Jag använder uteslutande firefox när jag surfar, och har så gjort i flera år. Funkar perfekt med ett undantag, det fryser lite då och då. Eller blir riktigt segt i alla fall, det går inte att växla mellan fönster, det tar lång tid innan klickningar registreras etc. Ibland stänger det bara ner utan felmeddelande eller någonting. När man startar det igen senare får man frågan om man vill återställa den gamla sessionen, trycker man ja så kommer alla de sidor man var inne på innan kraschen upp. Så långt allt okay, men det är ändå jäkligt irriterande.
Det här har hänt lite då och då de senaste åren, men allt oftare den sista tiden. I kväll har det hänt två gånger redan. Det har alltså hänt på många olika versioner av firefox, och inte minst 2.0.0.8 som jag kör nu. Är osäker på om det bara är på den här datorn.
Det händer nästan uteslutande när man har många fönster uppe samtidigt. Många flashscripts igång förvärrar saken. Någon sorts överbeslastning alltså. Blir väll inte direkt bättre när man har greasedmonkey installerat, det går segt när man öppnar flera fönster då. Men det klarar man sig ju inte utan, så det går inte att avinstallera heller.
Vad kan det bero på, är det vanligt, kan man göra något åt det?