2007-07-11, 23:28
Medlem
antagonistens avatar
Jag hade en hrddisk i datorn och krde Outlook Express som mail-klient.
Sen stoppade jag in en till disk, installerade Windows XP Pro p den och skapade ett nytt konto i Outlook Express p den nya Windows-disken.

Nu skulle jag kolla lite gamla mail, s jag startade om datorn och valde att boota Windows XP Home.
Men i Outlook Express finns inte ett enda mail.

De kan vl inte ha frsvunnit?
Jag antar att de ligger sparade ngonstans p hrddisken, men jag har ingen aning om var jag ska brja leta och jag har inte heller ngon aning vad det r jag ska leta efter.

Var sparas mailen i Outlook Express?

Tack p frhand,
Antagonisten
Citera
2007-07-11, 23:43
Medlem
927s avatar
sk efter ordet express, d hittar du frhrhoppningsvis tv mappar som heter outlook express i home och den enda r den aktuella. nr du pnar den s hittar du alla dbx filerna. ta en kopia p mappen och lgg den p ett enkelt stlle som tex c: ppna oe i home och vlj importera frn oe katalog osv och du br kunna se och vlja exakt det du vill importera som d r mappar med mail
Citera
2007-07-11, 23:47
Medlem
antagonistens avatar
Tack fr det snabba svaret, det ska genast testas!

Sen undrar jag ven om det finns ngot stt att logga in p ett anvndarkonto utan login?
Det finns fyra anvndare under "Documents & settings" men nr Windows startas finns bara tv inloggningsrutor.
Hur gr man fr att logga in p de vriga kontona som finns p datorn?

Edit: Det finns inga .dbx-filer i Outlook Express-mappen...?
Det som finns r ett gng .dll-filer, en .txt-fil, och ngra .exe-filer.
Det r samma sak i bda mapparna.
Citera
2007-07-12, 00:06
Medlem
927s avatar
ja det stmmer ju p sitt stt men det du kollar i r program mappen... s man ska allts hitta tre mappar

dom bda mail mapparna finns hr, r skningen instlld p att ska i hela datorn...
C:\Documents and Settings\xxxxxxxx\Lokala instllningar\Application Data\Identities\
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in