2007-12-17, 19:34
Medlem
Oscar Vidals avatar
Jag vet att det här är en väldigt dum fråga, men jag är väl inge vidare smart helt enkelt. Jag köpte nyligen en ny dator med Windows Vista som operativsystem. Hursomhelst, papperskorgen har råkat försvinna från skrivbordet, och jag har inte kunna hitta den när jag sökt på övriga program osv. Har inte ens gått när jag gjort en sökning efter den. Jag kan ju fortfarande kasta oönskade filer i papperskorgen, men inte fan kan jag hitta den för det.

Nån som vet vad jag ska göra?
Citera
2007-12-17, 22:48
Medlem
vidis avatar
med tanke på att det inte ens går att ta bort papperskorgen manuellt så är det nåt fel på ditt vista *shocker*

testat att köra en systemåterställning till ett tidigare datum då den fanns?
Citera
2007-12-18, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vidi
med tanke på att det inte ens går att ta bort papperskorgen manuellt så är det nåt fel på ditt vista *shocker*

testat att köra en systemåterställning till ett tidigare datum då den fanns?

i xp kan man inte ta bort papperskorgen utan TweakUI men i vista kan man markera den och trycka DEL så försvinner den , men till trådskaparen så tryck på start sen skriv i sökfältet papperskorgen eller om du har ett os på engelska så söker du på engelska ,
Citera
2007-12-18, 09:35
Medlem
slaskbaks avatar
Högerklicka på Skrivbordet, välj Anpassa. Välj alternativet Ikoner på skrivbordet i kolumnen till vänster. Klicka i Papperskorgsikonen.

Konstigt vad lätt Vista kan vara i jämförelse med XP.
Citera
2007-12-18, 17:49
Medlem
Supranoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaskbak
Högerklicka på Skrivbordet, välj Anpassa. Välj alternativet Ikoner på skrivbordet i kolumnen till vänster. Klicka i Papperskorgsikonen.

Konstigt vad lätt Vista kan vara i jämförelse med XP.

Nog för att det är nästan exakt samma som i xp
Citera
2007-12-18, 19:34
Medlem
slaskbaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supranoo
Nog för att det är nästan exakt samma som i xp
Du kan inte välja bort Papperskorgen på detta ställe i XP utan måste starta Grupprinciper för att få bort den lille gynnaren. Så nog är det allt lite lättare i Vista vilket förmodlingen är TS problem för han supit bort den utan att veta om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in