• 1
  • 2
2007-08-04, 12:26
Medlem
FisringsAgusts avatar
Fick ett recept häromdan på 30st 5mg Zopiclon för att kunna somna in lättare.

Men så testade jag att inta 2st för ungefär en ½timma sedan och mår nu hur jävla bra som helst, nästan lite full känner man sig fast ändå inte, typ.

De funkar ju onekligen bra som insomningstabletter också men att de utöverdetta även hade andra trevliga inslag var mer än jag visste.

Upplys mig!
Citera
2007-08-04, 12:28
Medlem
A-Dmps avatar
Imovane och Stilnoct är så fruktansvärt trevliga för den ovane benzofantasten (åt själv Imovane i tre eller fyra månader dagligen, det var soft) för att dom är s.k. bensodiazepiner, man blir alltså något lugnad av dom, man mår något bättre än man i vanliga fall mår.

Glöm inte alkoholen bara!
Citera
2007-08-04, 12:32
Medlem
FisringsAgusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Dmp
Imovane och Stilnoct är så fruktansvärt trevliga för den ovane benzofantasten (åt själv Imovane i tre eller fyra månader dagligen, det var soft) för att dom är s.k. bensodiazepiner, man blir alltså något lugnad av dom, man mår något bättre än man i vanliga fall mår.

Men jag har under perioder i mitt liv gått på starka bensodiasepiner, dock ej längre än att jag kanske tar en och annan nitro, eller stess.

Däremot blir det systemet som gäller inom kort, får bli ett på kung-öl för 9spänn stycket.
Citera
2007-08-04, 12:40
Medlem
A-Dmps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FisringsAgust
Men jag har under perioder i mitt liv gått på starka bensodiasepiner, dock ej längre än att jag kanske tar en och annan nitro, eller stess.

Däremot blir det systemet som gäller inom kort, får bli ett på kung-öl för 9spänn stycket.

Med nitro antar jag att du menar Nitrazepam. Underbart läkemedel, förresten.

Men oavsett så finns det ändå en skillnad mellan renodlade lugnande benzos och insomningstabletter som ju ändå är bensodiazepiner. Det mest tydliga exemplet jag kommer på är att när man flöddrar på exempelvis Xanor, renodlad lugnande, så blir man mest seg fast förstås underbart härlig. När man däremot kör på Flunitrazepam, som är en insomningstablett fast bensodiazepin, när man dricker rejält på den, då blir man skogstokig.

Så det är min teori. Skillnaden mellan "bara" lugnande benzos och insomningsbenzos.

Givetvis ska du köpa öl f.ö., det är öl som gör benzo till något av det mest fantastiska som finns. Var själv på bolaget precis när dom öppnade, köpte lite öl, gin och en flaska Vermouth. Däremot glömde jag oliverna. Fan.
Citera
2007-08-04, 12:44
Medlem
Tangorabatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Dmp

Varken Imovane eller Stilnoct är någon Bensodiazepin.
Citera
2007-08-04, 12:47
Medlem
A-Dmps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangorabatt
Varken Imovane eller Stilnoct är någon Bensodiazepin.

Ingen ren bensodiazepin, nej, det har du rätt i, men du kanske har hört talas om begreppet semibensodiazepiner? En grupp som har klara likheter med rena bensodiazepiner? I den gruppen finns såvitt jag vet Imovane, Stilnoct och Sonata, finns säkert fler, vet faktiskt inte.
Citera
2007-08-04, 13:24
Medlem
AllmäntOupptäcks avatar
Bara jag som tycker att det är en grym skillnad mellan sonata, stilnoct och imovane? Imovane gör en skön men man får ju inte glömma den kukiga eftersmaken. Stilnoct gör en dum i huvet om man tar för många och sonata gör mig bara extremt trög i huvet.

Förresten det värsta man kan göra är att blanda imovane och cb, har gjort det några gånger och de är så jävla äckligt att få munchies med den där jävla smaken i munnen!
Citera
2007-08-04, 14:40
Medlem
DreamRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllmäntOupptäck
...Förresten det värsta man kan göra är att blanda imovane och cb, har gjort det några gånger och de är så jävla äckligt att få munchies med den där jävla smaken i munnen!

Ruset jag får på Imovane + cb gör det värt att känna den äckliga smaken i munnen.. utan tvekan! En riktigt skön blandning i mitt tycke. Bara Imovane gör att jag känner mig relativt borta i skallen och blir lite seg men med röka till blir det super.
Citera
2007-08-04, 14:57
Medlem
AllmäntOupptäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamR
Ruset jag får på Imovane + cb gör det värt att känna den äckliga smaken i munnen.. utan tvekan! En riktigt skön blandning i mitt tycke. Bara Imovane gör att jag känner mig relativt borta i skallen och blir lite seg men med röka till blir det super.

Jaja skön så in i helvete blir man, men fan jag satte i mig flingor med mjölk sista gången det var fanimej inte skönt =/ men väldigt rätt har du, det boostar så in i helvete!
Citera
2007-08-04, 15:15
Medlem
TsarensKurirs avatar
Beaver ...

Zopiklon [Imovane]
Zaleplon [Sonata]
Zolpidem [Stilnoct]

Är BensodiazepinAnaloger ... så då var det klargjort

Och varför det är skönt ?
Det påverkar receptorer i hjärnan och frisätter ämnen blablabla ... GABA ...
Finns faktiskt en F.A.Q som behandlar ämnet.
Citera
2007-08-04, 15:16
Medlem
Argentos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamR

Bland dom bästa rus jag haft är en imovane, ett par stilnoct, lite alkohol(typ två glas vitt) och lagom med röka. Underbart för kropp och själ! kan tillägga att jag under mina 6 år på imovane, zoplikon som det heter nu aldrig upplevt den hemska smaken. Samtliga vänner som provat däremot säger att det är riktigt äckligt. Orättvist-
Citera
2007-08-04, 18:07
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Fick stilnoct på recept för något år sedan och visst somnar man snabbt men tycker inte det är en skön drog.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in