Hallå det är så här nu att jag får massa reklam om antivirus program. Helt nya fönster öppnas och skit och så kommer det rutor att datan har en trojan och så står det yes och no för om jag vill att dem ska ta bort den.
Windows has detected an internet attack attempt.. Somebody' trying to infect yout PC witg spyware blabla
Och så ändras mitt skrivborsunderläggs bild till någon röd bild med nån slagsvirus¨på, jag har norton antivirus 2007 men där står det att jag inte har nån virus. har rensat skitet med Spybot - Search & Destroy och Ad-Aware SE Personal. Men det kommer tillbaka,
Min polare fick samma virus, dock så formaterade hans farsa hans dator innan jag han titta på det... Men posta en hijackthis logg så ska vi se om vi kan hitta något.
Min polare fick samma virus, dock så formaterade hans farsa hans dator innan jag han titta på det... Men posta en hijackthis logg så ska vi se om vi kan hitta något.
hämta smitfraudfix.exe >spara den på skrivbordet. http://siri.urz.free.fr/Fix/SmitfraudFix.exe
dubbelklicka på SmitfraudFix.exe >välj tillåt om brandväggen frågar >klicka på valfri tangent >skriv 1 >enter.
posta loggen som visas automatiskt
Scan done at 18:49:09,90, 2007-10-09
Run from C:\Documents and Settings\Dino.DINOO-L9GJT4FKI\Skrivbord\SmitfraudFix
OS: Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600] - Windows_NT
The filesystem type is NTFS
Fix run in normal mode
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Desktop\Components\0]
"Source"="about:home"
"SubscribedURL"="about:home"
"FriendlyName"="my current home page"
»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Sharedtaskscheduler
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!
SrchSTS.exe by S!Ri
Search SharedTaskScheduler's .dll
»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» AppInit_DLLs
Description: Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC - Miniport för paketschemaläggning
DNS Server Search Order: 83.255.245.10
DNS Server Search Order: 83.255.249.10
Scan done at 18:49:09,90, 2007-10-09
Run from C:\Documents and Settings\Dino.DINOO-L9GJT4FKI\Skrivbord\SmitfraudFix
OS: Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600] - Windows_NT
The filesystem type is NTFS
Fix run in normal mode
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Desktop\Components\0]
"Source"="about:home"
"SubscribedURL"="about:home"
"FriendlyName"="my current home page"
»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Sharedtaskscheduler
SrchSTS.exe by S!Ri
Search SharedTaskScheduler's .dll
»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» AppInit_DLLs
Description: Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC - Miniport för paketschemaläggning
DNS Server Search Order: 83.255.245.10
DNS Server Search Order: 83.255.249.10
det finns bara ett enkelt sätt Trycker Ctrl + Alt + Del så det rycker om det sedan går du in i processer där kommer en massa skit upp om du inte trackat "Spram- viruset" än gör det så slipper du göra steg fel(Sök igenom datorn efter läskigagrejor) sedan avslutar du processen och tar bort skiten*! &#"!½ sedan kan du fortsäta med ditt IT-liv // GL & HF
P.s HADE SAMMA PROB!
det finns bara ett enkelt sätt Trycker Ctrl + Alt + Del så det rycker om det sedan går du in i processer där kommer en massa skit upp om du inte trackat "Spram- viruset" än gör det så slipper du göra steg fel(Sök igenom datorn efter läskigagrejor) sedan avslutar du processen och tar bort skiten*! &#"!½ sedan kan du fortsäta med ditt IT-liv // GL & HF
Tur alla virus är skrivna av 12åringar och går att stänga av så lätt. Tack för att du sparade oss så mycket krångel.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!