2007-05-29, 11:54
Medlem
honken80s avatar
Någon som vet något mer om den nya hiv-mannen som nämdes i abc nyheterna eller om det var TV4 stockholm för nån vecka sedan? Tyckte det var konstigt att man konstaterar att en ny hiv-mannen är lös i stan/har varit lös, men det bara nämns som en liten sidonyhet i lokaltv. ska tydligen sprungit runt i flera år och medvetet smittat brudar i stan.

kanske jag som helt missat allt annat, men bara hört det där.
Citera
2007-05-29, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honken80
Någon som vet något mer om den nya hiv-mannen som nämdes i abc nyheterna eller om det var TV4 stockholm för nån vecka sedan? Tyckte det var konstigt att man konstaterar att en ny hiv-mannen är lös i stan/har varit lös, men det bara nämns som en liten sidonyhet i lokaltv. ska tydligen sprungit runt i flera år och medvetet smittat brudar i stan.

kanske jag som helt missat allt annat, men bara hört det där.

Jag undrade faktiskt över det här också.
Med tanke på hur media pådraget var på den förra HIV mannen så är det lite underligt att det varit så tyst om det här nya fallet som har kommit fram.

Eller har jag också missat något
Citera
2014-02-01, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ärlighet
Jag undrade faktiskt över det här också.
Med tanke på hur media pådraget var på den förra HIV mannen så är det lite underligt att det varit så tyst om det här nya fallet som har kommit fram.

Eller har jag också missat något
Du har kanske missat debatten där man vill avkriminalisera hiv. Dvs det ska inte vara brottsligt att tiga om sin smitta och att ha oskyddade samlag så länge man inte smittar någon med "uppsåt".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in