2007-06-10, 00:01
Medlem
BrainDisorders avatar
Finns det något bra sätt att hålla lite koll på sådana saker?
Vet inte mer hur utförligt jag ska förklara, om man helt enkelt kan se vad han har på sina torrentprogram.

Har för mig att jag sett något liknande, min kusin kollade det hemma hos sig förut.
Ber om ursäkt om jag missar någon tråd om det här redan, vettefan vad jag skulle söka på.
Citera
2007-06-10, 00:13
Medlem
DennisOlofs avatar
Enklast är att installera spionprogram på han burk om ni har hemma lan 100mbit eller något. Kan du kika på hans desktop då och då

Kan du se vad han pysslar med.

Om han upptäcker det lär han ju bli rätt sur på dig.
Citera
2007-06-10, 00:22
Medlem
BrainDisorders avatar
Jao, men det låter som fjärrstyrning, han lär nog bli lite fundersam om man börjar styra musfan åt han. :P

Skulle även kunna lägga in mina keyloggers, men vafan, får se om fler vet något om vad jag menar.
Tack ändå.
Citera
2007-06-10, 00:26
Medlem
micaeles avatar
Lite mysiga trojaner är inte som fjärrstyrning (om man inte vill). Många tar reda på det mesta från burken ändå, utan att det syns. Till exempel Poison Ivy, där får man reda på mycket kul utan att det märks.
Enda problemet är att få in det utan att antivirusprogrammen inte slår bakut, men det torde ju gå lätt att ordna när det handlar om brorsans burk.
Citera
2007-06-10, 01:23
Bannlyst
Går väl avaktivera mus-styrning i t.ex VNC?
Citera
2007-06-10, 12:24
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Lite mysiga trojaner är inte som fjärrstyrning (om man inte vill). Många tar reda på det mesta från burken ändå, utan att det syns. Till exempel Poison Ivy, där får man reda på mycket kul utan att det märks.
Enda problemet är att få in det utan att antivirusprogrammen inte slår bakut, men det torde ju gå lätt att ordna när det handlar om brorsans burk.

Har hört lite om det där Poison Ivy.
Man kan ju alltid konfigurera antivirusprogrammen så det funkar, han är ju världsbäst på dator så det går nog att fixa på något sätt.
Han brukar ju oftast bara dra på datorn, sitta en stund och sen kika tv medans han laddar ner massa skit.. Vore kul att typ jävlas lite med han bara.
Tack för svaren. ^^

Edit, läste nyss på lite om Ivy, verkar vara det jag är ute efter. Tackar.
Citera
2007-06-10, 13:42
ja, posion ivy är det jag kan rekommendera, mycket roligt programm!

GL HF, (var ett tag sen man sa det!)
Citera
2007-06-10, 14:05
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
ja, posion ivy är det jag kan rekommendera, mycket roligt programm!

GL HF, (var ett tag sen man sa det!)

TY!
Citera
2007-10-02, 15:37
Medlem
har du lyckats?
Citera
2007-10-02, 16:58
Medlem
Om det gäller att övervaka trafik i det lokala nätverket är detta jätte simpelt.

Kör t.ex ettercap, eller liknande program.

Google på ARP poisoning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in