• 1
  • 2
2007-04-26, 08:54
Medlem
Tänkte bara dela med mig av informationen som jag har sökt upp för att lyckas knäcka ett wepkrypterat nät som fanns där jag bodde.

Det första man behöver är en linuxdistrubution. Jag körde en "livecd" variant nämligen Backtrack. Det kan du ladda ner här:
http://remote-exploit.org/backtrack_download.html

Den guide jag använde mig av är denna:
Tutorial: How to crack WEP with no clients: http://www.aircrack-ng.org/doku.php?...ith_no_clients

Den är alltså avsedd för wepcracking där det inte finns några klienter anslutna till accesspunkten. Följer man den där så är risken rätt stor att man lyckas. Det ända jag gjorde var att tanka ner en ny version av aircrack än den som var intallerad redan. Det kanske inte är nödvändigt men jag gjorde det i alla fall.

Undrar ni något så svarar jag gärna på frågor så gott jag kan.
Citera
2007-04-26, 09:08
Medlem
blueCommands avatar
På gränsen om jag klassar detta guide, men jag är snäll idag
Den ligger nu länkad i Guide-indexet.
Citera
2007-04-26, 10:12
Medlem
Zairas avatar
nice, den tackar vi för
Citera
2007-04-26, 10:42
Medlem
tackar.. den nog till bra användning
Citera
2008-04-02, 22:25
Bannlyst
hjälp aircrack i Vista och hur man pluggar (plugged in)

hej jag har då inte förstått hur jag så kallat pluggar (plugged in) mitt trådlösa nätverk så jag kan sniffa(sniff) trafik.. o på så sätt knäcka mitt WPA-PSK nät.. så har du ngn kunskap om hur jag gör det i Vista.. skulle vara enormt tacksam om du hade ngt som skulle hjälpa mej
Citera
2008-04-02, 23:44
Medlem
h-kans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natttte
hej jag har då inte förstått hur jag så kallat pluggar (plugged in) mitt trådlösa nätverk så jag kan sniffa(sniff) trafik.. o på så sätt knäcka mitt WPA-PSK nät.. så har du ngn kunskap om hur jag gör det i Vista.. skulle vara enormt tacksam om du hade ngt som skulle hjälpa mej

Har aldrig gjort detta i windows men i lunix så bara sniffar du alla paket som skickas till AP's mac sen deauthar du en klient som e ansluten till den och då gör den en ny handshake med AP'n och du får ett packet vilket du kör mot en ordlista eller bruteforcar...

Säkrare än WEP men inte säkert...

Kollar aircrack-ng för howto's...
Citera
2008-04-03, 00:15
Medlem
bra guide, längtar tills jag får ihop de till en bärbar dator och leta efter trådlösa nät ^^
Citera
2008-04-03, 01:17
Bannlyst
:d

så som jag måste göra eller så som jag uppfattat de så måste jag plugga mitt nätverks kort för standard drivisarna stöder inte de har googlat på men inte hittat ngt suck ifall ngn kan hjälpa mej fort så skulle jag bli tacksam..
Citera
2008-04-03, 10:07
Medlem
Du menar inte patcha?
Citera
2008-04-03, 14:55
Medlem
Usch att min laptops laddare inte fungerar, annars hade jag redan vart ute och utnyttjat kunskapen.
Citera
2008-04-03, 16:03
Bannlyst
problem med aircrack i Vista..

detta står när jag öppnar airdump no adapters have been detected - make sure peek5.sys is present and your card is plugged in... jag har klistrat in dom filerna som ska va i.. och är detta program kombitabelt med mitt nätverks kort som är ett RTL8187B(wireless) skulle ngn hjälplig själ kunna unna mej lite hjäpl tack på för hand ska dra ut nu o köpa cigg så svarar om ngn timme eller ngt
Citera
2008-04-03, 18:07
Medlem
NiKz0rs avatar
tackarrrrrrrrr.

ska hem o leka dir!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto