2007-04-15, 13:16
Medlem
Rigios avatar
Har kollat runt lite på forumet, och lite här och där tas spelet "Darkfall" upp. Men det finns ingen egen tråd om spelet, så jag tog mig lite tid att se hur spelet var(tittade på trailers, läst mm) . Och av det jag har sett hittils har jag knappast blivit besviken!

Men var är då skillande mellan darkfall och andra mmorpg-spel kan man fråga sig?Vad är det som gör att darkfall är så specielt? Jo, i darkfall handlar det inte om att döda de största monstren eller få den bästa utrustningen.(visseligen är ju det inget minus) För i darkfall handlar det bara om hur du utvecklas som individ i spelet! Du har helt enkelt hela din karaktärs liv i dina händer!

Skaffa dig ett hus, spela som pirat och skaffa en crew, ett skepp och kanske en hemlig bas ute på en ö! Eller varför inte skaffa dig ett mäktigt imperier och raida dina grannar?
Spela som handelsman, krigare/assasins ja... you name it!

Grafikmässigt har DF kanske inte imponerat, men spel känslan verkar det inget fel på ändå.
Spelet är under production och kommer nog inte släppas under detta halvåret. Finns som sagt inget release datum än.
Finns endel länkar att besöka för den intreserade.

www.darkfallonline.com - Officiella hemsidan
http://www.youtube.com/watch?v=_bYYT6Wg3Gg - schyst video
http://www.youtube.com/watch?v=6LC0KrZO79g - Trailer
http://www.youtube.com/watch?v=aNaZM...elated&search= -Clip show
Citera
2007-04-15, 13:54
Medlem
vinnes avatar
Hmm, ett spel som faktiskt verkar passa mig.. Inte ofta något sådant händer mig. Verkar ju finnas en clan beta, vilka är på att bilda en clan?
Citera
2007-04-15, 13:59
Medlem
Lugns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinne
Hmm, ett spel som faktiskt verkar passa mig.. Inte ofta något sådant händer mig. Verkar ju finnas en clan beta, vilka är på att bilda en clan?

Jag är inte främmande för att prova på nya mmorpg'n
Citera
2007-04-15, 14:10
Medlem
othalas avatar
Verkar jäkligt coolt. SÅ man kan helt enkelt slå ihop sig med några kompisar för att bygga en liten by nånstans i obygden för att sedan ge sig ut och plundra och ha ihjäl folk? Låter coolt.
Citera
2007-04-15, 14:31
Medlem
vinnes avatar
Oj då, missade själva ansökningsrutan.. Forum och grejer måste man ju ha..
Citera
2007-04-15, 15:01
Medlem
zeridoxs avatar
Har haft ögonen på det där spelet ett tag.
Jag är på om nån vill skapa en klan och försöka komma in i betan.
Citera
2007-04-15, 15:11
Bannlyst
Har följt DarkfallOnline under ett par år, och tror att det kommer att dröja ett bra tag innan det blir release. Känns som att dom försöker lite väl mycket. Risk att det kan bli lite väl komplext. Grafiken är ju inte uppdaterad sedan flera åt tillbaks, och även om det inte är det viktigaste - så är det ju aldrig någon nackdel med fin grafik.

Tror att vi kommer få vänta läääänge på detta spel.
Citera
2007-04-15, 15:19
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irganox
Grafiken är ju inte uppdaterad sedan flera åt tillbaks, och även om det inte är det viktigaste - så är det ju aldrig någon nackdel med fin grafik.
Det är ju bara goda nyheter. Det betyder att dom lägger ner energi på sånt som är viktigare än blänkande saker.. För ett spel så har man bara en viss budget. Ju mer man lägger på grafiken desto mindre hamnar på spelet..

EDIT: Ska ju säga att det verkar riktigt lovande dessutom. Kommer följa det här med intresse.
Citera
2007-04-15, 16:44
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeridox
Har haft ögonen på det där spelet ett tag.
Jag är på om nån vill skapa en klan och försöka komma in i betan.

räkna med mig
Citera
2007-04-15, 18:57
Medlem
Rigios avatar
[quote=Kung_Ingenting]Det är ju bara goda nyheter. Det betyder att dom lägger ner energi på sånt som är viktigare än blänkande saker..QUOTE]

Precis! Håller med till 100%. Har redan börjat planera min karaktär ^^
Citera
2007-04-15, 20:11
Medlem
Erumaros avatar
Ser ju onekligen intressant ut. Jag väntar med spänning.
Någon som vet någonting om kostnader? Pay2Play? Köpa spelet och lira? Ladda ner skiten och spela förevigt? Jag är väldigt intresserad.
Citera
2007-04-15, 20:30
Medlem
Rigios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erumaro
Ser ju onekligen intressant ut. Jag väntar med spänning.
Någon som vet någonting om kostnader? Pay2Play? Köpa spelet och lira? Ladda ner skiten och spela förevigt? Jag är väldigt intresserad.

Satt just och funderade på samma sak. Svaren är välldigt olika från olika källor, men har hört att spelet iaf ska vara månads kost fritt.(vilket jag tvekar på...)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in