Citat:
Ursprungligen postat av Fjolsson
Jag undrar mest över vad folk tycker och tänker här på forumet över poliser då jag själv går på en polisförberedande skola.
Det är väldigt många inlägg jag läst där man enbart hatar polisen för dom sköter sitt jobb, om polisen nu visiterar utan grund på stan så är det pga av nån högre upp har sagt att dom just ska göra det. Det finns ingen polis som visiterar "bara för att jävlas".
Och nej jag försvarar inte alla poliser, det finns en kåranda och poliser som missköter sitt arbete men det finns även tusentals andra som verkligen sköter sitt arbete till 100%.
Rötägg finns i alla yrken komm ihåg det.
Där säger du faktiskt emot dig själv, visst fan finns det poliser som visiterar folk bara för att jävlas men klart finns det också dom som gör det för att dom har fått order om det.
Men man kan inte riktigt skylla allt på att man har fått order om det, de som var i tyska militären under andra världskriget följde ju bara order när dom gasade judar med mera men det betyder inte att det är okej eller accepterat 50år senare.
Missförstå mig rätt, jag likställer inte sveriges poliskår med tyskarna under andra världskriget men du får tänka på att dom följde också bara order så att skylla på det funkar inte alltid.
Att du var polis eller på väg att utbilda dig till polis var tämligen uppenbart redan från början, jag hoppas bara att du blir en av de vettiga poliserna.
Visst finns det rötägg i alla yrken men ett rötägg som jobbar i charken på ICA i Trosa kan inte förstöra personers liv som ett rötägg till polis.
Det är även svinen till poliser som utmärker sig och som folk kommer ihåg år efter år och klagar på men de som sköter sitt jobb på ett bra sätt och är trevliga komms inte ihåg på samma hatfulla och långsinta sätt.
/lat_jävel
EDIT: Jag skulle vilja tro att det är som Trollish säger att det är prioriteringarna inom poliskåren som stör folk mest då ni hellre verkar jaga ringa narkotikabrott för att fylla på statistiken istället för att lösa grövre brott som till exempel våldsbrott, våldtäkter, mord osv.
Det är den synen som de i min omgivning har, hederlig svensson som olagliga knarkarkalle.