• 1
  • 2
2007-06-13, 11:33
Medlem
Vinkelborrs avatar
Jag är helt ny inom droger, och har blivit väldigt snål att testa något efter några timmars läsning på flashback. Har läst ett flertal gånger att den vita näckrosen skall ge ett rus något i stil med cannabis(om jag kommer ihåg rätt?). Eftersom växten är väldigt lättåtkomlig så tänkte jag att det vore roligt att testa.

Så nu är jag framförallt intresserad hur jag skall gå till väga föratt tillreda denna ört. Jag tänker främst på att göra te, men skriv även hur man skall göra föratt röka den. Skriv grundligt och enkelt, så att jag som nyinkomlig verkligen förstår. Ni som testat drogen kan berätta ruset och ge allmänna tips. Tack.
Citera
2007-06-13, 12:22
Medlem
willedenstores avatar
Läs på om Blå Lotus, det är en växt i samma släkte och brukas troligen på samma vis.
Citera
2007-06-13, 12:34
Medlem
GeneralPåsfågels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av willedenstore
Läs på om Blå Lotus, det är en växt i samma släkte och brukas troligen på samma vis.
Dock så är doseringen lite anorlunda. Du behöver ungeför 30-50% mer näckros än Blå Lotus
Citera
2007-06-13, 13:34
Medlem
joelrifkins avatar
gul näckros går också bra
Citera
2007-06-13, 14:03
Medlem
Vinkelborrs avatar
Är det ingen som vet mer ingående exakt hur stor dosering och hur man tillreder örten?
Citera
2007-06-13, 14:07
Medlem
2500s avatar
Men läs doseringen på blå lotus och lägg till 50%
Läs bara på blå lotus hur man tillreder etc men jag kan säga en sak, Ruset är inte som cannabis och du måste knäcka några bärs till också. Annars kommer du bara känna dig avslappnad i kroppen och inget mer.

Själv så odlar man en vit näckros

Men jag kan ge det bästa tipset, Låt blomman dra i vin över natten och sedan dricker du vinet. Det var så det gjorde förr I Egyptien
Citera
2007-06-13, 14:10
Medlem
joelrifkins avatar
hur mycket väger ungefär en blomma ?
Citera
2007-06-13, 14:15
Medlem
2500s avatar
Plocka en, torka den och väg den? Dom väger ju alla olika mycket

Nojja er inte över mängden, jag har satt i mig säkert 50gram på en gång och bara blivit extra avslappnad, Nojjar ni så rök/drick tills ni känner av det.

Detta måste vara den klenaste drog jag någonsin testat så det är chill
Citera
2007-06-13, 14:18
Medlem
Vinkelborrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2500
Men läs doseringen på blå lotus och lägg till 50%
Läs bara på blå lotus hur man tillreder etc men jag kan säga en sak, Ruset är inte som cannabis och du måste knäcka några bärs till också. Annars kommer du bara känna dig avslappnad i kroppen och inget mer.

Du råkar inte länk till någon sida/tråd om Blå Lotus där jag får en relativt grundlig beskrivning om hur jag skall gå till väga? Vilken del av örten, mängd, tillredning etc.

Citat:
Men jag kan ge det bästa tipset, Låt blomman dra i vin över natten och sedan dricker du vinet. Det var så det gjorde förr I Egyptien

Låter intressant, måste testas, men till en början siktar jag faktiskt på te't
Citera
2007-06-13, 14:19
Medlem
Corvs avatar
Här är Erowids Lotus-avdelning - http://www.erowid.org/plants/lotus/lotus.shtml
Den vita näckrosen heter "Nymphaea alba/ampla".
Blå lotus heter "Nymphaea caerulea".

Som jag har förstått det hela så är de aktiva substanserna nuciferin och aporfin. Man ska äta(i kapslar helst) eller dricka té på 3-5 blommor vilket motsvarar ca 5g. Man ska även kunna röka blommorna med lyckat resultat, men jag vet inte om man borde dosera högre eller lägre då.
Notera att doseringarna ovan gäller för blå lotus, jag vet inte hur potent den vita näckrosen är i jämförelse, men börja på 5g och jobba dig uppåt.

Nuciferin är muskelavslappnande, medans(om jag minns rätt) så ska aporfin vara lite mer euforiserande. Ruset ska påminna om både cannabis och ett lätt opioid-rus.

Edit: Justja, 2500 påminnde mig om alkoholen. Det traditionella sättet är att låta ett antal blommor(säg 10) ligga i vin eller sprit i nån dag för att sedan dricka några glas till du känner dig nöjd.
Citera
2007-06-13, 14:20
Medlem
Vinkelborrs avatar
Citat:
Plocka en, torka den och väg den? Dom väger ju alla olika mycket

Nojja er inte över mängden, jag har satt i mig säkert 50gram på en gång och bara blivit extra avslappnad, Nojjar ni så rök/drick tills ni känner av det.

Detta måste vara den klenaste drog jag någonsin testat så det är chill

Hehe, ok. Tycker du om/rekomenderar du drogen trots den är så pass klen då?
Citera
2007-06-13, 15:37
Medlem
2500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinkelborr
Hehe, ok. Tycker du om/rekomenderar du drogen trots den är så pass klen då?
den funkar den funkar, Men som sagt så ska du ta dig några glas också, annars känner du endast av den fysiskt enligt mig (avslappnad,rofyld)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in