• 1
  • 2
2007-07-23, 00:42
Medlem
Jag tittade precis på en väldigt intressant dokumentär om metamfetamin och dess utbredning i USA. Jag fick intrycket av att det är en jäkligt farlig drog som man egentligen inte ens borde testa - men det kan ju i och försig ha varit så att dokumentären var menad att få den effekten på tittarna.

I dokumentären, 'The world's most dangerous drug', visade dem hur man tillverkade det (men visade inte ett par "nyckelmoment"). Ingredienserna var i alla fall vanlig förkylningsmedicin, lite sprayburkar och ett par lithiumbatterier. Säkerligen var det ett par andra ingredienser involverade, men det ska vara väldigt enkelt för vem som helst att få tag i.

Hursomhelst, det som jag blev lite förundrad över är varför det inte är så vanligt med meth / crystal meth i andra delar av världen, om det nu är såpass enkelt att få tag på prylarna som behövs?

Förövrigt fick jag mig en liten tankeställare - nästa gång man införskaffar kola av nån fiffig kran kanske man ska tänka en extra gång - är det meth man får kan det fan gå illa till.
Citera
2007-07-23, 02:01
Medlem
Avgrunds avatar
men hallo bara för du tar meth en gång så dör du inte direkt. där är som tjack fast starkare vad ja har hört.
skulle gärna köpa methcrystals om det fanns i sthlm! lär vara riktigt jävla nice att dra en rykare med sånna.
Citera
2007-07-23, 05:23
Medlem
överste_dimebags avatar
Att meth tar hårdare på kroppen än vanligt tjack är ingen hemlighet. Har provat meth en gång, tog en 0,2 och den avtändningen var drygare än alla andra jag haft (förutom en på cola+tramadol+öl), svimmade och slog nyllet i ett handfat. Ett trevligare rus än vanligt tjack var det dock..
Citera
2007-07-23, 06:56
Medlem
Tirips avatar
Dragit ganska mkt meta nu på senare tiden, det jag kan säga om det är :

första gången jag snorta meta , var avtändningen ett helvete , hade tidigare aldrig haft en at på tjack, men då fick jag feber , och konstiga utslag på halva kroppen.huvudvärk e.tc varade väll i en 2-3 dagar

Nu sen förra söndagen har jag kört meta nästan varje dag, en kompis inhandlade 10 gubbar och bjld mig på hälften typ. I alla fall, har varit mkt mer tjackad än på normalt, effekten varar längre, och sen alla dessa bieffekter

Kännt mig riktigt deppig när jag inte varit påverkad av det hela tiden,Nästan så man börjat känna sig beroende. Huden blir mycket skummare "färg" på , mycket svettningar, man sitter lite då och då och är helt dyngsur på hela kroppen av svett.Svettet luktar också Metamfetamin. Är svårt att förklara

Sen några kompisar som dragit , har spytt och haft skumma "a,ts" i flera dagar , fått stora finnebölder lite överallt,

Bieffekterna sitter i riktigt länge, hade tjackballe i 3 dagar, svettningar,rysningar, dålig aptit,torr hud och mun .
Citera
2007-07-23, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avgrund
men hallo bara för du tar meth en gång så dör du inte direkt. där är som tjack fast starkare vad ja har hört.
skulle gärna köpa methcrystals om det fanns i sthlm! lär vara riktigt jävla nice att dra en rykare med sånna.

Nej, det klart. Men metamfetamin ger ett rus som är 3.5 gånger starkare än kokain och håller i sig i 6-12 timmar. Det är mycket mer beroendeframkallande och avtändningarna är inte att leka med. I dokumentären beskrevs stora doser metamfetamin såhär: The hyperness of strong cocain whilst having delusions commonly produced by drugs such as LSD

Citat:
Ursprungligen postat av Tirip
Kännt mig riktigt deppig när jag inte varit påverkad av det hela tiden,Nästan så man börjat känna sig beroende. Huden blir mycket skummare "färg" på , mycket svettningar, man sitter lite då och då och är helt dyngsur på hela kroppen av svett.Svettet luktar också Metamfetamin. Är svårt att förklara

Sen några kompisar som dragit , har spytt och haft skumma "a,ts" i flera dagar , fått stora finnebölder lite överallt,

Bieffekterna sitter i riktigt länge, hade tjackballe i 3 dagar, svettningar,rysningar, dålig aptit,torr hud och mun .

I dokumentären beskrev de även hur kroppen tar stryk fysiskt av meth. Man fick se före/efter bilder på person som ibland hade använt drogen i mindre än 10 månader. Majoriteten hade sår i ansiktet, eller "finnebölder" som du beskriver det. En annan vanlig bieffekt är att tandköttet försvinner och användaren börjar tappa tänderna - även kallat "meth mouth". Utöver det så tappar användaren givetvis vikt.

