2007-09-05, 20:04
Medlem
Akademikerns avatar
Så... vad sägs?
Jag tycker idén är underbar. Jag hade tänkt köpa en iPhone när den kommer hit til Sverige, men detta är ju klart bättre! Nu slipper man teckna ett mobilabonemang! Och, det är ju som vi alla vet, bara drygt att använd aen mobiltelefon som musikspelare.
Så... Som en iPhone fast utan telefon. Kan det bli bättre?

Lite snålt dock med 16Gb för 400$

Vad tycker ni?
Citera
2007-09-05, 21:27
Medlem
StyleWarss avatar
Bra med iTunes store på iTouch (om nu nån bryr sig om det, pirater är vi allihopa), och vafan - 2035 kr (8gig)om man köper den over there!

Im so fu**ing there dude! Apple visar vägen!
Citera
2007-09-05, 21:31
Medlem
Corazons avatar
Varför kunde de inte ha telefonfunktionen med? Då hade den varit ultimat.
Citera
2007-09-05, 21:35
Medlem
Boffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corazon
En iPhone?

Jag gillar den, dock mycket tveksam till det snåla utrymmet.. När man kan använda bilder video o framförallt ljud så bra så känns det som att hårddisken kommer fyllas väldigt snabbt.
Sen använder jag aldrig iTunes store så det känns meningslöst. Och Cover flow är snyggt men inte så användbart..
Njae det blir nog en iPod classic med 160gb disk.
Citera
2007-09-05, 21:37
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corazon

Då får jag rekomendera iPhone. Precis det du söker. Priset skulle även ner med $200 på den större modellen(8gb)
Citera
2007-09-05, 21:40
Medlem
midnighttrains avatar
ja det är ju ett steg i rätt riktigt.. undrar när den kommer till sverige? i usa så skulle den väl vara i handeln om bara några veckor?
Citera
2007-09-05, 21:43
Medlem
Boffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midnighttrain
ja det är ju ett steg i rätt riktigt.. undrar när den kommer till sverige? i usa så skulle den väl vara i handeln om bara några veckor?
Släpps samtidigt över hela världen.
Länk
Citera
2007-09-05, 22:54
Medlem
elelitos avatar
Altså i Ipod Touch, kan man surfa _varsomhelst_ eller vilket nätvärk bygger det på och var finns det? för det skulle ju följa med en webbläsare vid namn safari och det är inget abonnemang på den.

och kommer surfandet vara gratis eller hur hade dom tänkt sig att man skulle betala?
Citera
2007-09-05, 23:00
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elelito
Altså i Ipod Touch, kan man surfa _varsomhelst_ eller vilket nätvärk bygger det på och var finns det? för det skulle ju följa med en webbläsare vid namn safari och det är inget abonnemang på den.

Vanligt trådlös anslutning, WLAN. Så där du kan surfa trådlöst på dator kan du även surfa trådlöst med din iPod Touch

Och Safari är apples webläsare som även finns till OS X och iPhone
Citera
2007-09-05, 23:03
Medlem
elelitos avatar
då är de ju inget för oss som bor på mindre orter ;/ men dom är ju så satans snygga. sitter redan med en 8 gb nano, så det får väl bli en 80/160 gb classic å köra den som mp3-spelare och mp3 hårddisk till datorn
Citera
2007-09-05, 23:10
Medlem
Boffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elelito

och kommer surfandet vara gratis eller hur hade dom tänkt sig att man skulle betala?
Via trådlösa nätverk. Gratis om du ansluter till ett nätverk som inte kostar.

Edit: bah lite sent svar kanske...
Blir nog en 160gb för mig. Touchen e inte tillräckligt tilltalande för att man ska offra så mycket lagringsutrymme. Men samtidigt... tja njae
Citera
2007-09-05, 23:35
Medlem
Kaustis avatar
Vill-ha-faktorn är ju aphög på denna. Men iTunes är ju skitapdåligt. Finns iofs andrapartsprogram.

Hur stor är 80 gigabytesmodellen på ipod classic i jämförelse med den 30 gigabyte som fanns förut? Tänkte mest tjockleksmässigt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in