• 1
  • 2
2007-12-29, 23:54
Medlem
Bajsfacistens avatar
Jag är så förbannat helvetes jävla trött på den sjuka jävla tygghetsnarkomanin som breder ut sig över i Sverige. Varenda liten sak som som det finns en minimal risk att någon kanske kan dö för ska förbjudas, eller ens det det enda som krävs är en ogrundad misstanke om något kan vara potentiellt skadligt.

Russin kan vara farligt för barn

Totalförbud mot amalgam utan några belägg för att de kan vara skadligt, enligt professor

Trådlöst nätverk kan vara farligt för barnen

Fyrverkeristopp i flera kommuner ty det är synd om hundarna, och människor från andra länder

Granen kan göra dig sjuk

Nervgift i maten

Vanlig solkräm kan vara farlig

Miljödäck kan vara farliga
- men vinterdäck är ännu farligare!

Färskt vin kan vara farligt för bi- och getingallergiker

Nytt läkarlarm: Örtcigaretterna kan vara farliga

Kan vara farligt att dyka i kallt vatten

Fluor bra för tanden men kan vara farligt i dricksvatten

Apoteket återkallar Bamse cerat - kan vara farligt

För mycket kanel kan vara farligt

Båtbottenfärg kan vara skadligt för människor

Vitamintabletter - farliga för hjärtat

Spela fotboll på konstgräs kan vara hälsofarligt

Kan vara farligt att plantera skog

B-vitamin farligt för hjärtsjuka

Jobb för funktionshindrade kan vara farligt

Cancermedicin kan skada hjärtat

Uppblåsbara pooler kan vara dödsfällor för barnen

Radon kan vara farligt även i låga doser

Akrylamid kan vara farligt

Krockkudden kan vara livsfarlig för barn

Getingstick kan vara livshotande

Rotvältor kan vara dödsfälla för barn

Luften i T-banan kan vara farlig för arvsmassan

Blöjor kan vara farliga för barn

Maten du äter kan vara farlig

Snus och nikotintuggummi kan vara farligt för fostret

Smink för barn kan vara farligt

Dina el-prylar kan vara farliga

Kolsyrat vatten - farligt för barn

Efter en enkel sökning på "kan vara farligt på google", inte ens sökt på "skadligt för fostret, dödsfälla, dold sjukdom," eller ens de påstådda klimathoten, men jag gav upp efter sida 3, då jag inte vågar skriva mer för elprylar kan tydligen vara farliga. Sverige höga medelålder måste vara en bluff, ty det är bara att läsa hur farligt det är. Det är helt otroligt att ett det ens finns människor i Sverige som uppnår vuxen ålder. Är det kul att skrämma upp befolkningen eller vad håller Sverige på med?

Länka era rön, skrämselartiklar och vidare eller korkade förbud som bär trygghetsmanins tecken.
Citera
2007-12-30, 03:17
Medlem
showbizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Jag är så förbannat helvetes jävla trött på den sjuka jävla tygghetsnarkomanin som breder ut sig över i Sverige. Varenda liten sak som som det finns en minimal risk att någon kanske kan dö för ska förbjudas, eller ens det det enda som krävs är en ogrundad misstanke om något kan vara potentiellt skadligt.

Russin kan vara farligt för barn

Totalförbud mot amalgam utan några belägg för att de kan vara skadligt, enligt professor

Trådlöst nätverk kan vara farligt för barnen

Fyrverkeristopp i flera kommuner ty det är synd om hundarna, och människor från andra länder

Granen kan göra dig sjuk

Nervgift i maten

Vanlig solkräm kan vara farlig

Miljödäck kan vara farliga
- men vinterdäck är ännu farligare!

Färskt vin kan vara farligt för bi- och getingallergiker

Nytt läkarlarm: Örtcigaretterna kan vara farliga

Kan vara farligt att dyka i kallt vatten

Fluor bra för tanden men kan vara farligt i dricksvatten

Apoteket återkallar Bamse cerat - kan vara farligt

För mycket kanel kan vara farligt

Båtbottenfärg kan vara skadligt för människor

Vitamintabletter - farliga för hjärtat

Spela fotboll på konstgräs kan vara hälsofarligt

Kan vara farligt att plantera skog

B-vitamin farligt för hjärtsjuka

Jobb för funktionshindrade kan vara farligt

Cancermedicin kan skada hjärtat

Uppblåsbara pooler kan vara dödsfällor för barnen

Radon kan vara farligt även i låga doser

Akrylamid kan vara farligt

Krockkudden kan vara livsfarlig för barn

Getingstick kan vara livshotande

Rotvältor kan vara dödsfälla för barn

Luften i T-banan kan vara farlig för arvsmassan

Blöjor kan vara farliga för barn

Maten du äter kan vara farlig

Snus och nikotintuggummi kan vara farligt för fostret

Smink för barn kan vara farligt

Dina el-prylar kan vara farliga

Kolsyrat vatten - farligt för barn

Efter en enkel sökning på "kan vara farligt på google", inte ens sökt på "skadligt för fostret, dödsfälla, dold sjukdom," eller ens de påstådda klimathoten, men jag gav upp efter sida 3, då jag inte vågar skriva mer för elprylar kan tydligen vara farliga. Sverige höga medelålder måste vara en bluff, ty det är bara att läsa hur farligt det är. Det är helt otroligt att ett det ens finns människor i Sverige som uppnår vuxen ålder. Är det kul att skrämma upp befolkningen eller vad håller Sverige på med?

