2007-07-20, 16:09
Medlem
Knarkads avatar
Hittade ingen tråd om spelet, kan bero på sökmotorn.

Iallafall så ska spelet släppas våren 2008 enligt Ubisofts pressrelease igår. Fan, jag är nyfiken å längtar stenhårt

Vad tror ni? Jag älskade ettan för dess story och grafik. Grafiken var ju storslaget då spelet kom, även om jag inte är någon grafikrunkare.

Officiell hemsida: www.farcrygame.com
Och som Gamespot skriver, så kan man via teasern på hemsidan se att spelet antagligen kommer utspela sig i Afrika.

Citat:
“Far Cry marked the beginning of a new era for shooters. An era of gorgeous graphics and of advanced artificial intelligence,” declared John Parkes, EMEA marketing director at Ubisoft. “We are confident that Far Cry 2 will have the same impact again on the FPS genre landscape.”

Källor:
UBISOFT ANNOUNCES FARCRY
Gamespot
Citera
2007-07-20, 16:12
Medlem
roaders avatar
För dom som inte visste det så är det alltså inte samma utvecklare som till Far Cry, de jobbar numera Crysis.
Citera
2007-07-20, 16:13
Medlem
Knarkads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
För dom som inte visste det så är det alltså inte samma utvecklare som till Far Cry, de jobbar numera Crysis.
Precis. Ubisofts Montreal studio utvecklar spelet, och dom har ju gjort en hel del hits, så man kan ju bara hoppas

Citat:
Unfortunately, Far Cry's success also led to some unwelcome developments for Ubisoft. Just months after the game's release, its German developer, Frankfurt-based Crytek, formed a " strategic partnership" with Ubi rival and part-owner Electronic Arts. The first project to emerge from that deal is the PC shooter Crysis, which has been turning heads at industry events with its groundbreaking graphics. In fact, its rapt reception has sparked talk of EA buying Crytek outright.

While disconcerting, the EA/Crytek deal didn't stop Ubisoft from buying the Far Cry IP last year. Today, the France-based publisher announced its Montreal studio is developing the first proper sequel to Far Cry, inventively titled Far Cry 2. Ubisoft Montreal developed Far Cry Instincts Evolution and the Prince of Persia series, and its currently finishing up Assassin's Creed.
Citera
2007-07-20, 16:56
Medlem
Marssons avatar
Man kan ju alltid hoppas, Far Cry var ju grymt skoj. Får nog ta och plocka fram det igen!
Citera
2007-07-21, 03:35
Medlem
Dra åt fan, visste inte ens att det skulle komma!
Hoppas det blir grymt! Ettan var ju hur kul som helst!
Citera
2007-07-21, 04:15
Bannlyst
Då kan man väl anta att det blir grafikmotorn från Crysis som gäller?
Citera
2007-07-21, 04:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816

Varför ska man anta det? Förmodligen är det inte det.
Citera
2007-07-21, 07:20
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816

Nja, den äger väl Crytek.

Hoppas de inte tar med alla töntmoment från instincs. Ska va en vanlig snubbe. På Hard spelade man ju på samma vilkor som fienderna mer eller mindre och det var väldigt kul.

Personligen tycker jag Far Cry är bättre än Half Life 2.
Citera
2007-07-21, 11:38
Medlem
Hkarns avatar
De får gärna ha instincts sakerna i multiplayer, Predator(heter det så?) gamemodet var skit skoj och lira 3 v 1 på xbox.
Citera
2007-07-21, 11:39
Medlem
Swe.patriots avatar
Jag trodde crysis var farcry 2
Citera
2007-07-21, 13:13
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe.patriot
Jag trodde crysis var farcry 2

Nej, det är så att Ubisoft äger rättigheter till namnet, och numera jobbar ju Crytek med EA - därav namnbytet.
Citera
2007-07-21, 15:00
Medlem
mr_meanpetes avatar
Minns att jag lirade far cry och var faktist munter och road fram till att det började dyka upp en massa anabolapumpade gorillor o då tröttnade jag.

Men det var en jäkla skön miljö man lirade i och man får hoppas att dom fixar lika skön stämning i 2an fast i en anna miljö kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in