Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-08-03, 02:43
  #1
Medlem
cxzs avatar
Tänkte dela med mig av det som hände inatt.

Jag har en kompis som är lite speciell, av hänsyn heter han härmed Gusten. Gusten är utvecklingsstörd och 19 år men som medmänniska med samvete brukar jag sätta mig in i rollen som kompis och vägledare i livet för denne herrn, alltefter hur mitt tålamod tillåter.

Gustens favoritintresse är att skriva sms, och då menar jag många sms. Till alla, om nästan inget, och alltid med en stark ton av dryghet som de flesta tröttnar på direkt. Jag brukar dock svara, av hänsyn.



Exempel på sms:

"Hej gör du idag har du runkat din KUK nåt idag"
"Hej får jag SUGA av dig haha gjort IDAG"
"Vi är väl kompisar känt varann sen vi var små. Hatar du mig"
"Du är väl inte SUR på mig, va. Vill att du svarar på mina sms"




Ja, ni förstår nog säkert.

Så idag fick jag ungefär 6-7 stycken sms, i vanlig ordning kan tilläggas. Svarade på något enstaka, men denne Gusten har en tendens att konversera med sig själv så fort man inte skriver tillbaka. Det blir lugnt ett tag, sen kommer det ett nytt, fräscht och till synes lika intresserande sms kl 01.02.



Lyder:

"Hej mitt namn är ZANDRA kan du skicka ett kort på din KUK så ja får se. ja raderar bilden sen. Du kan skicka till den här för gusten är inte här nu."

Ok... Nu har han tappat sista skruven, tänker jag, förbryllad och halvt viken av skratt i min datorstol.



Jag svarar:

"Men är du alldeles sjuk i huvet eller? Haha"

Kort därefter kommer några sms med bara några ögonblicks mellanrum.

"Vad sa hon cxz?" (nur är det tydligen Gusten igen)

"Jag ska gå på toa"

Under det meddelade toalettbesöket slår ZANDRA klorna om Gustens mobil igen.

"Hej få se din KUK nu då.. Tar bort bilden från mobilen åt gusten. Snälla."



Jag lägger pannan i djupa veck, hela tiden skrattandes i vågor. Vid Gud, hon vill VERKLIGEN se min kuk... Mig veterligen har Gusten ingen granne som heter ZANDRA, speciellt ingen sådan som går och "tar" telefoner av folk klockan ett på morgonen.

En vän som följt mig genom förloppet via MSN föreslår att jag skicka en kukbild. Han skickar en över internet. Snabbt kopplar jag in mobilen i datorn och för över "penis.jpeg" för att sedan skicka den vidare med MMS till Gusten.



01.29 får jag ett nytt sms:

"vilken stor KUK du har då."

Jag skickar följande som svar:

"Nu vill jag se din, FITTA"



Därefter förklarar Gusten att ZANDRA har gått och lagt sig, för hon ska resa till Norge tidigt nästa dag. Och inte har han något nummer till henne heller. Attans, jag som försöker få ihop det.

Om vi nu vågar anamma den helt befängda idén att ZANDRA och Gusten i sjävla verket skulle vara samma person... Och läser nästa följd av sms:



01.42

"Vad skickade du för NÅTT till min mobil. Hon sa aldrig det"

01.47

"Du kan väl säga vad du skickade till min mobil" (normal fråga)

01.54

"Hej cxz. Vad skickade du till henne för NÅTT. Vill veta de. Jag säger inget. Du kan väl skicka det till mig då."

01.57

Kan ja få se vad du skickade snälla cxz.svara är du snäll" (börjar bli desperat)



Notera att jag inte svarat på något sms ur denna följd än. Nu sänder jag texten "Skickade inget" till honom. Respons:



02.02

"Jo de måste du ha gjort.. Du kan väl tala om för mig. Fan vi är väl kompisar för fan. Skulle inte ja tala om för dig om de var en tjej som skickade till mig" (använder svordomar)

02.06

"cxz om du säger vad du skickade till min mobil. eller om du skickar de. Så stannar de mellan dig och mig. lovar" (verkligen angelägen om den där bilden)

02.19

du cxz för fan få se vad du skickade då.. Du vissa henne"

02.26

"cxz varför får ja inte veta vad du skickade.. svara cxz"



Notis: Det blir tretton meddelanden på mina tre.

