2007-10-20, 18:41
Medlem
blackie_lawlesss avatar
Jag har varit borta från scenen ett tag och skulle behöva uppdateras av någon med koll.
Vilka förintelseskeptiker sitter i fängelse just nu för tankebrott och dylikt?
Är det fortfarande Germar Rudolf och Ernst Zündel?

Vad är det senaste som hänt gällande de fängslade?
Citera
2007-10-23, 09:23
Medlem
General Nogis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackie_lawless
Jag har varit borta från scenen ett tag och skulle behöva uppdateras av någon med koll.
Vilka förintelseskeptiker sitter i fängelse just nu för tankebrott och dylikt?
Är det fortfarande Germar Rudolf och Ernst Zündel?

Vad är det senaste som hänt gällande de fängslade?

http://adelaideinstitute.org/Dissent...August2007.htm

Wolfgang Frohlich verkar ocksa sitta fangslad.
Huruvida Sigfried Verbeke ar haktad eller inte verkar oklart. Sag for nagra mander sedan att han haktats igen.
Citera
2007-11-14, 07:09
Medlem
General Nogis avatar
En ung fransk kemist vid namn Vincent Reynouard domdes nyligen till 1 ars fangelse for att ha distribuerat en revisionistisk pamflett han skrivit:

http://www.ejpress.org/article/21586

Tydligen ar det fraga om det strangaste straffet som domts ut hittills i Frankrike for "brottet" kritisk granskning av "Forintelsen".
Citera
2007-11-14, 09:37
Medlem
Ronaldinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General Nogi
Tydligen ar det fraga om det strangaste straffet som domts ut hittills i Frankrike for "brottet" kritisk granskning av "Forintelsen".
Nu var ju inte det brottsrubriceringen. Om du vill föra debatten med överdrifter och lögner så gärna för mig men jag tror du förlorar mest på det själv.
Citera
2007-11-14, 10:02
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
En ung fransk kemist vid namn Vincent Reynouard domdes nyligen till 1 ars fangelse for att ha distribuerat en revisionistisk pamflett han skrivit:

Nogi: Vad vet du om denna kritiska granskning?

/VV
Citera
2007-11-15, 12:42
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor

/VV
Franska lagstiftningen åsido så är nog kritisk granskning att när man läser och skriver så ser man ut som Hiro när han koncentrerar sig, fast inte lika charmig.
Citera
2007-11-16, 08:10
Medlem
General Nogis avatar
Citat:

/VV

Och vad vet du om nagonting, herr Expo M. Abuse?

Du och din kollega Lindholm kan ju ga och spamma nan sketen blogg om ni inte har nagot annat att tillfora an oneliners och skitsnack.
Citera
2007-11-16, 10:14
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Och vad vet du om nagonting, herr Expo M. Abuse?

Du och din kollega Lindholm kan ju ga och spamma nan sketen blogg om ni inte har nagot annat att tillfora an oneliners och skitsnack.

Nu var det fine herrn som kom med påståenden som jag ödmjukt bad om vidare förklaring på.
Men har du inga kan man nog lugnt inse att det bara var blajsnack du kom med, utan några som helt sanningar inbakade däri.

/VV
Citera
2007-11-16, 10:29
Medlem
ikhs avatar
Citat:

Rätt märkligt är det iaf att man inte får ha åsikter om förintelsens vara eller icke vara.

Då yttrandefriheten är den grundlag som är starkast befäst i vårt moderna Europa.

/mvh ikh
Citera
2007-11-16, 11:19
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikh
Rätt märkligt är det iaf att man inte får ha åsikter om förintelsens vara eller icke vara.

Då yttrandefriheten är den grundlag som är starkast befäst i vårt moderna Europa.

/mvh ikh

Klart man borde fått ha åsikter.
Men när Nogi skriver att brottet är en 'kritisk granskning' så reagerar iallafall jag.
Ber om en förklaring och så får man posten tre snäpp upp i retur, vilket får en att tro att den där 'kritiska' delen av granskningen inte var speciellt kritisk alls.

/VV
Citera
2007-11-16, 11:26
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Klart man borde fått ha åsikter.
Men när Nogi skriver att brottet är en 'kritisk granskning' så reagerar iallafall jag.
Ber om en förklaring och så får man posten tre snäpp upp i retur, vilket får en att tro att den där 'kritiska' delen av granskningen inte var speciellt kritisk alls.

/VV
Nu är det ju tyvärr så att allt som är kritiskt till hurvida förintelsen har ägt rum eller åtminstonde i den utsträckning man ger sken av, klassas som förnekelse och är brottsligt i ett antal länder. Vilken rent principiellt är fel, om man ska utgå från de grundlagar man har, där yttrandefriheten ska stå över det mesta.

/mvh ikh
Citera
2007-11-16, 13:21
Medlem
Rusens avatar
Angående ifrågasättandet av förintelsen;

Är det någon här som vet hur alla dessa "förintelseförnekningslagar" har tillkommit?

Jag vet inte, men vill minnas att jag läst någon gång att de skall ha stiftats, i olika länder, för att man inte skall få sprida rykten som man vet är falska.

Och att det hela kom sig av att judiska bankirer hade manipulerat börsen med hjälp av just falsk ryktesspridning.
Det vore ju ironiskt om det är så med tanke på hur lagen tillämpas idag.

Har inga källor, men jag tror nog att folk här kan ge svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in