• 1
  • 2
2007-07-13, 18:04
Medlem
Är det någon som vet om man kan extrahera bort laktos monohydraten ur metamina så man får rent dextro-amfetamin? Utan att man behöver ha ett helt labratorium

I en tablett är det 5 mg Dex-amfetamin och 60mg laktos monohydrat.
Citera
2007-07-13, 18:16
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamol
Är det någon som vet om man kan extrahera bort laktos monohydraten ur metamina så man får rent dextro-amfetamin? Utan att man behöver ha ett helt labratorium

I en tablett är det 5 mg Dex-amfetamin och 60mg laktos monohydrat.

Kanske går att lösa upp i metanol?
Citera
2007-07-17, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Kanske går att lösa upp i metanol?

Behöver man filtrera det eller ska man bara låta metanloen dunsta bort?
Citera
2007-07-17, 14:07
Medlem
Tjackmästarens avatar
Citat:
Behöver man filtrera det eller ska man bara låta metanloen dunsta bort?

Självklart måste man filtrera. Laktosen blir inte på något magiskt sätt borta om du låter metanolen dunsta bort.

Får jag fråga varför du vill bli av med laktosen?
Citera
2007-07-17, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmästaren
Självklart måste man filtrera. Laktosen blir inte på något magiskt sätt borta om du låter metanolen dunsta bort.

Får jag fråga varför du vill bli av med laktosen?

Är det inte så att då får man rent tjack?
för vad jag har läst så är ju Dex-amfetamin väldigt potent.

Men nu är det nåt som jag inte förstår.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Dexamfetamin står det att Dex-amfetamin är: C18H28N2O4S.
Men på http://en.wikipedia.org/wiki/Dextroamphetamine står det att Dextro-amfetamin är: C9H13N.

Och enligt denna tråd är Dex-amfetamin = Dextro-amfetamin. Så jag hade fått för mig att det var laktosen som gjorde det till "Light". Men så kanske det inte är

Edit: nu såg jag att det var Dex-amfetaminsulfat i metamina, och att wikipedia har skrivit fel, för C18H28N2O4S är väl Dex-amfetaminsulfat och inte Dex-amfetamin
Citera
2007-07-17, 17:26
Medlem
Citat:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Dexamfetamin står det att Dex-amfetamin är: C18H28N2O4S.
Men på http://en.wikipedia.org/wiki/Dextroamphetamine står det att Dextro-amfetamin är: C9H13N.

Och enligt denna tråd är Dex-amfetamin = Dextro-amfetamin. Så jag hade fått för mig att det var laktosen som gjorde det till "Light". Men så kanske det inte är

Edit: nu såg jag att det var Dex-amfetaminsulfat i metamina, och att wikipedia har skrivit fel, för C18H28N2O4S är väl Dex-amfetaminsulfat och inte Dex-amfetamin

jag bara älskar er när ni skriver såna sjuka grejer ;D
Citera
2007-07-17, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pårr
jag bara älskar er när ni skriver såna sjuka grejer ;D

vad var så sjukt med det där?
Citera
2007-07-17, 19:51
Medlem
likeithards avatar
Citat:
vad var så sjukt med det där?

5mg dextroamfetamin är exakt lika starkt som 5mg dextroamfetamin i kombination med 60 mg laktos monohydrat.

edit: det handlar om 5mg av det önskvärda ämnet i båda fallen.
Citera
2007-07-17, 21:18
Medlem
Filleyes avatar
Tror det handlar om att han vill kunna få ut en renare form.
Kanske för att skjuta, kanske för att sälja som rejält dundertjack.

I vilket fall som helst så ska ju allt lösa sig i vatten och skiktar sig sedan. Men jag kan inte komma på ett smart sätt att filtrera bort både laktos och större mängd vätska för att sedan få så ren form som möjligt.

P.S. Optimus Prime är kanske bäst.
Citera
2007-07-17, 23:43
Medlem
HetaHettans avatar
är det inte så att laktos (mjölksocker) löser sig i metanol eller aceton medans dextroamfetaminet blir kvar på botten som kristaller?

isåfall så kuta ut och köp aceton och lös upp skiten och filtrera genom kaffefilter

låt sedan acetonet dunsta från innehållet i filtret och vips renare än så blir det inte
Citera
2007-07-17, 23:50
Medlem
TomiXs avatar
Citat:

Laktosen inverkar inte på hur "potent" amfetaminet är. 5mg är 5mg oavsett om det är blandat med 1kg mjöl.

Så ät dina piller som de är och var glad att du har riktigt "fintjack"
Citera
2007-07-18, 00:04
Bannlyst
laktos (mjölksocker) är lösligt i ättika och rent teoretiskt borde det gå att lösa upp i ättika o vatten under uppvärmning för att sedan filtrera bort restprodukter (lite som man tillverkar ost) och låta vätskan som blir över avdunsta på ett lämpligt fat; färdigt för skrapas och mortlas till pulver.
OBS! jag har inte testat denna metod själv och rekommenderar den inte eftersom laktosen bara finns för att ge pillren en hanterbar struktur, alltså varken till eller från i ruseffekt. risken att misslyckas är ganska stor om du inte har någon labvana eller tillgång till en viss utrustning.
har du gott om piller kan du ju testa för skojs skull eller möjligtvis om man vill förenkla missbrukarlivet för laktosintoleranta?
gl hf.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in