Hej.
har länge läst på flashback och detta är en av mina favorit ämnen. Även jag skulle utöva detta om det inte vore för min cellskräk och höjdskräk
Men iaf. Dags att ta oskulden!
En polare skrev till mig nydligen att dom hade åkt ut på övergivna vägar utanför södertälje i Ronna. När dom hade färdas en bit så hade dom tydligen kommit till något som ser ut som ett övergivet sjukhus. Han berättar att det såg mycket gammalt ut och nerslitet med åren. Även så hade dom hittat ett hotell med namn
"Almnäs hotell". Det skrämmande är att dom ringde 118118 för att se om det fortfarande var i bruk, men det enda 118118 kunde få fram var ett Almnäs hotell i småland.
hittade denna artikel också
http://www.sr.se/cgi-bin/sormland/ny...artikel=768715
Det verkar som att hela området är övergivet, men ska tas i bruk i framtiden. Nu är bara frågan om någon här ifrån har varit där? Finns det bilder?
Jag ska förmodligen dit nu i veckan med en digitalkamera... Ljuset på himlen är inte uppe så länge så min tid att vara där är väldigt begränsad... menmen.
Några tips föresten på saker jag kan stöta på? Borde jag ha med mig något? Saker jag ska akta mig för?
//MvH Rosesred