• 1
  • 2
2007-04-30, 12:10
Medlem
Accipiters avatar
Den 15 maj 2007 kommer listan över hälsofarliga substanser att uppdateras (bilagan till lagen om hälsofarliga varor, 1999:58). Skillnaden från bilagan från 2006 är att DOC, 4-klor-2,5-dimetoxiamfetamin, nu tagit borts ur förteckningen.

Förteckning över varor som skall anses som hälsofarliga varor enligt lagen om förbud mot vissa hälsofarliga varor efter 15 maj:

Kommentar: Var är alla substanser som ND/CA/DL påstod skulle klassas? (2C-T-4, Bromo DragonFly, LSA dHCL, 5-MEO-DALT, DXM)
Citera
2007-04-30, 12:46
Medlem
Corvs avatar
Detta var ju ganska så överraskande faktiskt.. Fast hur pass tillförlitligt är det där?
Skulle ju vara mumma om dxm inte klassades än!

Men salvia är väl redan klassat som hälsofarligt? Samma med 5-MeO-DMT och GBL trodde jag.
Citera
2007-04-30, 12:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Corv
Detta var ju ganska så överraskande faktiskt.. Fast hur pass tillförlitligt är det där?

Men salvia är väl redan klassat som hälsofarligt? Samma med 5-MeO-DMT och GBL trodde jag.
Läs inlägget igen.

Den 15 maj 2007 kommer listan över hälsofarliga substanser att uppdateras (bilagan till lagen om hälsofarliga varor, 1999:58). Skillnaden från bilagan från 2006 är att DOC, 4-klor-2,5-dimetoxiamfetamin, nu tagit borts ur förteckningen
Citera
2007-04-30, 12:53
Medlem
wpctds avatar
Någon som vet varför dom tar bort DOC från listan?
DOC är ju ganska galet.
Citera
2007-04-30, 13:15
Medlem
Ado0s avatar
Har hört från en kontakt att DOI och DOC skulle klassas, och då han är ganska så insatt så anser jag att han är pålitlig gällande det, och då kasnke det är som narkotika det klassas?
Vilket skulle förklara varför DOC försvinner från listan över hälsofarliga varor.

Men däremot har det inte dykt upp något om övriga substanser, och han har heller inte hittat något om dem.
Citera
2007-04-30, 13:16
Medlem
Ado0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corv

Jo, men det är hela listan som Accipiter räknade upp, och inte det som blir klassat nu.
Citera
2007-04-30, 13:21
Medlem
Det finns ju en viss groda i vissa regnskogar, vid namn "Buffalo Ulvarus", eller liknande. Den groda har ett slem på kroppen, vilket är starkt hallucinogent, finns det ämnet med i listan över ämnen som blir klassade som hälsofarligvara i sverige, den 5é maj?

Jag sökte på google, men eftersom jag inte riktigt vet vad grodan heter så fann jag inget.
Citera
2007-04-30, 13:32
Medlem
Roygbivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Det finns ju en viss groda i vissa regnskogar, vid namn "Buffalo Ulvarus", eller liknande. Den groda har ett slem på kroppen, vilket är starkt hallucinogent, finns det ämnet med i listan över ämnen som blir klassade som hälsofarligvara i sverige, den 5é maj?

Jag sökte på google, men eftersom jag inte riktigt vet vad grodan heter så fann jag inget.

Ämnet är DMT, och är narkotiklassat.
Citera
2007-04-30, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roygbiv
Jaha, är du säker på att det är DMT?

Det är ju då samma aktiva ämne som Ayahuasca, inehåller.
Citera
2007-04-30, 13:40
Medlem
Psychotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roygbiv
Nja. 5-MEO-DMT är ju inte samma ämne som det man vanligen kallar DMT. "N,N-dimethyltryptamine" är DMT. Det är 5-meo-dmt som finns i grodorna, men mig vetligen får man ha dessa grodor i sverige (?)
Citera
2007-04-30, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychotic
men mig vetligen får man ha dessa grodor i sverige (?)
Det skulle ju låta urlarvigt med narkotikaklassade djur. Jag skäms över att vårat samhälle förbjuder dessa substanser som har spelat en sådan viktig roll för så många människor i tusentals år. För ökad självinsikt och möjligheter att betrakta sig själv som tredje person och därmed kunna granska ens egna brister på ett helt annat sätt. Att tala om de som livsfarliga droger som bara används i rekreationella syften av pundare är helt galet! En radikal förändring måste ske snarast!

Lite OT, men jag blev så upprörd i diskussionen
Citera
2007-04-30, 13:56
Medlem
Psychotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Det skulle ju låta urlarvigt med narkotikaklassade djur. Jag skäms över att vårat samhälle förbjuder dessa substanser som har spelat en sådan viktig roll för så många människor i tusentals år. För ökad självinsikt och möjligheter att betrakta sig själv som tredje person och därmed kunna granska ens egna brister på ett helt annat sätt. Att tala om de som livsfarliga droger som bara används i rekreationella syften av pundare är helt galet! En radikal förändring måste ske snarast!

Lite OT, men jag blev så upprörd i diskussionen
Jo jag håller med men det skulle faktist inte förvåna mig :/.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in