• 1
  • 2
2007-12-27, 11:07
Medlem
freeplays avatar
Har väl fått en fulklapp, alla exefiler har bytt namn till .ink och går inte att starta. Det är väl ett virus förmodar jag! Någon som vet hur jag enklast får bort det, mitt virusprogram kan jag inte starta, försökte att formatera om den igår, men den ville inte starta XP från cdromläsaren.

Någon som har ett BRA tips?
Citera
2007-12-27, 11:13
Medlem
Sök, snälla. Jag svarade precis på en likadan tråd. Men iaf: säker på att det är exe som bytt till ink och att det inte är genvägen till en exe (som inte finns) du försöker öppna?

Vad gjorde du när det blev så här? Testa slänga i windowsskivan och välj reparera eller testa återställa datorn till ett tidigare skede.
Citera
2007-12-27, 11:22
Medlem
freeplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alekks
Sök, snälla. Jag svarade precis på en likadan tråd. Men iaf: säker på att det är exe som bytt till ink och att det inte är genvägen till en exe (som inte finns) du försöker öppna?

Vad gjorde du när det blev så här? Testa slänga i windowsskivan och välj reparera eller testa återställa datorn till ett tidigare skede.

klart att jag sökte men FB´s sökfunktioner suger, sedan så skrev vi våra trådar samtidigt! Men han postade 5 min före, och nej det funkar inte att stoppa i xp skivan för mig.

Återställning funkar ej heller, i stort sett alla exefiler funkar inte! vilket gör att det inte går att starta från skivan, måste förmodligen boota eller??
Citera
2007-12-27, 11:26
Medlem
Nej, jag svarade för 5 minuter sedan på hans tråd som han skapade igår kl. 21 ;P

Men ja, du får testa och boota från skivan. Det kan nog vara så illa att du får installera om... Vad gjorde du innan det blev så här? Installerade du något eller tog emot något på msn? Eller startade du datorn och så var det så? Isf. vad gjorde du innan du stängde av datorn?
Citera
2007-12-27, 11:41
Medlem
freeplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alekks
Nej, jag svarade för 5 minuter sedan på hans tråd som han skapade igår kl. 21 ;P

Men ja, du får testa och boota från skivan. Det kan nog vara så illa att du får installera om... Vad gjorde du innan det blev så här? Installerade du något eller tog emot något på msn? Eller startade du datorn och så var det så? Isf. vad gjorde du innan du stängde av datorn?

så var det ju!! han skrev det igår, men hittade det faktiskt inte på min sökning!

Njaee gjorde nog inget särskilt, men installerade ett program någon dag innan, som givetvis inte kom ifrån tillverkaren Men virus ligger väl ofta med tidsförskjutning som aktiverar dom efter ett tag!

Nej det får bli att ta hem en bootcd och försöka från scratch!

Tack ändå
Citera
2007-12-27, 11:46
Medlem
Hoppas det löser sig!
Citera
2007-12-27, 16:59
Medlem
sektledarens avatar
Har som sagt samma problem, googlat en massa, hittat några som löst det men det verkar inte fungera för mig, får väl testa att reparera windows eller så får jag ominstallera hela skiten....

Men nu undrar jag varför det har blivit så här, någon som vet ?
Citera
2007-12-27, 18:06
Medlem
Eftersom ni båda fått samma problem under i princip samma dygn eller åtminstone under samma 24 timmar så känns det som att det är något sorts virus eller liknande.

Eller så är det bara en läskig slump. Jag har dock inte varit med om det här tidigare.
Citera
2007-12-29, 08:11
Medlem
sektledarens avatar
Nu har jag löst det, hur går det för dig ?
Citera
2008-01-01, 17:31
Medlem
freeplays avatar
Om någon har ett tips så tar jag gärna emot det!

Struligt...formaterade om datorn kulle lägga på XP igen men då gick det inte att boota från den skivan. La på win 98 och allt gick fint tills sista omstarten efter installationen.

När den skulle starta upp så står det bara
"Enheten NDIS kunde inte startas Windows Skyddsfel, du måste starta om datorn." så nu får jag inte igång den annat än i felsäkert läge, men har sökt lite och tror att det är detta problem som jag har numera! "http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;312108"

Men det verkar vara svårt att hitta en lösning på det, får nog skaffa en bootbar XP

Får pilla lite mer imorgon! Om någon har ett tips så tar jag gärna emot det!

Citera
2008-01-01, 17:58
Medlem
927s avatar
funkar det inte att köra igång installationen från cdn i felsäkert läge?
Citera
2008-01-02, 08:06
Medlem
freeplays avatar
Nope! Det finns ingen cdläsare i felsäkert läge finns bara A: och C: att tillgå!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in