2007-05-30, 10:17
Medlem
Mesmeros avatar
Läste följande artikel idag i DN:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=655650

Låter högst orimligt med 16-åringar som springer omkring med MC-västar ute i förorten utan MC. Dessutom har detta så kallade invandrargäng vald ett namn från en gammal nazistgrupp påstås det. Är DN ute och cyklar eller finns det någon substans i detta?

Mvh,

Mesmero
Citera
2007-05-30, 11:34
Medlem
The moonmans avatar
De har skinnväst och kallar sig för warriors men inspireras av "Gudfadern-filmerna, kan det inte vara så att de inspireras av filmen Warriors? Sedan var väl werewolf HJ som skulle agera gerilla mot de allierade.
Citera
2007-05-30, 13:37
Awaiting Email Confirmation
Det var verkligen förvånande att samtliga av de extremt våldsbenägna banditerna har invandrarbakgrund. Det kunde jag aldrig tänka mig
Citera
2007-05-30, 14:33
Medlem
santos_devilles avatar
Det roliga här är ju inte att dom har invandrarbakgrund. Det riliga är att det ränner runt 16-20 åriga spinkiga invandrare i lädervästar utan cyklar. hahahahahaha!.. Det måste vara ett skämt
Citera
2007-05-30, 14:55
Medlem
Kurotoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mesmero

Låter högst orimligt med 16-åringar som springer omkring med MC-västar ute i förorten utan MC. Dessutom har detta så kallade invandrargäng vald ett namn från en gammal nazistgrupp påstås det. Är DN ute och cyklar eller finns det någon substans i detta?

Mvh,

Mesmero

Några av dessa gubbar har jag sett som vakter på en viss konsert. De var stora som hus, någon hade pentagram tatuerat i pannan osv. Inte "tufft" eller något enligt mig, men några "spinkiga 16-åringar" är det inte frågan om. De saknar motorcyklar jo, kanske därför de heter Werewolf Legion och inte Werewolf Legion MC.
Kolla http://www.black-shadows.com/ under "support" för lite bilder.
Citera
2007-05-30, 15:04
Medlem
Soyuzs avatar
hahah

DN humor.

Werewolf var det tyska terror projektet
under och efter kriget..

Vafan fick de ryska ifrån..

humor!
Citera
2007-05-30, 15:10
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soyuz
DN humor.

Werewolf var det tyska terror projektet
under och efter kriget..

Vafan fick de ryska ifrån..

humor!

Ja men det fanns även en rysk organisation som kallade sig Werewolf Legion, de i sin tur tog säkerligen namnet efter de tyska Werewolf.

F.ö. så är det Dissection som avses i inläggen ovan, om någon inte fattade det.

De svenska WL är enligt uppgift en organisation som från början byggdess upp inuti olika fängelser, de är organiserade som ett MC-gäng utan motorcyklar. Jag antar att det var på detta sätt Jon Nödtveidt fick kontakt med dem.
Citera
2007-05-30, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mesmero

Mvh,

Mesmero

Är gammal bekant med deras dåvarande sgt at arms. De var väl inget mc-gäng och gör inte anspråk på att vara det heller. De är mer ett fängelsegäng möjligen. De har en ylande varg som symbol (ej att förväxla med BSK). Alla som var med var över 25, de flesta över 30.

De var inte nazister, däremot var många satanistinspirerade även om en del säkert hade fascistsympatier, åtminstone ideologiskt. Det fanns flera sydamerikaner med bland annat, vissa i ledande ställning. Med satanist menar jag inga fjantiga långhåriga kyrkobrännande emos utan de hade någon sorts ideologi om den starkes rätt osv som de inte gärna predikade för andra.

På tiden det begav sig så var de inget skämt, ingen skräck heller för den delen. På fängelserna höll de låg profil, man märkte inte av dem, och jag har hört att de som var med var hyfsat omtyckta.

Vet inte om de finns idag eller vilka som är med.
Citera
2007-05-30, 16:20
Medlem
Mesmeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurotora
Några av dessa gubbar har jag sett som vakter på en viss konsert. De var stora som hus, någon hade pentagram tatuerat i pannan osv. Inte "tufft" eller något enligt mig, men några "spinkiga 16-åringar" är det inte frågan om. De saknar motorcyklar jo, kanske därför de heter Werewolf Legion och inte Werewolf Legion MC.
Kolla http://www.black-shadows.com/ under "support" för lite bilder.

Tack för länken. Det verkar alltså som att det finns ett gäng som detta men att DN har varit lite klumpiga i sin beskrivning.

Arbetar detta gäng tillsammans med några andra och i så fall vilka?
Citera
2007-05-30, 16:22
Medlem
Mesmeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemligaklubben
Är gammal bekant med deras dåvarande sgt at arms. De var väl inget mc-gäng och gör inte anspråk på att vara det heller. De är mer ett fängelsegäng möjligen. De har en ylande varg som symbol (ej att förväxla med BSK). Alla som var med var över 25, de flesta över 30.

De var inte nazister, däremot var många satanistinspirerade även om en del säkert hade fascistsympatier, åtminstone ideologiskt. Det fanns flera sydamerikaner med bland annat, vissa i ledande ställning. Med satanist menar jag inga fjantiga långhåriga kyrkobrännande emos utan de hade någon sorts ideologi om den starkes rätt osv som de inte gärna predikade för andra.

På tiden det begav sig så var de inget skämt, ingen skräck heller för den delen. På fängelserna höll de låg profil, man märkte inte av dem, och jag har hört att de som var med var hyfsat omtyckta.

Gänget har alltså funnits med ett tag. När kände du till gänget?
Citera
2007-05-30, 16:22
Medlem
Kurotoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemligaklubben
Är gammal bekant med deras dåvarande sgt at arms. De är inget mc-gäng och gör inte anspråk på att vara det heller. De är ett mer ett fängelsegäng möjligen. De har en ylande varg som symbol (ej att förväxla med BSK). Alla som var med var över 25, de flesta över 30.

Detta säger en MLO-medlem i en intervju upplagd 2001, Slayer Magazine.

"Noxifer: - One year after some MLO members ended up in prison, an outlaw organisation and brotherhood called Werewolf Legion was formed. WL, which consists mainly of non-Satanists, has a close collaboration with MLO and even though most of its members aren’t Satanists, they are all warriors, outlaws and misanthropes. F.T.L! There are also plans to start up WL in Norway and Holland, for it is in these countries (besides Sweden) that MLO is established. The only Satanic organization that we support is O.N.A. and its subsections. We also support a certain American ”Order of vampires” that, to the contrary of all silly ”role-play-vampires”, practice true vampirism. Besides these ”occult” organizations we also support all true outlaw organizations. Hail MLO! Hail WL! Hail Satan!"

http://www.angelfire.com/extreme/slayermagazine/
Citera
2007-05-30, 16:40
Medlem
Mesmeros avatar
Känns som figuren och namnet kan var inspirerat från denna figur i Marvel:

http://en.wikipedia.org/wiki/Werewolf_by_Night
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto