• 1
  • 2
2007-07-14, 14:16
Medlem
Jag gr rakt p sak, vad r det som hnder med kroppen om man ploppar e tre dagar i rad? Sjlvklart r det inte bra fr kroppen men jag menar r det verkligt skadligt fr hjrnan?
Citera
2007-07-14, 14:25
Medlem
Men lite utfrligare svar tack, vad exakt r det som r skadligt, det lr ju inte spela ngon roll om exempelvis en mnad?
Citera
2007-07-14, 14:28
Bannlyst
Har man otur s fr man kra p antidepressivt ett tag.. Inte roligt.
Om det r du sjlv som har tanken s avrder jag dig starkt.

Hgst en kvll i veckan.
Citera
2007-07-14, 14:42
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giFF
Har man otur s fr man kra p antidepressivt ett tag.. Inte roligt.
Om det r du sjlv som har tanken s avrder jag dig starkt.

Hgst en kvll i veckan.

En gng i veckan r ocks alldeles fr mycket. Och en tre dagars r p tok fr mycket. Det som gr att du mr s bra av e r att hjrnan utsndrar alldeles fr mycket seotonin (hjrnans naturliga gldjemne) s om du tar bokstver tre dagar i rad brnner du hjrnans serotonin fr ett bra tag framver= du blir deppig och i princip ingenting gr dig glad.
Citera
2007-07-14, 15:28
Medlem
wsbs avatar
Du kommer med strsta sannolikhet att tmma hjrnans frrd av serotonin, mnet som utsndras nr man petar ecstasy, vilket resulterar i depression, likgiltighet mm under en tid framver. Har dock en polare som gjort det, varav den sista kvllen toppades med 1 g ren MDMA/MDMA-pulver. Under dag 4 lg han och grt framfr Oprah Winfrey, han tyckte s synd om kvinnorna som satt i fotljerna och berttade om ngonting...
Citera
2007-07-14, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maaac
Men lite utfrligare svar tack, vad exakt r det som r skadligt, det lr ju inte spela ngon roll om exempelvis en mnad?

Ngon med mer kunskap i mnet fr grna beskriva lite mer utfrligt, men om du kr MDMA 3 dagar i rad r det nog ganska stor risk att du skadar nervceller i hjrnan permanent. Dvs det kommer spela roll i resten av ditt liv
Citera
2007-07-14, 18:21
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mithril
Ngon med mer kunskap i mnet fr grna beskriva lite mer utfrligt, men om du kr MDMA 3 dagar i rad r det nog ganska stor risk att du skadar nervceller i hjrnan permanent.

Nej d. Det stmmer som mnga skriver att risken fr efterfljande depression r verhngande, men ngra besteende men lr knappast vara att vnta.

Personligen s brnner jag ut mitt frrd av serotonin s fort att jag inte skulle se ngot nje i att kra tre dagar i strck. En dag i taget, med lnga uppehll, samt rejlt med MDMA nr man vl ger sig p det, tycker jag fungerar bst.
Citera
2007-07-14, 18:23
Medlem
LiquidSwordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
Nej d. Det stmmer som mnga skriver att risken fr efterfljande depression r verhngande, men ngra besteende men lr knappast vara att vnta.
Skulle inte vara s sker p det! Kan mycket vl skapa permanenta skador, fast det r ju sklart en jvla massa faktorer som spelar in. Hur lnge sedan han tog sist, nr han kommer ta nsta gng osv.

Men det r verkligen inte uteslutet med permanenta men av att peta 3 dagar i streck.
Citera
2007-07-14, 18:47
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidSwords
Men det r verkligen inte uteslutet med permanenta men av att peta 3 dagar i streck.

Nej, det r inte uteslutet eftersom det inte finns tillrcklig forskning, men det r inte srskilt sannolikt.
Citera
2007-07-15, 01:39
Medlem
Blastphemers avatar
Kkade E 5 dagar utav 6 frra ret. Var deprimerad ett par veckor sen gick det ver till att vara likgiltig i kanske en mnad. Inget jag rekommenderar ngon att gra.
Citera
2007-07-15, 02:26
Medlem
CpGurrAs avatar
Knapra p sger jag bara. Inge ide att sga till folk att det r farligt. Ingen lyssnar p nr folk avrder en att prova. Bsta sttet r att sjlv knapra snder skallen tills man inser att det tar skada.
Citera
2007-07-15, 11:28
Medlem
hypnols avatar
hmmm jo de e garanterat mindre bra. Det som hnder r att hjrnan kommer slppa frn sig en sjuhelvetes massa serotonin nr man sedan tmt receptorerna kommer dessa fortfarande tvingas lmna ifrn sig serotonin, men eftersom detta inte hinner produceras s frigrs dopamin i kroppen. Allts ingen strre ide att knappra s mnga dagar i rad.

Brors ju iofs vad man e ute efter. Nr dessa mne r tmda frn receptorerna s kan dessa helt enkelt brnnas snder. Och vi har en recepter mindre att fylla om vi har otur.. Bra tips r att ta mao hmande efter sitt e knapprande. Stoppar en hel del nasty biverkningar. Finns ven 5htp som man kan kpa o knapra i sig. Kan jag starkt rekomendera o knappra ett par dagar innan och efter man ska kka e med .. D 5htp grs om till serotonin. Funkar as bra. Ltt fett mycket mer kickad. Hade en frsta gngen upplevelse fr ett tag sedan d jag vrmt upp en vecka innan med 5htp fr att sedan dra i mig mdma pulver.. Rock n roll...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in