2007-06-19, 12:57
Medlem
Tjena!

Har hittat lite info om de nya SE-mobilerna. De ser fruktansvärt bra ut båda två, med bra mjukvara och snygg design. Jag funderar på att skaffa ngn av dessa.. men vet inte helt säkert vilken.. Vad tror ni?

http://www.gsmarena.com/compare.php3...&idPhone1=2008

http://youtube.com/watch?v=asOg-5CAjq8

http://youtube.com/watch?v=-MlZec_TWl4

Ge mig gärna lite tips och information!
Citera
2007-06-19, 12:59
Medlem
steef5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattssop
Tjena!

Har hittat lite info om de nya SE-mobilerna. De ser fruktansvärt bra ut båda två, med bra mjukvara och snygg design. Jag funderar på att skaffa ngn av dessa.. men vet inte helt säkert vilken.. Vad tror ni?

http://www.gsmarena.com/compare.php3...&idPhone1=2008

http://youtube.com/watch?v=asOg-5CAjq8

http://youtube.com/watch?v=-MlZec_TWl4

Ge mig gärna lite tips och information!

Beror på vad du ska använda den mest till. Jag hade valt W960i eftersom jag lyssnar mycket på musik
Citera
2007-06-19, 13:03
Medlem
project_xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steef5
Beror på vad du ska använda den mest till. Jag hade valt W960i eftersom jag lyssnar mycket på musik

Med tanke på att den har 8gb inbyggt så lockar ju detta otroligt mycket. Båda lär väl kosta ungefär lika mycket tror jag. Ungefär samma spec på båda också, P1i har väl WLAN (en stor fördel enligt mig).
Det är ett svårt val, men jag tror jag skulle valt P1i..
Citera
2007-06-19, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av project_x
Med tanke på att den har 8gb inbyggt så lockar ju detta otroligt mycket. Båda lär väl kosta ungefär lika mycket tror jag. Ungefär samma spec på båda också, P1i har väl WLAN (en stor fördel enligt mig).
håller med dig där, men asså w960 är bätter på andra hål och se e den snyggare. Så på ett sett skulle jag vilja ha den mer.
Citera
2007-06-19, 13:16
Medlem
project_xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snook235
håller med dig där, men asså w960 är bätter på andra hål och se e den snyggare. Så på ett sett skulle jag vilja ha den mer.

Den är ju lite snyggare, förresten hur är det med kameran på den? 3.2 eller 2mpixels? Man får ju också mycket fina tillbehör med den, b.l.a bluetooth walkman headset.
Jag gillar inte att dom har satt in ett semi-qwerty tangentbord på P1i, jag blir ledsen och besviken
Citera
2007-06-19, 19:39
Medlem
Jo11es avatar
Citat:

W960 har också WLAN, tror att W960 kommer att kostar minst en tusenlapp mer än p1
Citera
2007-06-19, 23:07
Medlem
project_xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jo11e
W960 har också WLAN, tror att W960 kommer att kostar minst en tusenlapp mer än p1

Jasså den har WLAN, men vad mumsigt. Det är ju nästan samma lur som P1i då, observera nästan.
Citera
2007-06-20, 00:01
Medlem
japp.. som sagt svårt att välja. Jag vill ha så mycket som möjligt i den. P1'an har ju faktiskt också en bra mediaspelare. De är trots allt väldigt lika.. det enda som egentligen skiljer är väl designen, tangentbordet och batteritiden.. ?

Tänkte även på att w960i borde bli ganska seg efter att man proppat den full med saker..eftersom att den har såpas stort minne Men det som lockar är att den visar 30 bilder/sek när man spelar upp filmer.. vilket är bra som fan

W960i skulle gärna få ha ett vanligt 3,5 mm-jack för hörlurar som ipod, istället för den stora kontakten som är standard nu.. Jag har haft problem med det på min nuvarande w800i då det blir glapp efter ett tag i fickan när den stöter i

Förresten, räknas W960i som en smartphone? Eller vad gäller för att den ska räknas som det?
Citera
2007-06-20, 00:05
Medlem
project_xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattssop

Förresten, räknas W960i som en smartphone? Eller vad gäller för att den ska räknas som det?

Det är väl inte riktigt en smartphone, för den har väl inte qwerty-tangentbord? P1i har ju åtminstone semi-qwerty
Citat:
A smartphone is a full-featured mobile phone with personal computer like functionality. Most smartphones are camera phones that support full featured email capabilities with the functionality of a complete personal organizer. An important feature of most smartphones is that applications for enhanced data processing and connectivity can be installed on the device, by contrast to regular phones which support sandboxed applications. These applications may be developed by the manufacturer of the device, by the operator or by any other third-party software developer. "Smart" functionality includes any additional interface including a miniature QWERTY keyboard, a touch screen, or even just secure access to company mail, such as is provided by a BlackBerry.
Citera
2007-06-20, 11:27
Medlem
mycket svårt val, själv har jag beställt en SE p1 som kommer nu i höst ,men man fick sig ju en tankeställare när man såg denna "jämföring" då jag anser att w960 ser oerhört snygg ut.
Citera
2007-06-20, 11:29
Medlem
project_xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strybert
mycket svårt val, själv har jag beställt en SE p1 som kommer nu i höst ,men man fick sig ju en tankeställare när man såg denna "jämföring" då jag anser att w960 ser oerhört snygg ut.

hur mycket beställde du din P1i för och vart?
Citera
2007-06-20, 11:37
Medlem
Citat:
Det är väl inte riktigt en smartphone, för den har väl inte qwerty-tangentbord? P1i har ju åtminstone semi-qwerty

Åhfan ! Tack för svaret ..

Kollade lite extra på spec'en idag, då såg jag att P1'an har 128 mb ram-minne och 256 mb rom.. vad innebär det på en mobil? ..Bättre på något sätt? För övrigt så ser mobilerna ut att vara ytterst lika

"Card slot Memory Stick Micro (M2), 512 MB card included
- 160 MB shared memory
- 128 MB RAM, 256 MB ROM"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in