2007-09-19, 20:54
Medlem
Mondobabys avatar
Jag har ofta hört av mina vänner, att dom har svårt att uttrycka vad dom känner för sin partner.
Undrar varför det är på det viset?
Är det för att man inte vill göra bort sig, eller för att man inte klarar att uttrycka sig i ord direkt till personen ifråga?

Jag har nu inte det problemet, men tänkte att jag kunde starta denna tråden för att dom som har svårt ska få en möjlighet att skriva av sig.

Jag börjar så ni får en liten uppfattning av hur jag menar.

Det började för lite mer än ett år sen, jag fick kontakt med dej över nätet.
I början var det lite pirrigt, sen visade du att du inte var som mina tidigare killar.
Jag kan lita på att det du säger är vad du menar.
Du har under året som gått ställt upp för mig både praktiskt och känslomässigt. Stöttat mig när jag behövt det, ställt frågor till mig så jag vart tvungen att tänka själv.
Vi har berättat för varandra om vårt tidigare liv, kanske inte allt. Men tillräckligt för att den andre ska få en uppfattning av hur man fungerar.

Nu vill jag berätta för dej hur jag känner, hur mycket du kommit att betyda för mig.
Det räcker med att jag tänker på dig för att jag ska bli alldeles varm i hela kroppen. Känna att jag vill ha dej nära mig.
Att krama dej efter en hel vecka borta från varandra är helt underbart skönt, känna dina armar runtom mig, sniffa in doften av din hud i min näsa.

Att få finnas där i din närhet utan att ställa krav på dej, att få lov att göra saker för och tillsammans med dig.

Det känns som om känslorna bubblar över, och att jag vill skrika ut över vidderna att jag älskar dej.
Citera
2007-09-19, 21:08
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mondobaby
Jag har ofta hört av mina vänner, att dom har svårt att uttrycka vad dom känner för sin partner.
Undrar varför det är på det viset?
Är det för att man inte vill göra bort sig, eller för att man inte klarar att uttrycka sig i ord direkt till personen ifråga?

Jag har nu inte det problemet, men tänkte att jag kunde starta denna tråden för att dom som har svårt ska få en möjlighet att skriva av sig.

Jag börjar så ni får en liten uppfattning av hur jag menar.

Det började för lite mer än ett år sen, jag fick kontakt med dej över nätet.
I början var det lite pirrigt, sen visade du att du inte var som mina tidigare killar.
Jag kan lita på att det du säger är vad du menar.
Du har under året som gått ställt upp för mig både praktiskt och känslomässigt. Stöttat mig när jag behövt det, ställt frågor till mig så jag vart tvungen att tänka själv.
Vi har berättat för varandra om vårt tidigare liv, kanske inte allt. Men tillräckligt för att den andre ska få en uppfattning av hur man fungerar.

Nu vill jag berätta för dej hur jag känner, hur mycket du kommit att betyda för mig.
Det räcker med att jag tänker på dig för att jag ska bli alldeles varm i hela kroppen. Känna att jag vill ha dej nära mig.
Att krama dej efter en hel vecka borta från varandra är helt underbart skönt, känna dina armar runtom mig, sniffa in doften av din hud i min näsa.

Att få finnas där i din närhet utan att ställa krav på dej, att få lov att göra saker för och tillsammans med dig.

Det känns som om känslorna bubblar över, och att jag vill skrika ut över vidderna att jag älskar dej.

Klockrena svaret: "Tack"

nej, men handlar de om ens partner och man är en bit in i förhållandet...så nej, jag har då inga problem att säga vad jag tycker, tänker och känner.
Citera
2007-09-21, 09:41
Medlem
Mondobabys avatar

Ler lite åt ditt svar.
Och är med på att det inte var riktat till mig.

Håller med dig om att är man en bit in i förhållandet så är det lättare att utrycka sina känslor.
Även om jag helst vill säga min mening direkt från början, så är det väldigt lätt att ens partner kan skrämd av orden.
Det är väl därför som man försöker att hålla igen på dom stora orden och istället säga att jag gillar dej/ tycker mycket om dej.
Citera
2007-09-21, 10:02
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mondobaby

Ler lite åt ditt svar.
Och är med på att det inte var riktat till mig.

Håller med dig om att är man en bit in i förhållandet så är det lättare att utrycka sina känslor.
Även om jag helst vill säga min mening direkt från början, så är det väldigt lätt att ens partner kan skrämd av orden.
Det är väl därför som man försöker att hålla igen på dom stora orden och istället säga att jag gillar dej/ tycker mycket om dej.

Frågan är om man KAN älska någon "direkt i början", jag tycker orden missbrukas fruktansvärt.
Citera
2007-09-21, 10:27
Medlem
Giggis avatar
Jag har under mitt snart trettioåriga liv enbart sagt "Jag älskar dig" till en man. Och det satt väldigt långt inne. Jag håller med Alladin om att ordet idag missbrukas. Folk slänger ur sig det innan de lägger på luren eller när de skiljs åt. Jag vill verkligen mena det när jag säger det och känna att jag kan stå för det. När jag säger att jag älskar någon är jag beredd att gå genom eld och vatten för den personen!
Citera
2007-09-21, 11:34
Medlem
Mondobabys avatar
OK. nu menade jag inte att det första man slänger ur sig är ordet älskar.

Det är missbrukat precis som ni säger.

Som typ: jag älskar att göra det eller jag älskar att sitta vid datorn.

Där hör väl ord som gillar och trivs med bättre att använda.

Och som Giggi säger, när man älskar någon så är man beredd att gå genom eld o vatten för den personen.
Det är väl oxå något som kommer när man känner personen ifråga så pass bra att man är redo att dela sitt liv med densamme.
Citera
2007-09-21, 11:45
Medlem
CDPs avatar
Kära högerhand,

Tack för att du stått ut med mig i alla dessa år, genom vått och torrt. Bokstavligt talat. Du säger inte mycket, för du är en hand, men jag känner ändå att du förstår mig.
Tack för att du har varit mig trogen, jag litar på ditt ord att du aldrig rört en annan mans kön, trots att du gör lite vad du vill i sömnen, häromdagen vaknade jag av att du kliade mig i röven, men vaddå, att vara nyfiken är en del av livet.
Tack för att du inte är en svartsjuk hand utan låter vänstern ta över när du måste hjälpa mig att spola fram till rätt scen i den förkastliga, motbjudande porrfilm jag tittar på.

Tack.
Citera
2007-09-21, 12:18
Medlem
Ursas avatar
Kärleken kan väl få finnas i vardagen. Den gigantiska kärleksförklaringen i trådstarten skulle jag ha lite svårt att ta mig igenom.

Att någon är väldigt förälskad i en innebär inte att de är bra på att få relationen att fungera. Att lägga sitt krut på att beskriva sin kärlek känns mer egocentriskt än att märka att ens partner är trött och fixa middag/ sätta sig ned och snacka omprioriteringar/ ge lite massage.
Citera
2007-09-21, 14:51
Medlem
Mondobabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CDP
Kära högerhand,

Tack för att du stått ut med mig i alla dessa år, genom vått och torrt. Bokstavligt talat. Du säger inte mycket, för du är en hand, men jag känner ändå att du förstår mig.
Tack för att du har varit mig trogen, jag litar på ditt ord att du aldrig rört en annan mans kön, trots att du gör lite vad du vill i sömnen, häromdagen vaknade jag av att du kliade mig i röven, men vaddå, att vara nyfiken är en del av livet.
Tack för att du inte är en svartsjuk hand utan låter vänstern ta över när du måste hjälpa mig att spola fram till rätt scen i den förkastliga, motbjudande porrfilm jag tittar på.

Tack.

HAHA klockren kärleksförklaring.

Den fick mig att le med tanke på att även min hand får detta förtroendet ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in