• 1
  • 2
2007-07-26, 10:29
Medlem
ogos avatar
Att plugga kan ha en väldigt sövande effekt, eller att lyssna på en mysig farbror (föreläsning).

Finns det någon bra medicin mot detta (förutom riktigt med sömn övrig tid och disciplin), kaffe är jag immun mot sedan många år tillbaks, söker något lite mer kontroversiellt.
Citera
2007-07-26, 10:44
Medlem
rcilikes avatar
MDPV tyckte jag funkade riktigt bra, lite svårt att komma över nu dock :-(
Citera
2007-07-26, 10:49
Medlem
tewmtens avatar
Tjack, meth, MDMA? Kanske inte alla på samma gång, sen kanske man inte vill dra för mycket MDMA, jag brukar få minnesluckor då.
Efedrin/ephedra körde jag mycket i skolan, funkar bra.

Plugga lungt
Citera
2007-07-26, 11:57
Medlem
Spiessers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tewmten
Tjack, meth, MDMA? Kanske inte alla på samma gång, sen kanske man inte vill dra för mycket MDMA, jag brukar få minnesluckor då.
Efedrin/ephedra körde jag mycket i skolan, funkar bra.

Plugga lungt

Rent MDMA har inte direkt den egenskapen att göra en pigg och koncentrerad (på det sätt som trådskaparen efterlyser), enligt mina egna erfarenheter. Jag har t o m somnat en stund efter att ha intagit MDMA.

Dock syftar du kanske på tabletter innehållandes både MDMA, amfetamin och/eller metaamfetamin? Om så är fallet kan man nog räkna med att bli piggare, liksom mycket annat (som antagligen är oönskevärt när man skall plugga).
Citera
2007-07-26, 13:10
Medlem
Har testat att ta en pyttedos tjack när jag skrivit ett längre arbete, funkar rätt bra. Man orkar ha fokus att läsa och skriva koncentrerat en lång tid (hel dag) och faktiskt producera nånting. I mitt fall behövdes lite korr-läsning dagen efter, vissa meningsbyggnader var rätt intressanta och en del stavfel slinker igenom av bara farten. Jag är inget ess på att skriva i vanliga fall heller kanske är värt att notera.

Min utvärdering av det då? Är det bara ett arbete som måste bli klart och man ligger lite efter så KAN det vara ok, men inte som permanent hjälpmedel. Varför inte? Ja, varför ska man inte ta tjack varje dag tro?

Börja träna och sov ordentligt så att du orkar vara vaken på föreläsningarna är nog ett bättre tips trots att det inte är det du vill höra.
Citera
2007-07-26, 13:51
Medlem
KisseMjaos avatar
pigg och koncentrerad av mdmd? Oj..det blev då INTE jag...

Testa ritalin/concerta/amfetamin en liten dos om du vill plugga bättre.
Citera
2007-07-26, 16:32
Medlem
Skäggbiffs avatar
Ska jag plugga X-tra bra så är det snus som gäller.
Citera
2007-07-27, 13:37
Medlem
Tjack är allt du behöver, slösa inte tid på att leta efter andra alternativ. En liten dos och du förblir skärp under en längre tid, perfekt att plugga på.
Citera
2007-07-27, 14:10
Medlem
Det låter som du inte har så stor vana av narkotika preparat och då skulle jag rekommendera effedrin ca 100 mg håller dig pigg och alert.

Tar du några tyngre grejor kommer du säkert få lust att gå ut och festa eller nått istället... knappast sitta hemma och plugga!
Citera
2007-07-27, 16:11
Medlem
speedracers avatar
Efedrin helst... Även om jag tycker att man blir en djupt engagerad inlärningsmaskin när man käkat DXM.
Citera
2007-07-27, 20:02
Medlem
NillRs avatar
Efedrin funkar ok, 100 mg låter mycket för nån utan tolerans dock. Låga doser bzp är oxå ok.

Vill du inte få den rastlösa känslan så är adrafinil/modafinil helt ok.
Citera
2007-07-27, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Koschei
Tjack är allt du behöver, slösa inte tid på att leta efter andra alternativ. En liten dos och du förblir skärp under en längre tid, perfekt att plugga på.

om inte tjack finnes, ephedrine och koffein är en trevlig mix
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in