• 1
  • 2
2007-08-30, 20:56
Medlem
TheCs avatar
http://www.idg.se/2.1085/1.118681

Hmmm, låter ju lite intressant kanske? Någon som vet mer?
Citera
2007-08-30, 20:57
Medlem
spiddeers avatar
fan du hann före!!

Verkar ju inte så smart att gå ut med namn! men men jag skall oxå säga att jag gjorde det för att hjälpa till om någon kommer på mig. =)
Citera
2007-08-30, 21:07
Medlem
Vore intressant att se sidan i fråga.

AUH som gjort comeback?
Citera
2007-08-30, 21:07
Medlem
Det är nog en reklamkupp eller liknande av virus112... Personligen har jag tyckt de är lite skumma, men det är helt min känsla och jag har inte några fakta som skulle stödja detta påstående (ännu... ).

EDIT: Läs artikeln så ser du vem som publicerat och det är inte AUH.
Citera
2007-08-30, 21:10
Medlem
Haha oj, sorry. Totalt hjärnsläpp. Läste inte alls noga.
Citera
2007-08-30, 21:13
Medlem
Virus112 är inte inblandade utan personen i fråga är endast konsult där. Detta är släppt under annat namn, vart kommer ändå någon lista ut inom allt för lång tid gissar jag. Troligen snabbare än vissa hinner byta lösen och täta läckan då drabbade agerar med "ähh det kan inte hända, vi tittar på det imorrn, kanske".

//D
Citera
2007-08-30, 21:19
Medlem
wigwaggles avatar
Nu är det så mina vänner, om jag berättade för er vad jag vet om vissa saker så vore jag vara tvungen att döda er.... Men, och det är ett stort men. Vem fan är virus112? Ett Dansk bolag som sälja information om virus till företag. WOW! Om ett företag hade nåt koll så skulle uppdateringar av AV applikationen varje timma räcker. Behöva man ett e-mail från ett utomstående företag för att säger "dags att uppdaterar er anti virus" Hade det inte räckt med ett en timmars intervall i uppdatering?

Min hacker näsa känner doften av skit. Brittiska ambassaden i Nepals e-mail hackad.... Oj vad stort...
Citera
2007-08-30, 21:20
Medlem
Klart som tusan virus112 är inblandade, han må vara konsult, men trots det hade han fått detta uppdrag från dem. Varför skulle man annars ens nämna det företaget?

(Varför registrerar man ett användarnamn som man använder först två år senare??? Sitter du på en hög av dessa om det skulle behövas?)
Citera
2007-08-30, 21:51
Medlem
om någon har dessa uppgifter, CTRL+C på alla mail? Lär ju stå lite skoj grejer där
Citera
2007-08-30, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coruz
Klart som tusan virus112 är inblandade, han må vara konsult, men trots det hade han fått detta uppdrag från dem. Varför skulle man annars ens nämna det företaget?

(Varför registrerar man ett användarnamn som man använder först två år senare??? Sitter du på en hög av dessa om det skulle behövas?)

Har namnet betydelse? Kanske råkar vara så att jag inte hade något vettigt att skriva? ;-)

Hur vet jag att Virus112 inte är inblandade? Kanske för att det är jag som har publicerat det? Jag lovar dig att Virus112 chef inte ens vet om detta, han skulle flå mig levande ;-)

Att Virus112 nämndes är toligen att media gillar min titel där eller nått... Vet ni vad som är det roligaste med allt? Jo att se folk spekulera och hitta på till höger och vänster utan att veta ett dryft(syftar mest till IDGs forum än så länge).

Hur det är gjort kommer först att berättas när de drabbade styrt upp sitt och fått sig en redig utbildning om hur datorer fungerar. Detta är något lilla stina 15år kan göra hemifrån, utan att bryta sig in någonstan, utan att göra något olagligt och utan att upptäckas. Det är nästan som de skyltar med det tyvär... Varför ska detta inte spridas nu? Jo för att då har vi hela flashback sittandes hemma de närmsta dygnen görandes, vadå?

Och för alla mail så kan jag bara säga att de är slängda åt helvete för länge sedan med några få oskyldiga undantag. Vet ni vad? Jag har nog glömt bort vad det stod i dem också =)

//D
Citera
2007-08-30, 22:35
Medlem
Nån som har en länk eller dylikt till uppgifterna? ;>
Citera
2007-08-30, 23:54
Medlem
Google hjälper en alltid, lite omstuvning av artikelns namn på idg + 'password' gav detta: http://www.google.se/search?q=100+Em...ments+password

Kan ju säga att träff nummer tre var intressant.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in