Mmmm, blodpudding, så gott. Jag tycker de ska vara genomstekta när man äter dem.
Prova att göra en hemlagad om du lyckas få tag på färskt eller djupfryst blod, det blir underbart gott.
Om du köper färdiggjord, läs på innehållsförteckningen. De flesta fabrikat idag innehåller blodpulver, men det är mycket godare med äkta blod i.
...ju helt pa hur tjocka skivor man skar, och hur man foredrar den?
personligen brukar jag skara mina cirka 1cm tjocka, steka pa valdigt hog varme i gjutjarnspanna, ganska snabbt pa var sida, sen drar jag av pannan fran plattan (alt stanger av gasen..den ljuvliga gasen...saknar gasspis) och later dom varmas igenom medans jag skar upp flasket och applena. Sen lagger jag over puddingen pa tallriken medans jag steker flasket och applena.
Da brukar puddingen ha ratt temperatur.
...blodpuddingar? Eller som spanska med lite mer kryddor? Personligen tycker jag en del av de Engelska ar kanon, garna tillsammans med en full english.
Stekt blodpudding är inte gott. Däremot om du tar upp blodpuddingen ur förpackningen, skivar upp och lägger på lingonsylt...Då blir det kalasgott. Antar att jag är en av få som inte steker den...
Stekt blodpudding är inte gott. Däremot om du tar upp blodpuddingen ur förpackningen, skivar upp och lägger på lingonsylt...Då blir det kalasgott. Antar att jag är en av få som inte steker den...
Jag tycker också den är god ostekt men tar max en eller två tuggor så, resten steker jag. Har hört att den även går att tillaga i brödrost men har aldrig provat.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!