Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-06-23, 20:46
Medlem
carrotcakes avatar
Jag har tyvärr fått ett par riktigt otrevliga husdjur hemma, nämligen silverfiskar, mjölbaggar och några andra fulingar i skafferiet

Hur gör jag nu? Ta hit anticimex och ta det på hemförsäkringen eller vad göra? Vad kan det tänkas kosta att ta hem anticimex? Vad kan jag göra själv?

Usch det här var äckligt, är lite förvirrad nu och tar tacksamt emot tips.
Citera
2007-06-23, 20:49
Medlem
NOiDs avatar
Har man spindlar i huset så tyder det väl på att det är fritt från mögel. Så dina små husdjur kanske också visar tecken på något gott
Citera
2007-06-23, 20:56
Moderator
Tystnads avatar
prova och lägg ut myrmedel dosor i skafferiet .
finns ju en hel del bra bekämpningsmedel i färghandeln ,som bekämpar dem djävlarna ,minns dock ej vad det heter
Citera
2007-06-23, 21:23
Medlem
carrotcakes avatar
Spindlar har jag inte hittat några peppar peppar...

Jag har rensat ut ena skafferiet, och slängt nästan allting. Sen dammsög jag noga och dränkte sen skafferiet med någon insektspray jag köpt av anticimex. Men nu hittade jag nya små äckel bland besticken

Myrmedel är sådana där gröna runda saker som man bryter av benen på så att insekterna dras till dem?
Citera
2007-06-23, 21:29
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carrotcake
...........
Myrmedel är sådana där gröna runda saker som man bryter av benen på så att insekterna dras till dem?

japp
Citera
2007-06-23, 21:41
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Om du har rätt försäkringsbolag så kostar det inte en spänn att anlita Anticimex. Ring dem! De vet. Du behöver försäkringsbolagets namn och ditt försäkringsnummer (står på fakturan).

Hyr du en hyreslägenhet så står hyresvärden för kostnaden. Kolla på namntavlan nere i uppgången, där brukar det stå vilket skadedjursbolag som har avtal med din hyresvärd.

Bostadsrätt, snacka med ordföranden. De flesta anlitar Anticimex...
Citera
2007-06-23, 22:20
Medlem
borrizs avatar
Jag vet inte om man kan räkan silverfiskar som skadedjur. I vilket fall som helst så brukar det räcka med ett par korn vitpeppar i låger osyl för att silverfiskarna skall hålla sig borta. Detta är en giftfri och effektiv metod, har själv provat i kökslåderna med gott resultat.
Citera
2007-06-23, 23:44
Medlem
carrotcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Om du har rätt försäkringsbolag så kostar det inte en spänn att anlita Anticimex. Ring dem! De vet. Du behöver försäkringsbolagets namn och ditt försäkringsnummer (står på fakturan).

Hyr du en hyreslägenhet så står hyresvärden för kostnaden. Kolla på namntavlan nere i uppgången, där brukar det stå vilket skadedjursbolag som har avtal med din hyresvärd.

Bostadsrätt, snacka med ordföranden. De flesta anlitar Anticimex...

Bor i bostadsrätt, pratade med ordföranden ikväll men föreningen hade inget avtal med anticimex. Han sa att jag skulle höra med mitt försäkringsbolag. Ska kontakta dem imorgon och se vad de säger. Tack för era tips
Citera
2007-06-23, 23:52
Medlem
Arbetarbroders avatar
Min flickvän hade massa myror och silverfiskar i ett skåp i köket och hon la dit lite kanel.. hade aldrig hört talas om de förut men på nått mystiskt sätt så försvann alla objudna gäster.

Töm skafferiet och strö ut så dör dom jävlarna
Citera
2007-06-23, 23:56
Medlem
SilverDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOiD
Har man spindlar i huset så tyder det väl på att det är fritt från mögel. Så dina små husdjur kanske också visar tecken på något gott

det där är bara en populär myt. det är inte speciellt bra att ha spindlar hos en. ett par stycken får man acceptera, men blir det väldigt många är det nåt som är fel =).

silverfiskar däremot, är inte dom hjälpsamma? visserligen vill man väl kanske inte ha dom i skafferiet, men dom käkar väl hudavlagringar, vissa andra insekter, och annan smuts? eller?
Citera
2007-06-24, 00:00
Medlem
lteshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverDogg
det där är bara en populär myt. det är inte speciellt bra att ha spindlar hos en. ett par stycken får man acceptera, men blir det väldigt många är det nåt som är fel =).

silverfiskar däremot, är inte dom hjälpsamma? visserligen vill man väl kanske inte ha dom i skafferiet, men dom käkar väl hudavlagringar, vissa andra insekter, och annan smuts? eller?

Är inte spindlar också hjälpsamma? De käkar väl upp en del insekter i alla fall?
Citera
2007-06-24, 00:04
Medlem
Oakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverDogg

Ja fungerar inte silverfisken på samma sätt som "malar" i akvarium?
De är lite lika oxå..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in