?

Dela dator med så många andra. Varför inte köpa flera?
Citera
2008-01-05, 23:44
Medlem
HarryHarry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
USB-pinne.

Urinvägsinfektion kanske kan vara lösenordet?

Annars är det väl bara att installera om Windows på den?

Dela dator med så många andra. Varför inte köpa flera?

Min pappa , och hennes hagga delar datorn. min lillasyster är här varannan helg. något mer du undrar?
du menar att dem behöver 3 dator? okej frankenstein.
Citera
2008-01-05, 23:45
Medlem
HarryHarry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Uppdatera mitt inlägg, jag har editerat det.

jo, ett flashminne som är aktivt själv är vad den frågar efter, men jag TROR jag säger tror att du måste ha ngn sorts nyckel till detta.

Otur för dig. Vänta en stund skall jag kolla om du kan göra något i bios...

Återkommer om en tio minuter..... OK?

Okej återigen tack
Citera
2008-01-05, 23:48
Medlem
Nu orkar jag inte googla åt dig så det får du göra. Men det finns ju boot cds som man kan knäcka windows pass med. Eller så kan du kanske installera poisonivy eller liknande på en annan dator och sedan köra trojanen på laptopen och se lösenordet ifrån den andra datorn.
Citera
2008-01-06, 00:08
Medlem
StorMammas avatar
Okej,

Tillbaka.

Hittade inget nyttigt alls i bios.

MEN, jag fick en elak ide nu.

Sök på forumet efter keylogger. Det är ett litet program som registrerar varenda tangenttryckning, och sparar dem i smyg till dig.

Och programmet syns inte om du inte anger ett specellt lösenord.

Begär att få installera något oskyldigt spel, hon lär väl inte stå och glo under tiden, och kör in keyloggern.

Då kan du läsa exakt vad ALLA skrivit, så var försiktig själv, men du får allas lösen, mail de skrivit och annat. Som sagt, varenda tangenttryckning registreras.....

Bra nog kanske?
Citera
2008-01-06, 00:14
Medlem
StorMammas avatar
Ställ in den så att den registrerar på allas konton, inte bara ditt, annars får du bara läsa dina egna skriverier.

Praktisk sak, denna lilla pryl.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in