Har fått många fler sms, uppdaterar med ett urval.

Edit:


03.01

"Hej ZANDRA igen Gusten är på taket och jälper till att bygga..vilken PENIS du har. Få se den igen" (trodde ZANDRA skulle till Norge)

03.05

"Hej såg att hon hade skrivet till dig igen. ska gå hem och lägga mig nu"


För att förtydliga så är ZANDRA och Gusten självklart samma person. Vem fan är uppe på ett tak och bygger klockan tre på natten?
Citera
2007-08-03, 02:45
  #2
Medlem
evolutes avatar
Har du Zandras msn? PM:a mig tack.
Citera
2007-08-03, 02:49
  #3
Medlem
Jans0ns avatar


Haha det var jävligaste! Nu fattas bara en bild på Gusten och en utförlig beskrivning om hur ni träffades.
Citera
2007-08-03, 02:49
  #4
Medlem
the head honchos avatar
lol, vilket mongo..
Citera
2007-08-03, 02:50
  #5
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Har du Zandras msn? PM:a mig tack.

Helvete, PM:a mig också
Citera
2007-08-03, 03:22
  #6
Medlem
Nålkåts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jans0n


Haha det var jävligaste! Nu fattas bara en bild på Gusten och en utförlig beskrivning om hur ni träffades.
Jag, cxz och Gusten gick i samma klass i tre år, innan det gick cxz i samma klass som idioten under sex år. När vi nådde gymnasiet blev vi välsignade från odågan... Trodde vi. Han har en tendens att dyka upp när man minst vill ha honom i närheten. Står man och pratar med någon ställer han sig gärna fem centimeter bakom och studerar vad som sägs, vänder man sig om och möter hans blick vänder han sig gärna om och går, samtidigt som han säger "Hääj duu..", hela akten genomförs självklart med mobiltelefonen i handen.

Kan även förtälja att jag är ett av hans många SMS-offer. Han brukar fråga om han får ha bilder på mina tatueringar som bakgrundsbild, han rådfrågar mig om hur man skaffar damer och så vidare i oändligheten...

Som idag till exempel; han plågade mig på msn med sina jobbiga frågor etc, så berättar han att han -- hör och häpna -- har en mail! Så nu skulle han maila mig lite sa han. Sagt och gjort, Gusten loggar ur msn, och två minuter senare får jag ett mail med mitt förnamn och ett frågetecken. Självklart låter jag bli att svara. Fem minuter senare kommer följande mail:
"hej Nålkåt. ja hjur träffades ni då? har ingen att prata med här. vill fan sätta på nån gång"

Jag bryr mig inte om honom, och en kvart senare får jag detta mail:
"Hej Nålkåt jo undra hur ni träffades du och din tjej. snälla skriv till mig.
finns ingne ja kan tala med här? du Nålkåt kan ja komma och hälsa på dig till
veckan elelr int mvh Gusten N
"

And so on, and so on, and so on...
Citera
2007-08-03, 03:25
  #7
Medlem
evolutes avatar
Är det bara jag tycker att Gusten är ett geni?
Citera
2007-08-03, 03:27
  #8
Medlem
Nålkåts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Är det bara jag tycker att Gusten är ett geni?
Det tycker nog de flesta. Jag har då aldrig hört talas om någon som på ett så förträffligt sätt har fått sig en bild på vad han tror är trådskaparens penis.

Vem skulle kunna tro att Gusten och Zandra är samma person? Och att Gusten är ute på taket och jobbar klockan tre på natten, det var en fin ursäkt för Zandra att rycka mobilen igen.
Citera
2007-08-03, 03:29
  #9
Medlem
cxzs avatar
Frågan som kvarstår är dock: Varför är han så jävla besatt av min kuk!?
Citera
2007-08-03, 03:33
  #10
Medlem
Nålkåts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cxz
Frågan som kvarstår är dock: Varför är han så jävla besatt av min kuk!?
Han kanske inte har förstått att han har en egen?
Citera
2007-08-03, 04:49
  #11
Medlem
Rosles avatar
Haha, fan vad sjukt. Jag hoppas kommer hålla oss uppdaterade med fler sms-konversationer.
Citera
2007-08-03, 09:35
  #12
Medlem
vilken lirare !
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback