• 1
  • 2
2007-09-06, 09:59
Medlem
Kamalas avatar
Citat:
"Jenkem" All The Rage In Zambia, Southern Africa

Lusaka, Zambia -- A new trend in drug abuse has hit Southern Africa -- the huffing of gases from fermented fecal material scooped out of sewers in Lusaka, Zambia.
The drug, called Jenkem, causes auditory and visual hallucinations and its use is quickly spreading from its home in Zambia to other parts of the Southern African continent where persons, desperate to get high and too poor to afford glue or paint, have been left inhaling the smell of their own fecal matter.

"With glue, I just hear voices in my head. But with Jenkem, I see visions. I see my mother who is dead and I forget about the problems in my life," Luke Mpande, a Jenkem user, told the BBC, "It lasts about an hour."

The drug is made by defecating in a bottle and then urinating in it, or, alternately, scooping a mixture of fecal material and urine from an open sewer. A balloon is placed on top of the jar containing the waste material, and the jar is allowed to sit in the hot sun for several days until it ferments, forcing gas into the balloon. The contents of the balloon is then inhaled.

Sniffa skit?

Billigt och enkelt att f tag p r det ju tminstone.
Citera
2007-09-06, 10:18
Medlem
Toffss avatar
Lter inte som en hjdare, kanske ngot man testar p nr man ligger i rnnstenen...
Citera
2007-09-06, 10:29
Medlem
pilatuss avatar
Det r vl metangas?

Som att sniffa tndargas.
Citera
2007-09-06, 16:10
Medlem
piratkaptens avatar
Man undrar ju vilken desperat stackare det var som uppfann det.
Citera
2007-09-06, 17:44
Bannlyst
det kanske r ngot att testa det du
Citera
2007-09-06, 23:30
Medlem
Tord_Ywels avatar
Nn som ser en ny Glocalnet reklam framfr sig?
Citera
2007-11-07, 12:56
Medlem
dictionarys avatar
Nu har skiten (haha) ntt Florida ocks. Stor spridning i amerikanska skolor. Hr r ett infoblad som polisen frfattat. Jvlar vad ckligt. Fritt versatt frn lnken "folk klagar p avloppssmaken i munnen som varar flera dagar".
Citera
2007-11-07, 13:57
Medlem
Bamsefars avatar
haha, det r ett skmt. fattar inte att folk gr p det dr.

http://www.encyclopediadramatica.com/Jenkem
http://en.wikipedia.org/wiki/Jenkem

edit: http://urbanlegends.about.com/library/bl_jenkem.htm
Citera
2008-02-11, 01:38
Medlem
paywitpains avatar
det visade sig tillslut att knark faktiskt r bajs i vissa fall..

vafan, att en inhalant skulle ha ett rus som varar i 60minuter har jag vldigt svrt att tro, bde butangas och lustgas ger ju rus oms frsvinner p ngon minut typ s detta r vll samma grej..

Men r det ofarligt med metangas eller varfr kper inte pundarkidsen tndargas eller crack om de nu ska ska sig till luffardroger som r ltta att f tag i?
Citera
2008-02-11, 01:42
Medlem
Genious Brothers avatar
Bajsrknark.
Dock hade jag inte velat provat det frutom om jag vaknade en dag och inser att jag r en fattig gatupojk i sydafrika som dansar fr slantar.
Citera
2008-02-11, 02:12
Medlem
jimmypages avatar
Ha ha ha

Synd att det r en myt. Jag ser framfr mig hur de svenska myndigheterna vrider och vnder p lagboken fr att hitta ett stt att frbjuda folk att bajsa.
Citera
2008-02-11, 02:46
Medlem
paywitpains avatar
skulle va kul mom man p ngot stt kunde vnda kolatrenden p stureplan och f bratsen att boffa bajsmolekyler istllet.
Maila runar om nya inneberusningen som involverar ngot han kan asociera till tvan och eviga onanifantasier..ngon?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in