• 1
  • 2
2007-12-31, 12:51
Medlem
användare666s avatar
För det första, är det överhuvud taget möjligt, utan att den andre personen märker något?

I så fall, hur? Antar att jag måste skicka över någon form av trojan eller liknande till att börja med?
Citera
2007-12-31, 12:57
Medlem
Mjo, du mste få in en trojan av något slag på offrets dator.

Testa sökaföre tråd. http://www.flashback.org/showthread.php?t=189927
Citera
2007-12-31, 13:04
Medlem
användare666s avatar
Tack!

Är för lat för mitt eget bästa =)
Citera
2007-12-31, 17:51
Medlem
Tänk på att de flesta kameror idag har ett inbyggt ljus som börjar lysa när den startar. Så ha de i baktanken efter ditt trojanpill.
Citera
2007-12-31, 20:47
Medlem
_Soldier_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaspuffar
Tänk på att de flesta kameror idag har ett inbyggt ljus som börjar lysa när den startar. Så ha de i baktanken efter ditt trojanpill.

Man kan ju programmera ett trojan att inte slå på webcamens ljus. Om man vet vad det rör sig om för modell. Trojan som både manipulerar datorn och ändrar webcamens programvara som är installerad. Men det är nog lite överkurs
Citera
2008-01-01, 17:08
Medlem
användare666s avatar
Kan va smart att tänka på. Vore kanske bäst om man kunde förhindra lampan att starta. Låter knöligt, men borde kanske finnas färdiga trojaner för det också? Själv klarar jag inte att mecka ihop någon.
Citera
2008-01-01, 19:17
Bannlyst
Nu äger jag ingen webcam (ännu), så denna fråga kanske är lite korkad. Men finns det inga på/av-knappar på kamerorna? Då borde det väl vara omöjligt att starta någon annans kamera? På mina högtalare till datorn tex så måste jag manuellt trycka in en knapp på dem. Därefter lyser en röd lampa och högtalarna är påslagna. Finns inte motsvarande knappar på webbkameror?
Citera
2008-01-01, 19:25
Medlem
eyyYos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medlemslista
Nu äger jag ingen webcam (ännu), så denna fråga kanske är lite korkad. Men finns det inga på/av-knappar på kamerorna? Då borde det väl vara omöjligt att starta någon annans kamera? På mina högtalare till datorn tex så måste jag manuellt trycka in en knapp på dem. Därefter lyser en röd lampa och högtalarna är påslagna. Finns inte motsvarande knappar på webbkameror?
Aldrig sett en som har en på/av-knapp. Rycka kabeln är ett bra altenativ dock

Edit: Bryt kabeln i mitten, mät vilken av dom små kablarna som matar med 5V, sätt en strömbrytare på den
Citera
2008-01-01, 19:30
Medlem
Garnaals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyyYo

Edit: Bryt kabeln i mitten, mät vilken av dom små kablarna som matar med 5V, sätt en strömbrytare på den

De är oftast färgade även inuti kabeln, så det är antingen den röda eller den svarta som ska klippas
Citera
2008-01-01, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eyyYo

Keps eller mössa över kameran låter som ett enklare alternativ
Citera
2008-01-03, 00:30
Medlem
menvafans avatar
Hade en webkamera en gång i tiden, varje gång man skulle putsa salamin så vände jag bort kameran. Har alltid haft lite förföljelsemani...
Citera
2008-01-03, 01:10
Medlem
daspimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menvafan
Hade en webkamera en gång i tiden, varje gång man skulle putsa salamin så vände jag bort kameran. Har alltid haft lite förföljelsemani...

hahaha trodde jag var ensam om det :O
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in