2007-06-09, 08:16
Medlem
Nemesis1s avatar
1. Hur känns ruset?? Jag vet att kratom tycks innehålla någon sorts opioid, men hurudan är det i relation till andra opioider?? Jag vet att det på många ställen på internet står att kratom liknar kodein, men eftersom texten på dessa sidor är så gott som identisk och tycks ha spritt sig genom copy/paste, och därför kan man bara se dessa sidor som en enda källa tillsammans... Jag behöver fler källor, så beskriv hur ruset känns!

2. Hur länge varar ruset??

3. Skall man köpa krossade bland, hela vanliga blad eller ett extrakt?

4. Hur mycket skall man betaka flr ovannämnda former??

5. Hur stor är dosen??

6. Tycker ni inte också att Kratom låter som en ond "darklord" i en sci-fi-/fantasy- -bok/-film?? "Lord Kratom The Dark" är väl ett snyggt namn??
Citera
2007-06-09, 16:13
Medlem
Ung Hårdrockares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
1. Hur känns ruset?? Jag vet att kratom tycks innehålla någon sorts opioid, men hurudan är det i relation till andra opioider?? Jag vet att det på många ställen på internet står att kratom liknar kodein, men eftersom texten på dessa sidor är så gott som identisk och tycks ha spritt sig genom copy/paste, och därför kan man bara se dessa sidor som en enda källa tillsammans... Jag behöver fler källor, så beskriv hur ruset känns!

2. Hur länge varar ruset??

3. Skall man köpa krossade bland, hela vanliga blad eller ett extrakt?

4. Hur mycket skall man betaka flr ovannämnda former??

5. Hur stor är dosen??

6. Tycker ni inte också att Kratom låter som en ond "darklord" i en sci-fi-/fantasy- -bok/-film?? "Lord Kratom The Dark" är väl ett snyggt namn??

Ursäkta om jag inte tillför tråden nåt vettigt, men på fråga 6 håller jag med dig
Citera
2007-06-09, 18:15
Medlem
Trollishs avatar
Varför sökte du inte och läser alla andra trådar om kratom.
Citera
2007-06-09, 18:52
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish

Exakt, det finns ju en miljon trådar som ger dig svar. Om inte så PM:a mig...
Citera
2007-06-09, 20:46
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
För att jag inte vill läsa en massa långa trådar, utan hellre ser att de svar jag är ute efter samlas på ett ställe i en tråd... Dessutom tar ingen annan tråd upp Lord Kratom Of The Dark...
Citera
2007-06-09, 21:02
Medlem
Ung Hårdrockares avatar
Lord Kratom the dark, eternal ruler of the opium fields. Förlåt är subad och lite översocial kan man tänka
Citera
2007-06-10, 00:22
Medlem
Äsch, suger. Du blir lite snurrig i en timma, sen är du bara lite trött. Ungefär lika kul som dexofen. Verkar dessutom ha kort halveringstid och är dyrt. Nä, skit enligt min mening.
Citera
2007-06-10, 00:54
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EkorrOrnitolog
Äsch, suger. Du blir lite snurrig i en timma, sen är du bara lite trött. Ungefär lika kul som dexofen. Verkar dessutom ha kort halveringstid och är dyrt. Nä, skit enligt min mening.
Men det är iaf lagligt... =)

Frågar åt en anhörig som går på urinprov...
Citera
2007-06-10, 01:50
Medlem
Nemesis1s avatar
Skall man välja extrakt eller vanliga blad?? Extrakten tycks ju ofta vara ganska dyra, så man kanske kommer billigare undan om man extraherar själv?? Finns det någon här med bra erfarenheter från blad?? Är 125 kr för 25g ett bra pris??
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Om inte så PM:a mig...
Jag har väl dig redan på MSN??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här