2007-06-06, 11:05
Medlem
ReNus avatar
Jag har faktiskt inte läst den här nättidningen tidigare, men den verkar ganska intressant och hyffsat välgjord, även fast den kanske inte uppdateras så ofta som man kan kanske önska.

Men jag undrar vem/vilka som står bakom projektet?
Har letat på sidan, men har bara hittat följande i deras FAQ:

Citat:
Ursprungligen postat av The Local, FAQ
Is The Local funded by the government?
No.

En anna fråga från FAQ fick mig att småle lite:

Citat:
Ursprungligen postat av The Local, FAQ
Why do you have so many stories about equality, feminism, homosexuality, ethnicity and booze?
Welcome to Sweden. We do our best to reflect the stories which are making the Swedish headlines, so that our readers have a good grasp of the country's current affairs. Certain issues are big news here - that's just the way it is.

Länk: http://www.thelocal.se/

.
Citera
2007-06-06, 11:38
Medlem
Managing Director är en viss Paul som fick rubriker när han lyckades förhindra ett självmord. http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...720161,00.html

De verkar inte överdrivet intresserade av att uppdatera sportsektionen av sin sida, första sidan innehåller nyheter från hockey-vm
Citera
2007-06-06, 12:12
Medlem
Flytande_argots avatar
Fark.com brukar ha nyhetsartiklar från The Local lite då och då har jag sett.
Citera
2007-06-06, 23:02
Medlem
General Nogis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blizzard22
De verkar inte överdrivet intresserade av att uppdatera sportsektionen av sin sida, första sidan innehåller nyheter från hockey-vm

Ja jankarna foredrar ju traksporten bejsboll - spridd endast i USA med nuvarande/tidigare lydstater - framfor fotboll sa det forvanar inte.

Kanns som en ratt typiskt tidning for och av amerikanska "expats", en del kul saker, mycket gnall (over att landet xxx inte ar som USA)
Citera
2007-06-06, 23:23
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Den är ganska rolig, brukar kika in där ibland och jag har aldrig hittat något förargande.
Citera
2007-06-07, 16:10
Medlem
ReNus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General Nogi
Ja jankarna foredrar ju traksporten bejsboll - spridd endast i USA med nuvarande/tidigare lydstater - framfor fotboll sa det forvanar inte.

Kanns som en ratt typiskt tidning for och av amerikanska "expats", en del kul saker, mycket gnall (over att landet xxx inte ar som USA)

Varför just amerikanska expats?
Jag vågar lova att det bor en hel del fler britter än amerikaner i Sverige.
Dessutom så är chefredaktören britt, och man använder sig av brittisk stavning.

Men tillbaka till topic:
Är det ingen som vet vem/vilka som finansierar The Local?

.
Citera
2007-06-07, 18:21
Medlem
TTKs avatar
Bolaget i sig, "The Local Europe AB", verkar inte omsätta särkilt mycket, men senaste årsredovisningen är ganska gammal. Bolaget hade inga löneutgifter fram till slutet av 2005. Så det är väl möjligt att själva bolaget går runt på annonsintäkter? Om skribenterna får lön någon annanstans ifrån eller om de översätter nyheter för skojs skull vet jag inte. Vissa (under "Analysis & Opinion" delen t.ex.) verkar ju få lön från tankesmedjor för att skriva sina artiklar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in