• 1
  • 2
2007-07-03, 23:38
Bannlyst
Då tänkte jag dra igång en officiell tråd för Ragnarok Online 2: The Gate of the World här på Flashback, då jag definitivt tycker att detta spelet förtjänar det.

För er som inte har en susning om vad det hela är kan jag tala om att det är ett MMORPG i manga/anime-stil (japanska tecknade serier) så för oss nördar är detta ett givet alternativ. Vi ser coola inslag som exempelvis möjligheten att levela sina vapen och annan diverse equipment, samt horder av små accessoarer som vi kan göra unika karaktärer med.

Wikipedia om Ragnarok Online 2 - Massa bra information för den nyfikne.
RO2 Database - En sida där man bland annat listat alla kända monster och quests i spelet.
RO2pedia - En inofficiell Wiki för RO2. Mycket bra information.
Ragnarok Online 2 Portal - Officiella hemsidan.
RO-Guardians Forum - Slutligen ett forum för intresserade.

Någon här som spelade betan när den fanns tillgänglig? Vad tyckte ni om spelet då? Själv har jag inte spelat betan, men en polare till mig gjorde det och sa att han kommer skaffa det direkt så fort det kommer. Jag spelade enbart ettan när den fortfarande var aktuell, men detta bara på en privatserver, KadeRO. Jävlar vilken nostalgi när jag tänker tillbaka på det hela.

Helt underbart spel kommer detta bli, eller vad tror ni?
Citera
2007-07-04, 19:08
Medlem
Jelloblimps avatar
När jag kollade igenom skills i databasen verkar ingenting ha förändrats ifrån RO1. Det jag hört ifrån betan på andra forum är att "grind" är värre än t.o.m i ettan.

Så jag kommer nog att skippa den trots jag spelat 1:an för att på 10 år borde de kommit med något nytt istället får exakt samma gameplay som tidigare.
Citera
2007-07-04, 20:15
Medlem
Cum*s avatar
Spelade också ettan lite och gillade det ärtt mycket faktiskt men om 2:an kommer bli lik som kommer jag nog antagligen inte testa. Fanns det äns några quests i ettan?
Citera
2007-07-04, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cum*
Spelade också ettan lite och gillade det ärtt mycket faktiskt men om 2:an kommer bli lik som kommer jag nog antagligen inte testa. Fanns det äns några quests i ettan?

Nja, det fanns nog inga quests. Inga som man fick XP för iaf.

För övrigt tycker jag just att det är jävligt najs att de följer samma upplägg som i ettan, då man känner igen sig. Samma städer, skills, items osv, fast i 3D vilket gör det oerhört intressant.

Citera
2007-07-05, 00:02
Medlem
Jag testade koreanska betan, men english-patchen som fanns ute var väl inget att hänga i granen direkt, eller den var bra, men inte tillräckligt bra för mig ^^

Spelade även ettans open-beta i 1-2 månader +div. privatservrar ^^
Citera
2009-02-06, 12:29
Medlem
*Återupplivar en död tråd*

Vet någon hur det blir med ro2? Kan knappt hitta någon information alls om det, det verkar typ som om att dem har gett upp på spelet.
Citera
2009-02-06, 14:02
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwarder
*Återupplivar en död tråd*

Vet någon hur det blir med ro2? Kan knappt hitta någon information alls om det, det verkar typ som om att dem har gett upp på spelet.

Har de ingen officiell sida?
Citera
2009-02-06, 15:33
Bannlyst
shit, glömt detta spel, vet att jag var sjukt intersserad för nått år sen...

hade inte vart fel med lite info kring detta spel
Citera
2009-02-06, 16:53
Medlem
Jag har googlat lite och så men hittar ingen sida med information förutom wikipedia artikeln.

Om någon har hört någonting får dem gärna dela med sig av informationen!
Citera
2010-05-03, 00:09
Medlem
spocknaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwarder
Jag har googlat lite och så men hittar ingen sida med information förutom wikipedia artikeln.

Om någon har hört någonting får dem gärna dela med sig av informationen!

Changes of CEO in Gravity korea made development slow down on Ragnarok Online II, due to the game being poorly received in Korea for the open beta. Gravity reworked the entire game. Global Business Manager Yunghun Lee said “We launched Ragnarok II in 2007. That version wasn’t really enough for the market, so we tried to revise all the systems, but it takes time. We changed the engine and everything, it’s like a totally new game. The engine changed several times, but now we’re using Gamebryo.” It is said the new Ragnarok Online II will launch in 2010.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ragnaro...e_of_the_World
Citera
2011-03-16, 19:50
Medlem
Perfectkirbys avatar
http://en.wikipedia.org/wiki/Ragnar%..._of_the_Second är alltså nya versionen dom jobbar på. Den verkar vara i closed beta state just nu.

Videos finns lite videos från closed beta. Jag tycker det saknar känslan av gamla Ragnarok. Även om jag inte spelade gamla så värst mycket tyckte jag ändå att det hade sin charm.

Dom gamla klasserna verkar finnas kvar dock. Klasserna var en stor del som jag gillade med gamla Ragnarok.

Jag får helt enkelt vänta och se hur deras kommande beta tests blir innan jag helt säger nej.
Citera
2013-05-04, 06:17
Medlem
Cellars avatar
Okej, spelet finns nu gratis att ladda ner via Steam.

Kort bakgrund om mig: har lirat ursprungliga Ragnarok Online sedan år 2005 ungefär. Dock har jag lirat med jämna mellanrum och mest på privata(men seriösa servrar. Ni som är veteraner på RO vet att de privata servrarna är av klart högre kvalité än de är t.ex. på WoW).

Utöver det så har jag lirat WoW, Rift och en drös andra MMORPG:n. Men jag spelar ändå många andra spel så jag är ingen MMORPG-hardcore spelare.

Här är mina (högst initiala intryck):

1. Spelet är ännu väldigt oslipat. Jag sitter på en hyffsad burk som ska klara spelet och mycket mer därtill men det laggar ändå. Har dragit ner på view distance etc och har blivit bättre men ändå, det är fortfarande väldigt dåligt optimerat. Ingen katastrof men ändå. Inte alls särskilt smooth och 3D-grafiken är inte särskilt mycket bättre än det du har i World och Warcraft.

2. Jag är nöjd över att de har valt att behålla det gamla klassystemet samt att de har gjort så att kort numera finns på din gubbe i spelet istället för på enskilda vapen.

3. Dock så har de tagit bort mycket av de särpräglade dragen, t.ex. det faktum att du numera inte kan öka din attack speed längre eller att lyckas dodga via luck. Jag tycker personligen inte att detta är problematiskt då det fortfarande finns möjligheter att påverka dina stats men det är mer jämnt över alla klasser. Samma sak som att nu kan alla klasser använda sig av en PecoPeco istället för bara en knight.

4. Jag tycker om stämningen i spelet som det är just nu. Rent grafiskt sätt så tycker jag de har nailat precis rätt känsla, men som tidigare nämnt så är spelet väldigt dåligt optimerat.

5. En sak som jag tyckte var dåligt rent initialt var att combat kändes slött. Dock var jag en thief och när man är på så låg level som jag så blir det väldigt monotont. Det kan också ha och göra med punkt #1.

6 Jag gick in på den mest upptagna servern men hade inget internetlag alls egentligen. Allt lag var grafiken som var dåligt optimerad så de verkar ha en helt okej nätkod(iaf mitt första, högst hastiga intryck).

Sammanfattningsvis så skulle jag ge rådet till många ivriga veteraner att vänta. Spelet har försenats kraftigt flera gånger och det av en anledning. Jag kan definitivt se ganska mycket potential, dock, men jag själv kommer nog inte storlira om de inte fixar optimeringen relativt snabbt(jag talar om några månader, inte år).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in