Citat:
Ursprungligen postat av qubisteis
Ja de "tröttas ut" och måste "fyllas på. Ett extremare exempel är att använda sig utav droger för att skjuta på "må bra" känslan som sedan ger motsats effekt. Det råder någon form av balans i vår kropp

Att man dår dåligt efteråt beror ju på att kroppen måste återhämta sig och bygga upp de ämnena som gick förlorade under ruset, det borde ju inte vara omöjligt att bygga upp de åt kroppen så man slipper efter effekterna.
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Varför ska samhället bestämma? Varför ska inte jag få bestämma hur jag vill leva mitt liv? Kanske är mitt främsta mål inte att bli lycklig, och även om det vore det så är det väl min sak att välja på vilket sätt jag vill bli lycklig? Ge mig chansen att utbilda mig, och den sjukvård jag behöver när jag blir sjuk, så fixar jag lyckan så som jag finner bäst, utan samhällets hjälp/tvång.
Det är ju "for the greater good", om du väl blir inkopplad i en maskin som gör dig så lycklig som det bara går tror jag inte att du någonsin vill koppla ur dig. Människor vet ju väldigt sällan vad som är bäst för dom.