Jag var där själv i någon månad innan jag insåg att det inte var min melodi.
Jag kan säga såhär: man kan "klara" sig på kass kondition, men risken är att du får göra något inte så kul som till exempel bli chaffis eller i värsta fall kock eller kanske till och med notarie på enheten.
Om du däremot vill göra tiden till något "häftigare" så skulle jag rekomendera att du tränar upp konditionen lite grann i alla fall. Den kommer öka automatiskt efter allt springande i trappor och löpning efter löjtnanten i skogen, men vill du ha en större chans att få en bättre befattning så ska du helst inte vara i kasst skick när du rycker in. Första coopertestet är inte långt efter inryck.
Själv var jag placerad i PionK (pionjär) och kan säga att utbildningen var hur kul som helst. Det som fick mig att kasta in handduken var den jävligt-äckligt- tråkiga fritiden. Jag blev less på det efter några veckor.
Men om du nu har bestämt dig för att göra lumpen och då blir det förmodligen i Nyland så kan jag bara gratulera dig: du kommer får det mest proffsigaste bemötandet och de bästa utbildarna som tar hand om dig. I alla fall på PionK.
Förbered dig på lite skrik också, men ta allt med en armhåla humor