Hursomhelst, ingen som vet varför tillgången och utbredningen av meth inte är så stor i Sverige och andra delar av Europa som den är i USA? Med tanke på att det ska vara såpass lätt att tillverka.
Citera
2007-07-23, 11:53
Medlem
buddsans avatar
sköter man sig inte när man knarkar blir man ful samma sak om du inte knarkar :P
när jag var tjack/meth abuser sket jag ganska hårt i hur jag såg ut kliade sönder ansiktet för jämnan men det kan haft att göra med att jag konstant trodde allt och alla försökte sätta dit mig :P
Citera
2007-07-23, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buddsan
sköter man sig inte när man knarkar blir man ful samma sak om du inte knarkar :P
när jag var tjack/meth abuser sket jag ganska hårt i hur jag såg ut kliade sönder ansiktet för jämnan men det kan haft att göra med att jag konstant trodde allt och alla försökte sätta dit mig :P

Ja, fast just med meth så handlar det inte alls bara om att man inte sköter sin hygien / kliar sig.

Här är t.ex. en del av ett inlägg från erowid angående just hudproblem+meth

We were banned from the sauna at our apartment complex because no one else could use it. Our sweat smelled so strongly of ammonia it burned the eyes, it was caustic, and it burned our skin too. We had to cope with just taking really hot showers, which didn't work as well.

We were banned from the sauna at our apartment complex because no one else could use it. Our sweat smelled so strongly of ammonia it burned the eyes, it was caustic, and it burned our skin too. We had to cope with just taking really hot showers, which didn't work as well.

I fell asleep in the hot shower one night and woke with blood pounding in my ears and too weak to stand up. The fatty shortening crap that built up under my skin seemed to melt enough to be excreted through my pores with a little heat, but with a lot of heat it seemed to melt enough for it to all be released because I was sitting in a pool of it. I gathered the strength to turn on cool water and then realized I'd made a terrible mistake when all of this crap that was still in my body and had collected because of gravity in my pelvic region and belly suddenly congealed. It hurt, it hurt, it hurt... and I really had to pee, but I couldn't because a clot of it had congealed in my urethra. I eventually pushed it out and saw it in the toilet.

Did I promise you grotesque? We aren't through yet. For days afterward this shit came out of my eyes, ears, nose, and throat. It came out of my vagina. It was in my urine and feces. I swallowed it down continually and it made me gag. I spit constantly because it was in my mouth. I wiped it from my eyes and it ran from my nose. I still have no idea what It was, exactly, only a guess that it had something to do with the almost fifty pounds total I'd lost. I know it wasn't a hallucination because I cleaned it out of the tub three weeks ago, and six weeks after quitting, it's still coming out of my skin, less, much less, but still there.

http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=42729
Citera
2007-07-23, 19:33
Medlem
>>Operator<<s avatar
Dokumentären du såg handlade om Ice eller kristalliserad meth amfetamin Hcl. Rökbart rent och ruggigt starkt. Att Meth och Crack har fått sådana rykten som de har är inte för inte.

Kolla in Meth torrenten på Piratebay, så kan du se lite mera.... Varför det har ett sånt rykte som det har.
Citera
2007-07-23, 19:38
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tirip
Dragit ganska mkt meta nu på senare tiden, det jag kan säga om det är :

första gången jag snorta meta , var avtändningen ett helvete , hade tidigare aldrig haft en at på tjack, men då fick jag feber , och konstiga utslag på halva kroppen.huvudvärk e.tc varade väll i en 2-3 dagar

Nu sen förra söndagen har jag kört meta nästan varje dag, en kompis inhandlade 10 gubbar och bjld mig på hälften typ. I alla fall, har varit mkt mer tjackad än på normalt, effekten varar längre, och sen alla dessa bieffekter

Det där låter väl inte så bra. Lika bra du slutar med det då - har du problem med att sluta, då ska du verkligen sluta.
Citera
2007-07-23, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av >>Operator<<
Dokumentären du såg handlade om Ice eller kristalliserad meth amfetamin Hcl. Rökbart rent och ruggigt starkt. Att Meth och Crack har fått sådana rykten som de har är inte för inte.

Kolla in Meth torrenten på Piratebay, så kan du se lite mera.... Varför det har ett sånt rykte som det har.

Dokumentären handlade om både rökbart meth (crystal meth / ice) och vanlig meth (mest om dess utsträckning i Asien där det är känt som Yaba).

Börjar man med meth kan jag gissa att det ena leder till det andra, och att röka / injecera kanske inte verkar allt för dumt så länge man får sin "hit".
Citera
2007-07-23, 23:09
Medlem
sparkfots avatar
Är det inte så att meth missbrukare för massa sår pga att man får känslan av att "maskar" kryper under huden, således kliar dom sig mycket?

Så har jag fått förklarat iaf.

Fö. Hur stor skillnad är det i tillverkningsprocessen mellan vanligt amfetamin och metamfetamin? Vad är skillnaden?
Citera
2007-07-23, 23:24
Medlem
Avgrunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparkfot
Är det inte så att meth missbrukare för massa sår pga att man får känslan av att "maskar" kryper under huden, således kliar dom sig mycket?

Så har jag fått förklarat iaf.

Fö. Hur stor skillnad är det i tillverkningsprocessen mellan vanligt amfetamin och metamfetamin? Vad är skillnaden?
det där med maskar är bara skitsnack. finns ju ett sånt fenomen på tjack också som kallas speedbugs.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in