• 1
  • 2
2007-05-29, 19:07
Medlem
fluffiss avatar
Nu drog TV4 Nyheterna än en gång "nyheten" om de som skänkt pengar via sällskapet Tornet, vars medlemmar är hemliga, till Moderaterna. I jämförelse med LO:s stöd till Sossarna är det givetvis småpengar, men vad säger ni, tycker ni att alla givare måste bli offentliga? Känns galet, men ändå.

http://tv4nyheterna.se/1.111783/nyhe...JEpkWdDmcL9NYy
Citera
2007-05-29, 19:34
Medlem
kattungas avatar
Varför måste alla givare bli offentliga? TV4 och andra vänsterpatrask verkar ha en liten skev bild av vår demokrati.

Snart kräver väl de att alla röster skall vara offentliga också?

...Och att alla som som inte röstar på de röda skall bli döda?
Citera
2007-05-29, 21:25
Medlem
Tranquility Bass avatar
30 miljoner är inte småpengar och skillnaden till LO är att Lo är öppen med hur mycket de ger. Jag kan tänka mig att merparten av dessa 30 miljoner är sänkt även en liten grupp.
Citera
2007-05-29, 21:32
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
30 miljoner är inte småpengar och skillnaden till LO är att Lo är öppen med hur mycket de ger. Jag kan tänka mig att merparten av dessa 30 miljoner är sänkt även en liten grupp.
Nåja, den största skillnaden är väl att Tornet ger av sina egna pengar istället för av fackmedlemmars (varav 40% inte stöder sossarna).
Citera
2007-05-29, 21:35
Medlem
Citat:

Jag vet inte riktigt vartifrån du fått iden att LO är öppna med sitt stöd till socialdemokraterna. Penningbidraget är i storleksordningen 80-100 miljoner.
Den största delen är dock i gratis arbete som utförs av LO-anställda åt socialdemokraterna. Värdet på det uppskattas till runt 730 miljoner.

Så 30 miljoner är småpengar.
Citera
2007-05-29, 21:40
Medlem
fluffiss avatar
Ponera att jag skulle skänka 30 mille till SAP. Skulle de offentliggöra mitt namn då? Vad gäller generellt vid bidrag till politiska partier?

Citat:

Men medlemmar i LO tvingas stödja SAP oavsett om de vill det eller inte. De har ingen möjlighet att säga nej. Inte vidare demokratiskt.
Citera
2007-05-29, 21:42
Medlem
LiKaShings avatar
Förstår inte varför det hemlighålls. Nån som vet vilka det kan tänkas vara som är bidragsgivare?
Citera
2007-05-29, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiKaShing
Förstår inte varför det hemlighålls. Nån som vet vilka det kan tänkas vara som är bidragsgivare?
Det är en hel hög privatpersoner som skänker pengar.
Därför är bidragen hemliga på samma sätt som det som står på din röstsedel är hemligt.
Citera
2007-05-29, 21:48
Medlem
grens avatar
Varför ska man inte få vara anonym om man skänker gåvor? Ingen kritik på något vis, utan jag förstår bara inte var i problemet ligger.
Citera
2007-05-29, 21:50
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Ett bevis på att sommaren är i annalkande.
Nyhetstorka att veva denna pseudonyhet igen.

Pk-maffian är uttråkande lättigenkännliga, som vanligt.
Citera
2007-05-29, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffis
Ponera att jag skulle skänka 30 mille till SAP. Skulle de offentliggöra mitt namn då? Vad gäller generellt vid bidrag till politiska partier?

Men medlemmar i LO tvingas stödja SAP oavsett om de vill det eller inte. De har ingen möjlighet att säga nej. Inte vidare demokratiskt.

Ursäkta? det är väl bara att gå ur LO eller?

mvh//jimmi
Citera
2007-05-29, 21:55
Medlem
gr0gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gren
Varför ska man inte få vara anonym om man skänker gåvor? Ingen kritik på något vis, utan jag förstår bara inte var i problemet ligger.

Folk är så uttråkade att det är lätt att en konspirationstanke väcks?
Den enda gången det här skulle kunna vara intressant vore om t ex bidraget
kom från skiv- & filmindustrin för att lobba upp ett förbud mot fildelning.
Ajdå. En konspirationstanke. Jag måste vara uttråkad.

För övrigt är det lite smålustigt att moderaterna tar emot bidrag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in