2007-11-03, 00:19
Medlem
brianmolkos avatar
finns det något man kan göra åt detta ? alltså det går ett ljusare streck i hela min bild jag scanner
har provat installera om och byt till olika usb portar
Citera
2007-11-03, 06:25
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
På längden, på det hållet som scannerhuvudet (heter det så?) rör sig eller?

I.s.f. lär den vara körd. Min förra scanner av billigare märke började producera bilder med såna streck och det fanns inget att göra.

Prova för säkerhets skull scannern på annan dator innan du kasserar den men förmodligen är den slut.

/#LOUDmouth#
Citera
2007-11-03, 19:17
Medlem
brianmolkos avatar
jo jag ska prova det, är en HP jag har
har råkat ut för samma fel förut ungefär men har blivit bra efter några dagar, felet då jag tror jag gjort är att jag kanske råkat använda lite för mycket glasputs när jag gjort rent scannerfönstret, blir ju så lätt fingeravtryck där

nu det enda jag gjorde var att jag lade en ganska tung bok på scannern för jag skulle scanna ur den låter otroligt att den skulle bli konstig av det, laddar upp ett bild ex hur det ser ut

http://i9.tinypic.com/4um8ps6.jpg
Citera
2007-11-03, 21:51
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Precis så där såg det ut när min scanner hade lämnat in. Den behöver ju inte nödvänditvis ha gått sönder p.g.a. boken. Kan ju ha varit en ren tillfällighet att det strecket uppkom precis då.

Jag vet inte hur det är med HP men det brukar finnas en "kalibreringsfunktion" i mjukvaran. Om det inte finns det så brukar scannern vilja kalibrera sig när den är nyinstallerad i.a.f. Så det är ju som sagt ganska lätt att felsöka, bara att putsa upp bädden med glasputs och kalibrera alt. intsallera på annan dator.

/#LOUDmouth#
Citera
2007-11-04, 13:09
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Precis så där såg det ut när min scanner hade lämnat in. Den behöver ju inte nödvänditvis ha gått sönder p.g.a. boken. Kan ju ha varit en ren tillfällighet att det strecket uppkom precis då.

Jag vet inte hur det är med HP men det brukar finnas en "kalibreringsfunktion" i mjukvaran. Om det inte finns det så brukar scannern vilja kalibrera sig när den är nyinstallerad i.a.f. Så det är ju som sagt ganska lätt att felsöka, bara att putsa upp bädden med glasputs och kalibrera alt. intsallera på annan dator.

/#LOUDmouth#

nja jag vet inte om jag ser någon kalibrering i settings, men den kanske ställer in sig automatiskt för den låter ibland när den värmer upp eller den kanske kalibrerar sig också. Jag får kolla efter en ny, irriterande att man kanske får köpa på nätet bara för att de vanliga butikerna nu vill att folk ska ha allt i ett, jag vill bara undvika bläckstråleskrivare, hellre färglaser
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in