• 1
  • 2
2007-08-07, 15:02
Medlem
furis avatar
Vad säger lagen om poppers ? Vet att det är klassat som läkemedel men hittar inte direkt någon information...

Om man beställer hem en låda (18st) är det någon risk att tullen lägger vantarna på skiten eller ?

Och nej jag är inte bög, detta är endast i berusningsyfte.. Och lite extra fickpengar
Citera
2007-08-07, 15:05
Medlem
Nålkåts avatar
http://www.flashback.org/search.php?searchid=14598077
Citera
2007-08-07, 15:14
Medlem
furis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nålkåt
http://www.flashback.org/search.php?searchid=14598077

Thx nålkåt =)
Citera
2007-08-07, 15:27
Medlem
Nålkåts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av furi
Thx nålkåt =)
Anytime.

Sökfunktionen fungerar prima nu, om du haft oturen att missa den infon. Blir lika glad varje gång jag söker och faktiskt får korrekta träffar.
Citera
2007-08-07, 15:51
Medlem
Nålkåts avatar
Citat:
- "poppers"?

Läkemedelsverket har beslutat att läkemedelslagen skall omfatta preparat som innehåller isoamylnitrit, n-amylnitrit och isobutylnitrit ("poppers"). Det får bland annat till följd att man inte får importera eller sälja sådana produkter.

http://www.lakemedelsverket.se/Tpl/N...e____3449.aspx

Du får alltså inte köpa eller sälja dem, men du får äga dem. Vart du får använda dem vet jag inte, men tror inte du får använda dem på allmän plats.

Att köpa hem en låda vore alltså olagligt. Men när du tagit hem dem är de lagliga, typ. Om någon skulle knacka på och fråga vafan det är för dödsknark du beställt ser du ut som ett frågetecken och säger att de har skickat fel.

EDIT: Efter att ha kollat lite mer är jag osäker på om det är lagligt att inneha. Men hur som helst ska det nog inte vara några större problem att få hem i vilket fall. Testa att beställa mindre mängd först eller nåt, för att vara säker.
Citera
2007-08-07, 15:58
Medlem
Odessas avatar
Jag har hört samma att innehav är lagligt. Förvänta dig dock inget speciellt rus. Jag har inte provat vid sex dock men jag ska.
Citera
2007-08-07, 16:43
Medlem
Gravity2s avatar
Oh, Poppers var fan länge sedan... Tog det sist i London vid nyår, nog dags att beställa hem ett par flaskor...
Jag gillar det som fan, något som starkt kan rekommenderas är att spela Uno och konstant dra poppers under hela spelets gång. Jävlar vad åt helvete det går, man fattar inte vad man gör för fem öre
Citera
2007-08-07, 17:18
Medlem
need_wingss avatar
Citat:

Du får alltså inte köpa eller sälja dem, men du får äga dem. Vart du får använda dem vet jag inte, men tror inte du får använda dem på allmän plats.

är det inte så att man får använda dem om man har recept på dem? det är ju trots allt hjärtmedicin.
min morbror fick en hjärtattack nyligen och han fick "nitro" tabletter för att motverka arytmi.
däremot så var det inte amyl/butyl/isobutyl nitrat i tabletterna utan Glycerylnitrat som troligtvis är starkare.

men jag har ingen aning bara spekuleringar
Citera
2007-08-07, 18:53
Medlem
smokevatrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av need_wings
är det inte så att man får använda dem om man har recept på dem? det är ju trots allt hjärtmedicin.
min morbror fick en hjärtattack nyligen och han fick "nitro" tabletter för att motverka arytmi.
däremot så var det inte amyl/butyl/isobutyl nitrat i tabletterna utan Glycerylnitrat som troligtvis är starkare.

men jag har ingen aning bara spekuleringar

helt olika saker , finns en del medeciner utomlnads som innehåller amyl/butyl/isobutyl för att öka hjärtats pumpförmåga , dock ej i sverige
så recept finns ej tillgängligt. din morbror fick nog någon slags nitroglycerin preparat vilka är kärlvidgande.
Citera
2007-08-07, 22:47
Medlem
need_wingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokevatr
din morbror fick nog någon slags nitroglycerin preparat vilka är kärlvidgande.

ja glyceryl nitrat som jag skrev.
detta var dock i finland.
Citera
2007-08-08, 00:11
Medlem
furis avatar
Citat:
http://www.lakemedelsverket.se/Tpl/N...e____3449.aspx

Att köpa hem en låda vore alltså olagligt. Men när du tagit hem dem är de lagliga, typ. Om någon skulle knacka på och fråga vafan det är för dödsknark du beställt ser du ut som ett frågetecken och säger att de har skickat fel.

EDIT: Efter att ha kollat lite mer är jag osäker på om det är lagligt att inneha. Men hur som helst ska det nog inte vara några större problem att få hem i vilket fall. Testa att beställa mindre mängd först eller nåt, för att vara säker.

Okej, allting låter väldigt skumt haha.. Men har polare som tagit in det ifrån england och det har aldrig varit något problem..
Borde kanske prova att köpa någon flaska först men det är en del andra här som vill ha också.. Som sagt ska man beställa något som är "olagligt?" så kan man lika gjärna slå på stort när man ändå håller på...
Citera
2007-08-08, 00:17
Medlem
2500s avatar
varför har poppers kommit tillbaka igen Det fanns ju en anledning att det försvann
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in