Länka era rön, skrämselartiklar och vidare eller korkade förbud som bär trygghetsmanins tecken.

Ja, och det som skrämmer mig är att de finns tyvärr på riktigt vuxna, myndiga, hjärntvättade, radiostyrda valboskap som köper allt detta. Min mor är ett klockrent exempel. Hon lär inte vara ensam, dessa artiklar säljer som smör.
Och andra sidan, dom är uppväxta på en tid då man inte kunde se igenom tidningarnas bluff. Det kunde felciteras och rubriksättas felaktigt utan att någon fick reda på det. Tack gode gud för internet.

Psykiatrikern David Eberhards bok - världens tryggaste land kan förövrigt rekommenderas.

Hahaha jag sitter bara och stirrar på artiklarna du länkade, det här är verkligen helt sjukt...
Citera
2007-12-30, 16:46
Medlem
Surreals avatar
Bajsfacisten, kan inget mer tilläga. Du får tummen upp för denna tråden.
Citera
2007-12-30, 16:56
Medlem
frankie16s avatar
Denna tråd är osannolikt bra
Citera
2007-12-30, 17:03
Medlem
Alexandres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showbiz
Ja, och det som skrämmer mig är att de finns tyvärr på riktigt vuxna, myndiga, hjärntvättade, radiostyrda valboskap som köper allt detta. Min mor är ett klockrent exempel. Hon lär inte vara ensam, dessa artiklar säljer som smör.
Och andra sidan, dom är uppväxta på en tid då man inte kunde se igenom tidningarnas bluff. Det kunde felciteras och rubriksättas felaktigt utan att någon fick reda på det. Tack gode gud för internet.

Psykiatrikern David Eberhards bok - världens tryggaste land kan förövrigt rekommenderas.

Hahaha jag sitter bara och stirrar på artiklarna du länkade, det här är verkligen helt sjukt...

'I trygghetsnarkomanernas land' heter boken men ja, den kan fortfarande varmt rekommenderas!

Sen för att få insikt i att det sker även på andra håll i världen kan ni läsa 'Scared to death - from BSE to global warming: why scares are costing us the earth' av Christopher Booker och Richard North.
Citera
2007-12-30, 17:36
Medlem
Surreals avatar
Det finns ju väldigt deprimerande och hemska saker i världen som egentligen kunde behöva lite energi-tillskott och framlyftning i media. Men det är väl så vi har kommit att definera lycka, lyckligt ovetande.

Mentalt störda heter ju "Touched by an Angel" eller "Touched by God" på engelska, och det är det vi försöker uppnå idag, nutidens nirvana.
Citera
2007-12-30, 17:44
Medlem
Stewie_griffins avatar
Alltså jag skrattar varje gång jag ser sånna här löpsedlar. Men egentligen är det hemskt då många säkerligen tar detta på allvar och t.ex. slutar ge sina barn russin.

Det bästa av allt är också att det står "kan vara farligt" alltså är det bara farligt då vissa andra krav är uppfyllda, eller så är de inte helt säkra på sin sak.

David Eberhardts bok är bra men den är jobbig att läsa p.g.a. alla upprepningar..
Citera
2007-12-30, 18:53
Medlem
Dr. Wilys avatar
Väl rutet måste jag säga.
Den stora paradoxen är att sådant här trams dyker upp i ett av världens mest välmående länder.
Jag läste nyligen en intressant artikel om medicinska myter där man bland annat tog upp förbudet mot mobiltelefoner på sjukhus. Noggranna studier visar att denna oro faktiskt är helt ogrundat och mest tycks bygga på okunskap om hur mobiltelefoni fungerar.

http://www.bmj.com/cgi/content/short/335/7633/1288

Edit: Glömde länken.
Citera
2007-12-30, 19:16
Medlem
MissTakens avatar
Bra tråd men jag undrar om den inte kan vara farlig i slutänden enligt någon trygghetsfascist, tänk själv så mkt samlat på ett och samma ställe.
.
Citera
2007-12-30, 19:28
Medlem
Sjuklig Bävers avatar
Det skadliga med sådan här skrämselpropaganda är ju också att den skadar förtroendet för verkliga problem. Har man ropat varg för många gånger så...
Citera
2007-12-30, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Wily
Väl rutet måste jag säga.
Den stora paradoxen är att sådant här trams dyker upp i ett av världens mest välmående länder.
Jag läste nyligen en intressant artikel om medicinska myter där man bland annat tog upp förbudet mot mobiltelefoner på sjukhus. Noggranna studier visar att denna oro faktiskt är helt ogrundat och mest tycks bygga på okunskap om hur mobiltelefoni fungerar.

http://www.bmj.com/cgi/content/short/335/7633/1288

Edit: Glömde länken.

Noggranna studier? Skamtar du? De hade Wall Street Journal och Snopes.com som kalla. Med all ratt blev artikelforfattarna sagade i lasarkommentarerna.

Angaende bajsfascistens inlagg sa tror jag att denna epidemi av larm och faror gor att folk inte prioriterar latt. Hur manga amerikanska foraldrar vet tex att poolen ar den framsta dodsfallan for barn upp till 6 ar i USA? Istallet hetsar de upp sig over russin.
Citera
2007-12-30, 20:09
Medlem
Lite OT men mobiltelefonförbud på vissa ställen i sjukhuset är väl för att det är störande, sen kanske dom skriver att det är för att det stör utrustningen men det är nog för att folk enklare går med på det då...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in