2007-04-18, 00:20
Medlem
sockbats avatar
Jag tänkte att det här spelet som är planerat att komma någon gång under 2007 kunde få en egen tråd som man kunde diskutera spelet i. Men jag vet inte om det finns så många som har uppmärksammat det här spelet än, för det har inte varit så mycket reklam om det. Så om det visar sig att det inte finns andra på det här forumet som har gått runt och suktat efter det här spelet så får den här tråden helt enkelt dö ut.

Jag är grymt sugen på att spela det här spelet, och jag vet inte riktigt hur länge jag har längtat efter ett sånt här spelet, antagligen sen jag upptäckte och utvecklade ett intresse för zombies. Är det någon annan som känner lika som jag?

Lite info om spelet:

Officiella hemsidan
Preview

Och för er som inte orkar kolla upp vad spelet handlar så är det kort och gott ett co-op survival horror spel.
Citera
2007-04-18, 00:30
Medlem
Det verkar utan tvekan lovande!
Fast ska de verkligen använda de lama Counter-Strike ljuden på vapnen?
Det skulle verkligen dra ner spelkänslan.
Citera
2007-04-18, 00:33
Medlem
sockbats avatar
Det tror jag inte, läste i den där previewen som jag länkade tidigare att alla vapen lät som om dom verkligen hade kraft i sig. T.ex. submachine guns, som mp5, i cs lät som värsta ärtskjutaren, men uzin(som är ett av vapnen i l4d) låter som om den faktiskt gör en hel del skada.

Förövrigt så är det ju ingen mod på cs eller hl2, utan dom använder sig bara av source grafikmotorn så dom borde ju inte använda sig av ljuden från cs.
Citera
2007-04-18, 01:22
Bannlyst
tänkte ska en left4dead tråd men har aldrig orkat.
har länge väntat på ett riktigt överlevnads zombieslaktar spel, har läst en del om det och det värkar väldigt lovande. hoppas det håller mot mina förväntningar. skulle vara ganska tragiskt om dom använde gammla cs ljud då det skulle förstöra en stor del av känslan.
Citera
2007-04-18, 01:52
Medlem
Gustavkukens avatar
Det kommer alltså vara onedladdningsbart i och med steam antar jag?
Citera
2007-04-18, 07:39
Medlem
Flakons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavkuken
Det kommer alltså vara onedladdningsbart i och med steam antar jag?

Hmm, svårt att säga tror jag. Folk har ju kommit runt steam tidigare med crackade servrar och klienter men det kan nog ta sin lilla tid innan sånt löser sig. Dessutom slipper man ju krångla lika mycket om man helt enkelt köper spelet.

För övrigt verkar spelet sjukt najs. Lär ju bli något att sitta och lira med polarna.
Citera
2007-04-18, 08:52
Medlem
Har läst att det skall komma i butikerna, orkar dock int eleta länk men har läst det. (hoppas jag)

Aja, hoppas att detta blir nice, fy fan tänk att springa runt i en stad med 3 kompisar och raida butiker, samla vapen, barrikera byggnader. Ungefär så hoppas jag att det blir, som i en zombiefilm, ala 28 days later osv.
Citera
2007-04-18, 09:00
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeTZeR
Aja, hoppas att detta blir nice, fy fan tänk att springa runt i en stad med 3 kompisar och raida butiker, samla vapen, barrikera byggnader. Ungefär så hoppas jag att det blir, som i en zombiefilm, ala 28 days later osv.

Så komer det inte bli om jag inte minns fel, kan citera PC Gamer artikeln som fick en exklusiv förhandstitt för flera månader sedan där gameplayet förklarades. Mutliplayerdelen skulle (bl.a?) utgöras av att man skulle ta sig från punkt A till punkt B som agerade extraction-point.
Citera
2007-04-18, 11:30
Medlem
Mashtars avatar
Kan bli riktigt coolt! Survivial-zombie-spel äger!
Citera
2007-04-18, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Så komer det inte bli om jag inte minns fel, kan citera PC Gamer artikeln som fick en exklusiv förhandstitt för flera månader sedan där gameplayet förklarades. Mutliplayerdelen skulle (bl.a?) utgöras av att man skulle ta sig från punkt A till punkt B som agerade extraction-point.

Why destroy my dream?

Aja, allt med zombies funkar för mig antar jag.
Citera
2007-04-18, 15:01
Medlem
Mashtars avatar
Har läst igenom previewen och det verkar som att det bara är co-op via nätet och inget single player. Coolt!
Citera
2007-04-18, 15:46
Medlem
Nahibos avatar
men vafan! ZOMBIES SKA INTE KUNNA SPRINGA! dom ska bara gå som några slavar som inte fått mat på 15 år och stöna lite otäckt.. sen ska det vara miljontals!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in