• 1
  • 2
2007-05-21, 11:46
Medlem
hejsan..
jag torska för ett tag sen, fick åka in och pissa, första gången, med massa benso i mej. det är väll inte så farlit men det är mitt körkort jag är orolig för, kan dom ta det?
om dom (vilket jag antar att dom gör?) kallar in mej till förhör, finns risken att jag måste pissa igen då?
och i fortsättningen?
jag hade ju såklart vart på fest och druckit massa och det enda jag tagit var en huvudvärkstablett...
Citera
2007-05-21, 12:19
Medlem
Du kommer att få brev från Länsstyrelsen där de kräver dig på pissprov och blodprov minst 2 gånger under en 3 månadersperiod för att få behålla ditt körkort.
Citera
2007-05-21, 12:23
Medlem
helvete oxå.. så jag måste typ va HELT ren 3 månader..?
Citera
2007-05-21, 12:34
Medlem
Windforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SessanTheOne
helvete oxå.. så jag måste typ va HELT ren 3 månader..?

Trodde du seriöst att du skulle åka dit och de sen skulle släppa dig och säga, men det är "inga problem" kör bil bara och du får inget straff..?
Citera
2007-05-21, 12:43
Medlem
Nej det är klart men hoppades på böter bara..

Men dom tar väll inte bara körkortet iaf?

Och blodprov, hur långt tillbaka kan dom spåra då?
Citera
2007-05-21, 12:46
Bannlyst
Citat:
hejsan..
jag torska för ett tag sen, fick åka in och pissa, första gången, med massa benso i mej. det är väll inte så farlit men det är mitt körkort jag är orolig för, kan dom ta det?
om dom (vilket jag antar att dom gör?) kallar in mej till förhör, finns risken att jag måste pissa igen då?
och i fortsättningen?
jag hade ju såklart vart på fest och druckit massa och det enda jag tagit var en huvudvärkstablett...

Läkaren har anmälningsplikt mot olämpliga förare vilket innebär att endast läkare kan kan anmäla dig som olämplig förare. Och innan läkare anmäler dig som olämplig förare måste han underrätta dig om det. Övrig hälso och sjukvårdspersonal har tystnadsplikt såvida det inte gäller brott som kan ge 2 år minst på fängelse straffet (körkortet räknas inte dit).

Även polisen kan anmäla dig som olämplig förare, så var det polisen som tog dig till pissprovet, kommer det bli pissprov i fortsättning som någon skrev.
Citera
2007-05-21, 12:48
Medlem
aah det va polisen, helvete.. men inte blodprov? eller?
Citera
2007-05-21, 13:51
Bannlyst
Citat:
aah det va polisen, helvete.. men inte blodprov? eller?

Finns en del info:

http://www.beroendemedicin.nu/pages/...o_trafik.asp#7

Som jag förstog det räknas benzo alltingen legalt utskriven eller ej.

Så frågan är hur du har fått tag i benzo, är det så att du har inte fått det utskrivet från en läkare så räknas det automatiskt som missbruk.
Och då gäller det att vara clean.

Sen är det jätte lång handlägningstid hos länsstyrelse lär inte hända något inom 3 månader om du bor i Stockholm. Fick vänta på indraget lämp efter olovlig körning under 4 månade. Jag tog körkort genom trafikskola under denna tid. Fast dom drog det i 6 månader.
Citera
2007-05-21, 16:48
Medlem
Alltså om det är prövotid så lär man ju få ta om det.
Citera
2007-05-21, 16:56
Medlem
Himmler!s avatar
Har du riktig otur kan du få pissa i åratal. Ett snedsteg och kortet ryker.
Citera
2007-05-21, 20:38
Medlem
anothermembers avatar
själv måste man pissa rent i 2 år för att få kortet. mer puckat system finns inte. skulle aldrig i livet få för mig att köra onykter.
Citera
2007-05-21, 21:29
Medlem
robbels avatar
Alltså vafan jag har också torskat, 5 januari..

Jag hade thc i blod och piss, ingenting på mig utan en polare tog på sig 3g brajja istället och då var det inget snack om saken tappade körkortet i 12 månader har överklagat 3 gånger utan effekt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in