Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Jag har detta sekundärt till ett drogrelaterat syndrom.
Det är svårt, en del lär sig leva med det men lider man fortfarande i accelererande takt efter två år så är det helt klart ett problem. Jag har det 24/7, har ingen "jag" känsla alls och har väldigt svårt att känna känslor förutom just overklighetskänslor, paradoxalt nog.
Cirka 8 månader nu som jag haft det och inte har det blivit bättre. Har tyvärr också en väldans blockering i huvudet så kan inte riktigt tänka klart vilket knappast underlättar självterapi.
Det enda som hjälper är att hålla mig sysselsatt. Det är skitjobbigt men så fort det går en period där jag inte jobbar så mycket och inte umgås med mina vänner så kraschar jag totalt och har vid ett par tillfällen velat bli hospitaliserad.
Vet du vad som skapat det och kan du se någon röd tråd till barndomen alternativt dina andra besvär? Brukar gå att hantera lite lättare när man ser detta.
skönt med lite respons tillslut.
Kan tillägga att jag gått med detta minst 2år. Ett helvete är det hetlt klart... bara att konstatera. Får man fråga vilka droger som triggade detta för dej? intressant att veta.. Bara detta att man inte kan säga med säkerhet att det man inte upplever händer på riktigt eller är en enda stor mardröm, allt kan kännas som det är en film/tv-spel. Totalt overkligt dvs.
När overklighetskänslorna är som störst... vilket jag lider av främst gällande detta begrepp känns det som att skallen ska spricka, kan tom. ställa mig o hålla fast i en lyckstolpe för att hålla sig fast vid jorden, då det känns som gravitationen tycksupphöra. (detta kan bero på panikångest, främst.. bortdomningar i kroppen etc.). Har detta dygnet runt.. fast bryr mig mindre om dom då jag äter mina ångestämpande... tänker absolut inte vandra runt med detta resten av mitt liv, ifall detta löses samtidigt som all annan bla. ångestproblematik så e jag nöjd, men att gå omkring såhär med alla stora nackdelar är inget liv jag vill leva. Detta är bara en mkt liten del av de helvete jag går igenom varje dag. Jag vet vad vanlig panikångest är.
vad har hänt när du blivit "hospitaliserad"? försåtr inte riktigt..
tror jag lyckats stava OK trots påverkan
mvh