2007-05-20, 23:11
Medlem
Skabbens avatar
Nån annan än jag som är grymt sugen på detta spelet? Har lite dålig koll på när det är planerat att släppas. Gillar filmerna på tactical nukesen som jämnar städer med marken! Grymt effektfullt med svampmolnen.

Lite info om spelet: http://www.youtube.com/watch?v=IromE...elated&search=
Hemsidan: http://worldinconflict.com/uk/index.html
Lite screenshots: http://www.firingsquad.com/media/gallery_index.asp/413

Edit: Lite av varje: http://pc.ign.com/objects/821/821566.html
Citera
2007-05-20, 23:14
Medlem
roaders avatar
Jag provspelade det på DH och var nästan i extas när jag gick därifrån (som förlorare). Grafiken är riktigt snygg och det gäller verkligen att spela taktiskt, det är inte vilket shooter-spel som helst, vilket de flesta på DH ville få det till

Det nya strategiska läget och de förstörbara miljöerna borgar för ett riktigt kul multiplayer lir.
Citera
2007-05-20, 23:18
Medlem
Skabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Jag provspelade det på DH och var nästan i extas när jag gick därifrån (som förlorare). Grafiken är riktigt snygg och det gäller verkligen att spela taktiskt, det är inte vilket shooter-spel som helst, vilket de flesta på DH ville få det till

Det nya strategiska läget och de förstörbara miljöerna borgar för ett riktigt kul multiplayer lir.

Var det nån beta eller nåt du körde då? Har du nån aning om när det är tänkt att det skall släppas?
Citera
2007-05-20, 23:21
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skabben
Var det nån beta eller nåt du körde då? Har du nån aning om när det är tänkt att det skall släppas?

Ja det var någon Beta/Alpha-version de hade satt ut, angående release datumet så verkar många källor (däribland PC Gamer) peka på Augusti i år
Citera
2007-05-21, 00:47
Bannlyst
Verkar bli grymt det här RTSet
Har gillat alla massives spel hitills så jag tror jag kommer att gilla det här oxå
Citera
2007-05-21, 15:27
Medlem
Skabbens avatar
Bara det inte kräver allt för mycket av datorn blir jag glad.
Citera
2007-06-11, 16:42
Medlem
Etchions avatar
jag skulle behöva en World in conflict betanyckel som dök upp genom Gamespot för några dagar sen.. byter den gärna mot ett "Tack!"

någon som har en och tröttnat? PMa plix
Citera
2007-06-11, 17:32
Medlem
Grifs avatar
Citat:

Det är väl dock inte en shooter. Utan ett RTS.
Citera
2007-06-11, 18:18
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grif
Det är väl dock inte en shooter. Utan ett RTS.

Det var väl i princip det jag skrev, menade just på att det inte är som vilken shooter som helst - men visst kan man lira det som rent shooterspel också, det är en blandning av de bästa från två världar
Citera
2007-06-11, 18:26
Medlem
Grifs avatar
Citat:
Det var väl i princip det jag skrev, menade just på att det inte är som vilken shooter som helst - men visst kan man lira det som rent shooterspel också, det är en blandning av de bästa från två världar

Okej, för mig är ett shooterspel ett FPS, där du alltså kontrollerar en person bara. I detta spelet gör du väl aldrig något ensam utan du styr flera enheter samtidigt? Det är vad jag har förstått.

Kan ju även ha en snedvriden bild av vad shooter är dock. Men för mig är det som sagt ett FPS.
Citera
2007-06-11, 18:41
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grif
Okej, för mig är ett shooterspel ett FPS, där du alltså kontrollerar en person bara. I detta spelet gör du väl aldrig något ensam utan du styr flera enheter samtidigt? Det är vad jag har förstått.

Kan ju även ha en snedvriden bild av vad shooter är dock. Men för mig är det som sagt ett FPS.

Ja du har ju givetvis rätt i att det är ett RTS, men det känns inte så när man lirar det. Man kommer mycket närmre liret än i andra RTS-spel, och man kan fortfarande lira det som att det våra någon form av shooter genom att inte spela det strategiskt (bl.a. SK på dreahack var särskilt duktiga på detta)
Citera
2007-06-11, 18:46
Medlem
Grifs avatar
Citat:
Ja du har ju givetvis rätt i att det är ett RTS, men det känns inte så när man lirar det. Man kommer mycket närmre liret än i andra RTS-spel, och man kan fortfarande lira det som att det våra någon form av shooter genom att inte spela det strategiskt (bl.a. SK på dreahack var särskilt duktiga på detta)

I see. Låter "imba".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in