2007-11-14, 14:06
Medlem
kvints avatar
Har problem med datorn, när jag ska stänga av den så går allt bra ända fram tills att det står "Windows avslutas..." men inget händer och den stänger inte ner sig som den brukar utan man tvingas stänga ner datorn genom att hålla innne on/off-knappen på datorn. Datorn har fungerat bra innan men så plötsligt dök detta problemet upp. Fungerar heller inte att starta om datorn, det blir samma problem; att den fastnar på "Windows avslutas..." utan att något händer.

Har Windows XP med Service Pack 2.

(Har testat CCleaner i hopp om att det skulle lösa problemet men det blev ingen skillnad.)
Citera
2007-11-14, 14:11
Citat:
Ursprungligen postat av kvint
Har problem med datorn, när jag ska stänga av den så går allt bra ända fram tills att det står "Windows avslutas..." men inget händer och den stänger inte ner sig som den brukar utan man tvingas stänga ner datorn genom att hålla innne on/off-knappen på datorn. Datorn har fungerat bra innan men så plötsligt dök detta problemet upp. Fungerar heller inte att starta om datorn, det blir samma problem; att den fastnar på "Windows avslutas..." utan att något händer.

Har Windows XP med Service Pack 2.

(Har testat CCleaner i hopp om att det skulle lösa problemet men det blev ingen skillnad.)

testa formatera , annars chkdsk ?
Citera
2007-11-14, 15:01
Medlem
Nakenchocks avatar
När jag får problem med att stänga av windows - har hänt på flera datorer - så brukar jag kolla in den här sidan:

http://www.aumha.org/win5/a/shtdwnxp.php

Scrolla ner till POWERDOWN ISSUES - där finns det olika förslag att testa.
Citera
2007-11-14, 22:44
Medlem
kvints avatar
YES! Tror jag lyckades lösa problemet! Laddade ner och körde ett program från Microsoft som hette UPHClean. Än så länge har det fungerat utmärkt att stänga av och starta om datorn!

Tack alla ni som kom med förslag och tips!
Citera
2007-11-14, 23:43
Medlem
Nakenchocks avatar
Åh, vad skoj! Håller tummarna
Citera
2007-11-14, 23:49
grattis =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto