Har en grej jag skulle behöva lite hjälp med. Egentligen har jag några datorpolare som nog skulle ha kunnat lösa detta åt mig, men det är dem jag ska försöka överraska, så det gör sig inte riktigt att jag frågar dem...
Jag gillar TV-serien "Arrested Development" väldigt mycket, liksom mina polare. Och jag har i synnerhet fastnat för Gobs "Chicken Dance" (som ni hittar i det här YouTube-klippet:
http://www.youtube.com/watch?v=tN9XlAW-Cu0).
Min plan är att jag ska försöka ha ljuden Gob gör när han gör sin "Chicken dance" (efter ungefär 30 sekunder in i klippet) som SMS-signal på min mobiltelefon. Go-ka-go-ka-go-ka-gooo! Hur lyckas man med detta?
Och nu kan ni få er några goda skratt på min bekostnad: jag har försökt köra youtube-filmen samtidigt som jag spelar in med min ljudinspelare i Windows. Men det går inte. Och sen har jag försökt det noobigaste ni någonsin kommer höra talas om här på forumet också: jag har försökt spela upp videoklippet och sedan helt enkelt luta en mikrofon mot högtalarna för att spela in ljudet. Visst, det gick, men kvaliteten blev väldigt dålig.
Skrattat färdigt?
Någon som kan hjälpa mig? Jag lovar att kalla den som löser detta för "universums härskare" till den dag jag dör.